HUR berättade ni?!
Hur berättade ni för familjen/släkten att ni väntade bebis?
Några roliga förslag?
Och hur berättade ni för sambon/mannen?
Hur berättade ni för familjen/släkten att ni väntade bebis?
Några roliga förslag?
Och hur berättade ni för sambon/mannen?
Kolla den här tråden, där finns massor av undebara sätt!
www.familjeliv.se/Forum-2-113/m37865817.html
Till min brorsa ringde jag och sade, efter en stunds småpratande: "men du, jag tänkte bara säga grattis!" "Grattis till vaddå??" sade han. "Till att du ska bli morbror!" sa jag. "Morbror????" frågad han, jätteförvirrad. "Ja, morbror!!!" sade jag. Sedan följde en låååååång tystnad innan han fattade att det var JAG som skulle ha barn! Då blev han så till sig att han började gråta litegrann :D
Till min pappa och mina halvsmåsyskon skickade jag kort där det på första sidan stod "Grattis....". När de öppnade stod det "....du ska bli morfar/moster/morbror".
När jag väntade dottern så satt jag mig hos min mamma och började prata lite. Hon sa ssssss(tyst) hon tittade på sitt favoritprogram. Då sa jag att jag kan nog säga något som får dig att stänga av tv. Hon sa, ne det tror jag inte. Nehe men du ska bli mormor igen (har en dotter till) min mamma säger bar nee! jag säger juu hon säger igen neeeee!!!! Jag säger juuuuu!!! Sen frågar hon Vem ska ha barn(hon har bar en dotter och sen två söner) Jag tittade lite bestämt på henne vips där stängdes tv av.
---
Gången efter när jag berättade. Så började jag med att säga det är väl ganska jobbigt att vara mormor ibland, jag menar barnvakt och allt sådan, kanske det sa min mama lite i andra tankar.
Jaha då kanske du inte orkar med ett itll barnbarn sa jag. Min mamma fattade inget. Hur menar du då frågade hon. Ja om två barnbarn är jobbiga hur ska det bli med tre då! Min mamma barra hoppar up ur fötöljen och börjar göra någonslag indiandans eller vad vet jag.
Vi fick en film från första ul. Satte i den i dvdn och drog igång filmen när alla satt framför tvn. hahaha oslagbara miner från båda familjerna.
TIll min sambo slog jag in testet. Han fyllde 25år två dagar senare så jag skrev grattis i förskott och gav honom paketet. Han tittade på mig och på paketet som att
- va fasen behöver jag som är så här litet?
Han skakade och kände på paketet, Han öppnade och fick ett leende på läpparna som heter duga!!!
VA ÄR DET SANT??? utbrast han. :)))))
"Det här var den bästa present jag någonsin fått eller kommer att få" sa han efteråt :)
Snacka om timing! Hoppas nu bara det lilla pyret vill stanna i magen.
Jag hann inte berätta! Min mormor såg det på mig! Klappade bara på magen till familjemiddagen, innan jag hann berätta för någon, och frågade vilken vecka jag var i. ;)
Min sambo fick ett påskägg med små strumpor en body och så självklart testet, först fattade han inte vad det var utan trodde det var strumpor till honom, sen såg han testet och blev helt överlycklig. Jag testade dessutom positivt när han var ute och reste med jobbet och jag ville inte berätta på telefon så jag sa bara att jag hade en överraskning när han kom hem, 2 dagar senare. 2 MYCKET svåra dagar att hålla tyst :) då vi inte riktigt aktivt försökte få barn heller så tänkte han inte så långt att det var en bebis som var överraskningen :) är nu gravid i v30 och bebisen är beräknad till 14 december.
Vi har faktiskt varit jättetråkiga i hur vi berättat. Inget speciellt alls. Många familjemedlemmar visste vilken dag jag skulle testa, så det blev ju naturligt att berätta det då.
Å andra sidan fick vi inte heller reda på det på det sättet som man tänker sig, att man tar testet hemma och kan pussas och kramas och vara glada i hemmets trygghet. Jag var nämligen på fertilitetskliniken dagen innan de sagt till mig att ta testet, för jag mådde inte bra och hade blivit överstimulerad (IVF). Eftersom de ville se hur illa överstimuleringen var tog jag ett blodprov. Läkaren satt och tittade på skärmen och sa att "... ja, röda blodkropparna ser bättre ut, levervärdet är lite sisådär, bla bla bla, och så är du gravid". Bara sådär, som om det bara var ytterligare ett blodvärde på skärmen (vilket det förstås var för honom). Lite snopet faktiskt, ingen fanfar där inte, men efter över två års försökande blev man ju inte direkt ledsen för beskedet, så det var okej. :P
Plussade i fredags och har bara berättat för sambon än :) smsade att jag köpt en present till honom som var två små bebisstrumpor som det står "mom <3 me" och "dad <3 me" på. När han tog fram dem och läste så fattade han direkt och blev sjukt glad och uppspelt :) Var underbart!
Vi ska nog berätta för familjen i jul, om vi lyckas hålla oss till dess. Tror att min gamla farmor ska få läsa upp en finurlig dikt för alla som avslöjar det hela :) Blir min mammas/pappas första barnbarn så det blir nog speciellt!
Vi beställde en tårta på ett konditori med texten "till farmor och farfar" och så var vi in en kväll till dem med tårtan och när svärmor öppnade tårtlådan så sa hon "meh meh.. har ni fått fel tårta? Eller vadå Vadå SKA VI, SKA VI BLI FARMOR OCH FARFAR" och sen började hon gråta.
Vi fråga sådar 8månader i förväg om de kunde vara barnvakt nån gång i mellandagarna och de svarade avvaktande ja lite förvirrat. Vi sa att vi inte kunde ge exakt dag. Efter lite tystnad frågade de vad vi skull göra och då sa vi att vi planerade att vara på förlossningen då =)
Vi plussade dagen innan jag fyllde år, så när de närmaste gratulerade frågade jag helt enkelt:
-Grattis till födelsedagen eller det andra (blink blink)
Kanske inte så kul, men rätt många förvånade miner