• Nisan

BF Januari 2011, följas åt?

Här är en till med Bf i januari, nån gång 1-2 januari. Plussade idag på Bim+3.
    Har inte en tillstymmelse till ömma bröst än så länge men däremot lätt illamående i några dagar, inte bara på morgonen utan hela tiden. Har dessutom varit väldigt yrslig i nån veckas tid och uppsvälld... Vore kul att följas åt här i tråden {#lang_emotions_smile}

• Nisan

Hughme: BF 1 januari
    Nisan: BF 2 januari
    Taurus: BF 3 januari
    Skruttunge: BF 7 januari
    Jackie85: BF 7 januari

• Nisan

Skriver lite om mig då.
    Bor för tillfället utanför Enköping, är på väg att flytta till Morgongåva.
    Jag och min sambo sen tio år tillbaka har planerat väldigt kring det här att skaffa barn.
    Så nu när vi äntligen började försöka så tog det sig på första försöket{#lang_emotions_smile}

Jag är 26 år, fyller 27 i sommar och det är ju som sagt vårat första barn. Jag har alltid trott att jag skulle bli en ung mamma eftersom jag alltid har velat haft barn, så det här barnet är väääldigt efterlängtat.

• Nisan

Oj oj vad tröttheten har satt in nu... hela tiden. Är ashungrig direkt efter att jag ätit samtidigt som jag e illamående. Sen har jag blivit lite knäpp i huvudet, jag gör konstiga saker på jobbet som att ställa saker på knasiga ställen och glömmer mycket...trodde inte att symptomen skulle komma så tidigt. Vi är ju jätteglada att vara gravida jag och min sambo men jag har fortfarande lite overklighetskänslor över det, men det kanske blir bättre när man får lite mage {#lang_emotions_smile} 

• Nisan

Jag har inte ringt MVC ännu, ska göra det nu i veckan tänkte jag...spännande{#lang_emotions_smile}
    Så konstigt, mina symtom har ebbat av lite, inte så mycket illamående längre och fortfarande inga ömma bröst. Det är mest tröttheten och att jag e snurrig, alltså tankspridd, så jag säger konstiga saker ibland. men men, det kan ju komma andra saker än är det ju tidigt i graviditeten..

Förresten...bor utanför Enköping

• Nisan

Inskrivning idag, lite nervöst faktiskt

• Nisan
    Hästtjejen78 skrev 2010-05-19 08:33:58 följande:
    Må illa hoppar jag gärna över, men jag kan väl få lite andra symtom som mörkare bröstvårtor eller tydliga blodådror på brösten. Just nu har jag molvärk, svullen mage och brösten ömmar mer än igår. Så för tillfället har nojorna lagt sig. Någon som vet om kaffe är "farligt" för "ufot" (sambons arbetsnamn på pyret)?
    Frågade min BM på inskrivningen i måndags om det där med kaffe eftersom jag är en riktig kaffetunna själv Hon sa att dom inte har fått några som helst restriktioner kring kaffe och att jag lugnt kunde fortsätta dricka det. Tror att det som står på livsmedelsverkets hemsida mest är en rekommendation för att dom ska vara på säkra sidan. Jag har valt att dricka 3-4 koppar om dagen eftersom jag inte mår dåligt av det.
  • Nisan
    Dixabilly skrev 2010-08-21 12:18:27 följande:
    Aj jäklar var bebis sparkar hårt!!!
    Är det nån mer som har en karatekid?
    Uff, påminner om sparkarna Casper gjorde, men i mycket senare veckor :S
    Ha ha, samma här! Får kickar ibland så jag tappar andan nästan, mest för att man är oförberedd... Blir nervös när man tänker på hur det ska bli längre fram i graviditeten
  • Nisan

Vi hade diskuterat i flera år när vi skulle skaffa barn. Sen gick min farfar bort i december och jag kände att livet är så himla kort (han var bara 73). Så vi beslutade oss för att sluta med piller och lyckades pricka in ägglossningen på en gång. Min mamma har också haft väldigt lätt för att bli gravid så jag hade mina aningar om att det skulle gå fort...

• Nisan
    MammaTillEnPrins skrev 2010-09-03 19:03:28 följande:
    glukosbelastning?? har inte hört ett ord om något sådant, när görs det och vad är det?
    Glukosbelastning görs på alla över 90 kilo (iallafall i Uppsala län). Man mäter alltså risken att utveckla graviditetsdiabetes...Glukos=socker...
Svar på tråden BF Januari 2011, följas åt?