• Älsko

snabba recept sallads dressing ( snabba svar )

Vill ha goda sallads dressingar recept som är snabba och enkla men super goda till sallad.. Massa recept tack :)

• Svar på tråden snabba recept sallads dressing ( snabba svar )
  • Tinkerbelle

En av min favoriter, särskilt på sommaren, är att blanda en burk turkisk yoghurt (5 dl), rivet skal av 1 lime, saft av ½ lime, 1-2 pressade vitlökskyftor och så salt och peppar. Gott till det mesta men särskilt sallad.

• Annika1981

Jag älskar vinegretter (om det nu stavas så.. ;)) Olivolja eller rapsolja, vitvinsvinäger eller vit balsamvinäger, oregano, salt, peppar och vitlök. Blanda efter tycke och smak.

• Gulletuss

Något som kanske inte låter så gott är att röra ut/skaka ihop majonäs, vatten och citronpeppar. Det är mycket godare än vad det låter!
    Som barn hade min mamma alltid den dressingen på salladskål till hemmagjord pizza. Mums!

• Lil W

vanlig vinegrett
    olja
    äppelcider vinäger ( vinäger av alla de slag funkar bra men det är ju vad man gillar)
    Italiensk salladskrydda salt finmalen svartpeppar efter tycke och smak får alltid beröm för mina dressingar
    Men självklart kan du använda vilka kryddor du vill som du tycker om

what u lost will never come back nd what u found u have it for d moment so enjoy while u have it
  • Lil W

Jo just det
    röd vinegrett
    olja
    1 liten mycket finkackad rödlök
    salt peppar voila den är supergod

what u lost will never come back nd what u found u have it for d moment so enjoy while u have it
  • MBert

En enkel och snabb dressing eller kall sås är att blanda filmjölk el. yoghurt med lite senap, ketchup, örtkrydda (t.ex. italiensk), salt och peppar.

• Tinkerbelle

Just det, det mesta passar ju att rör ut med turkisk yoghurt eller gräddfil. Salta och peppra tillsätt sedan tex

* några skedar mango chutney
    * lite pesto
    * västerbotten ost
    * tapenad
    * chilisås
    * sweet chilisås
    * citronsaft
    * hackad dill (+ citron)
    * hackade örter
    * smulad fetaost + hackade oliver + rosmarin

• MBert
    MBert skrev 2010-04-25 15:48:55 följande:
    En enkel och snabb dressing eller kall sås är att blanda filmjölk el. yoghurt med lite senap, ketchup, örtkrydda (t.ex. italiensk), salt och peppar.
    Jag brukar ju förresten ha i lite majonäs också.
    Självklart kan man göra på gräddfil eller Creme Fraiche, men fil eller yoghurt har vi oftast hemma.
  • Zixi

Den här är enkel men bör stå i nån vecka för att mogna och få bästa smak.

3 delar god olivolja
    2 delar god balsamvinäger
    en slatt rödvin
    vitlök, ta i ordentligt för den blir mildare efter ett tag
    lite hackad färsk ingegära
    några droppar flytande röksmak (finns i välsorterade affärer)
    salt och peppar

Juli - 2010
  • meya

Denna brukar jag göra till en kycklingsallad men det passar lika bra till pasta eller en vanlig sallad!

8 soltorkade tomater
    2 vitlöksklyftor
    1 tsk rosmarin
    2 tsk honung
    2 msk vitvinsvinäger
    3/4 dl olivolja

Svar på tråden snabba recept sallads dressing ( snabba svar )