• Anonym (funderar)

Sex i offentlig jaquzzi (inget för känsliga)

Vi ska på en weekendresa snart.... på en av bad-våningarna har dom pool + jaquzzi.

Där brukar vara väldigt lite folk och ibland är där ingen alls....
    Om vi myser lite där och killen kommer i jaquzzin (i badbyxan).... tar kloren bort spermerna då eller flyter dom kvar?

Ja det är knappt jag vågar fråga er för här är säkert många som tycker min fråga är skitäcklig....

Men jag tycker det är spännande att göra det i lite offentligare miljöer men där trots allt ingen ser en....

• Svar på tråden Sex i offentlig jaquzzi (inget för känsliga)
  • Anonym

Du skriver inte om du är gravid. I så fall ska du inte bada i en offentlig jacuzzi.
    I övrigt känner jag inte till vad som händer med spermierna, men har svårt att tro att klor fungerar som ngt sorts lösningsmedel.

• Anonym (funderar)

Jag är inte gravid.

Nä vet inte heller..... Givetvis förstår jag också att det inte är speciellt trevligt om dom inte försvinner.....
    Fast det borde dom väl göra i alla dom där bubblorna och i vatten och i kloret....?

• Anonym (Gravid)

Varför ska man inte bada i offentlig jacuzzi om man är gravid??
    *novis*

• Anonym

Jag kommer inte riktigt ihåg varför. Men jag tror att det beror på värmen och därmed mycket bakterier.

• Anonym (funderar)

Strålarna från jaquzzin blir för hårda för barnet.

• Anonym (Gravid)

Nej inte 17 kan det vara för strålarna! Inte i början av en graviditet! I slutet vet jag att man inte ska bada bubbelpool öht men det beror på att vibrationen från strålarna kan sätta i gång värkarna.

Men om man avråder i början på gravidteten så måste det väl vara pga infektionsrisk och inte pga av strålarna?
    Dessutom säger man "offentliga jacuzzin" vilket innebär att min privata hemma är ok - och då kan det ju inte bero på strålarna?
    Det låter befängt!

• ÄngelBängel

Nej, kloret tar inte bort spermierna!!!! Koncentrationen av spermier i hela bassängen blir ju väldigt låg men jag tycker att det låter döäckligt och skulle vara tacksam om ni kunde avsluta någon annanstans (eller helst påbörja, fortsätta och avsluta någon annanstans)

Hur kul skulle du tycka att det var att bada med någon annans spermier i vattnet?

Gravida avråds ofta från att bada bubbelbad pga infektionsrisken.

• Anonym (funderar)

Ängelbängel:

Tror att det finns rätt mycket skit i bassänger ändå... så jag hade inte brytt mig så mycket.

Men det var ju i och för sig därför jag ställde frågan ju, om kloret tar bort dom för att skona dom eventuella andra gästerna.

• Anonym (funderar)

Anonym (gravid):

Men man får väl bada vanligt badkar när man är gravid?

• Karpet

Åhhh fyyy vad äckligt. Kan ni inte visa lite respekt för andra människor och inte blanda in din pojkväns spermier där andra ska bada. Det är verkligen jätteäckligt och jag skulle bli skitförbannad om jag kom på någon med att hålla på så i en offentlig pool.

Svar på tråden Sex i offentlig jaquzzi (inget för känsliga)