• MissR

    HUR berättade ni?!

    Hur berättade ni för familjen/släkten att ni väntade bebis?
    Några roliga förslag?

    Och hur berättade ni för sambon/mannen?

  • Svar på tråden HUR berättade ni?!
  • Frontline

    Vi berättade bara rakt ut till min mamma, iövrigt så ska vi inget säga alls utan vi ska se vem den första är som frågar...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • MiaMorot

    Jag puffar lite på den här tråden för jag tycker det här kan va ett kul ämne :)

    Själv har jag inte plussat ännu men både jag och sambon har redan pratat om HUR man kan berättade det sen, om/när det tar sig.

    Det vi har diskuterat är att köpa lite farmor/farfar/faster-prylar till hans familj och slå in i paket och ge dem :)  det kommer bli första barnbarnet för dem så då tyckte vi att det passar med farmor/farfar-grejjer :)

    Blir svårare med mina föräldrar som har två barnbarn sen innan. Där har vi inte kommit på nåt roligt.

    Har dock funderat på att köpa en sån där tröja med texten "bebis" på magen och ha på mig den på någon middag eller så hos dem  :)

  • Ett två tre

    Makens mamma har så kallt på sina golv och erbjuder alltid oss att låna tofflor på vintern så när vi väntade sonen köpte vi ett par bebistofflor och slog in i ett paket och la med ett kort där det stog typ " Dom här kan du ta fram till mig, så jag inte fryser på fötterna, när jag kommer på besök i april" eller nåt sånt. Hon fattade ingenting först för vi hade pratat om att köpa en hund så hon trodde det var hundtofflor, haha...

    Vi gav makens föräldrar en varsin bild från UL i vecka 12 oxå, makens pappa(skilda) fick bara det och han kopplade direkt, makens mamma hade ju fått tofflorna först så när hon fick bilden började hon väl koppla hon oxå. Mina föräldrar bor långt bort så dom fick bara veta det i telefon.

    Med nummer två som vi väntar nu överaskade vi makens mamma igen, haha, vi pratade om att hon skulle passa sonen nån lördag och så säger maken i förbifarten att nästa år blir det ju två att passa. Hon fattade inget den här gången heller stackars


    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • pluppen200

    för maken berättade jag det första gången genom att slå in det digitala testet i ett paket och la på kudden. Det dröjde länge innan upptäckte det och öppnade det. Eftersom han var förkyld så sa han vad gullig du är som köpt en termometer så jag bad han kolla temperaturen på den och där stod det ju gravid. Sen låg han i sängen och skrattade jättelänge av lycka.
    För min mamma berättade jag det när vi skulle ha surströmmingskalas, det var en del folk så jag gick snabbt förbi henne viskade du ska bli mormor och sen gick jag och hon såg ut som ett fån och kunde inte säga någonting. Fy kan jag säga vad den surströmmingskiva luktade.

    Hur jag ska berätta nr 2 veta jag inte för jag fick veta att nr 2 existrade för typ 1 timme sen och mannen är inte hemma. Måste åka och köpa ett digitalt för hur positivt det än är så kan jag inte fatta att det är sant Hoppas hoppas. Tänkte i så fall berätta det för familjen på julafton

  • swimle

    Jag köpte ett digital test en baby body nappar och en burk barnmat och slog in i paket till mannen!! Han stirra bara på det tog någon liten stund innan han fatta!

    Till familjerna tänkte vi berätta genom att skaffa tröjor till dom stora barnen med någo texst att dom ska bli stora syskon! Å en baby tröja till mig!

  • Ariadne

    Den här gången sa jag det bara rakt ut till min älskling att vi skulle få en liten bebis till. Han blev överlycklig. Vi får se om vi kan hålla oss till lucia/julafton med att berätta, annars tar vi det som det kommer bara. 

    De tre tidigare gångerna har jag gjort lite annorlunda. Med första barnet så fick pappan ett samtal från BB där jag berättade att han blivit pappa. Andra gången var det inte så mycket att berätta, han var med när vi gick reda på det Tredje graviditeten så hade jag satt på minstingen en tröja som det stod "storebror" och så hade jag gett sambon en present från mig, barnen och filuren.


    ♥ Elliot ♥ Amadeus ♥ Millie ♥
  • JohannaS03

    Jag är faster/moster till fem underbara syskonbarn och jag kommer ihåg exakt var, när och vad de sa till mig vid alla fem tillfällena! Det går liksom ett lyckorus genom hela kroppen. Och de har bara sagt rakt ut att de ska ha barn. Men det vore ju ännu roligare om de hittat på något annorlunda sätt.

  • MiaKelekia

    Min pappa stod och lagade mat och vi hade tänkt att vi skulle berätta för dem när vi alla satt bänkade vid bordet. Mina båda grabbar var med och de hade fått veta dagen innan, också vid matbordet, och de blev jätteglada.
    I alla fall så frågade min mamma min yngste son hur det var att ha börjat ettan, och om han fått några nya klasskompisar, varpå han svarar högt och tydligt; NÄÄ, MEN VI HAR FÅTT EN NY LITEN BÄBIS I MAMMAS MAGE!

  • JohannaS03
    MiaKelekia skrev 2010-11-09 14:51:53 följande:
    Min pappa stod och lagade mat och vi hade tänkt att vi skulle berätta för dem när vi alla satt bänkade vid bordet. Mina båda grabbar var med och de hade fått veta dagen innan, också vid matbordet, och de blev jätteglada.
    I alla fall så frågade min mamma min yngste son hur det var att ha börjat ettan, och om han fått några nya klasskompisar, varpå han svarar högt och tydligt; NÄÄ, MEN VI HAR FÅTT EN NY LITEN BÄBIS I MAMMAS MAGE!
    CoolCoolCool
  • eula

    Jag ringde till mamma & berättade, hon fattade inte riktigt först tror jag. Sen när dagen var slut så hade hon hunnit ringa 5 gånger. Kommentaren jag fick av hennes man var "Men vad har ni gjort?? Jag trodde inte ni höll på med sånt där!" Skrattande Min riktiga pappa vet inget än, vet inte hur jag ska säga det. Vi har inte så mycket kontakt.

    Sambon åkte förbi sin mamma innan jobbet en dag och berättade. Hon blev överlycklig :)

    Vi har inte velat berätta för alla andra än, det är så tidigt i graviditeten än och vad som helst kan ju hända.

Svar på tråden HUR berättade ni?!