Inlägg från: Aint Your Fairytale |Visa alla inlägg
  • Aint Your Fairytale
    denimbee skrev 2010-07-04 12:06:04 följande:
    grattis och välkommen.. när har du BF?
    Tack så mycket. Jag vet inte riktigt då jag har oregelbundna menscykler, men i mitten av januari ungefär.

12/1 om jag ska gå efter en 28-dagarscykel, men jag har valt att lägga på 1v så då blir BF 19/1.
    Dixabilly skrev 2010-07-04 12:09:24 följande:
    Välkommen :D Och grattis :D

Skriv gärna in dig i listan som ligger längre bak i tråden :D
    Tack så mycket. Jo ska göra det sen.
  • Aint Your Fairytale
    Namn:                       Ålder:      Väntar barn nr:      Bor:                    BF:

Taurus                           23                  2                    Halland              1 januari
    Maria3                           28                   3                   Stockholm         2 januari
    Cranium                        26                   2                   Stockholm         2 januari
    Hanpan                          22                   1                   Göteborg           3 januari
    PåvägMotSyskon        26                   3                   Dalarna            4-6januari
    Elisabeth84
                       25                   2                  Älvdalen             5 januari
    Maluttis                         34                   2                  Stockholm          5 januari
    ErikaL                            31                   3                  Skåne                  5 januari
    Mead                              25                   1                  Stockholm          5 januari
    Januarimamma2011 23                   1                  Karlstad              5 januari
    Marlene80                    30                   2                  Skåne                  7 januari
    Högbergarna                31                   2                  Småland            7 januari
    Mammamia79             30                   3                  Skåne                  8 januari
    Toksnippa                     28                   1                  Gävle                   9 januari
    Amatory                        25                   1                  Örebro län          10 januari
    Booty                             29                    1                  Småland            10 januari
    Lindaalbert                   26                   1                  Västmanland     11 januari
    Sixtenssons                 30                    3                                              12 januari
    Entrea10                        31                   3                 Göteborg            13 januari
    Yelem                            28                    2                 Göteborg            16 januari
    Hakalith                         29                    2                 Göteborg            16 januari
    Denimbee                     31                    1                 Stockholm          18 januari
    Aint Your Fairytale      31                    1                 Eskilstuna         ca 15-19 januari
    Bombusk
                          31                    2                 Närke                  20 januari
    Camtoi                           33                    3                 Göteborg            22 januari
    FamiljenS                      21                    1                 Småland             27 januari
    Mia20                             24                    2                 Stockholm           30 januari
  • Aint Your Fairytale

Som jag skrev i ett inlägg ovan så vet jag inte riktigt mitt BF eftersom jag alltid har oregelbundna menscykler. Därför skrev jag ungefärliga datum i listan.

Vet mera när jag varit på första UL:et den 12/8 i vad jag tippar på är i v.18. Bad om att få göra vul eftersom jag inte vet hur långt gången jag är men BM sa att man ska undvika att göra för många vul/ul eftersom strålningen inte är helt bra. Så jag får snällt vänta till mitten av augusti.

Så ni kan tro att jag längtar dit, haha.

Har förövrigt mått jättedåligt i 2 månader.  Konstant illamående sedan ca v. 4-5 från det jag vaknar tills jag går och lägger mig typ, har väldigt svårt vissa dagar att få i mig mat. Kämpar varje dag. Har spytt en hel del sista veckorna också. Äter Lergigan Comp mot illamåendet och det tror jag hjälper lite. Har även gått ner 4kg sista månaden. Mig gör det absolut inget, för jag tror ändå bebis får i sig det den behöver.

Hoppas verkligen det vänder snart, vet inte hur länge jag ska orka må så här. Och denna jävla värme gör allt värre, blä.

Någon mer i tråden som mått superilla/spytt en hel del en längre tid, eller är jag ensam om att ha mått jättedåligt nästan från början?! Tungan ute

Ni som är längre gångna än mig i v.12 och har mått mycket illa/spytt, när började det vända och bli bättre?

• Aint Your Fairytale
    Vilhelmina skrev 2010-07-04 19:56:12 följande:
    Apropå annat... jag oroar mig för släktingar som kommer att tränga sig på efter man kommit hem från BB.
    Har någon av er ngn erfarenhet av sådant och hur tacklade ni situationen?

Man läser ju överallt om hur man såklart har rätt att säga nej osv. första dagarna när man nyss kommit hem.
    Men jag oroar mig ändå eftersom sambons släkt är lite "på" och misstänker en ev. påringning utan varning.
    Ska man då bara vägra att släppa in om man inte känner att man orkar eller? Får man göra så? Och vad ska jag säga till min sambo? För jag tror han blir besviken om jag vill vara ifred första dagarna.

För att göra en lång story kort så anser svärmor bla att krämpor skall man ta med en klackspark och så tyckte hon även om vårt missfall; "Det är bara att försöka igen". Ibland känner jag mig en smula överkörd så att säga. Jag fick inte sörja kändes det som, jag skulle bara vara glad och att allt var som vanligt.

Till saken hör att min sambos familj är jättenära med varandra och jag är uppväxt på ett litet annat sätt.
    Jag känner ibland vid besök att min integritet blir kränkt och att ingen hänsyn tas till mina känslor för att jag är annorlunda än dem. Jag är typen som håller mig på min kant medan de är en familj som skulle kunna sova i en stor hög utan problem. Jag behöver space och gillar inte när folk tror de kan göra som de vill i mitt ( vårt ) hem. Jag gillar ordning och reda och när de kommer över så får ungar röja fritt och vuxna människor lägger sig i soffan med fötterna uppe. Jag skulle aldrig göra så hemma hos nån och det skulle inte mina ungar få heller.

Vad tycker ni?

Kram på er, sitter och hoppas på råd här :)
    SJÄLVKLART ska du säga ifrån redan innan att du inte vill ha folk springandes där första dagarna/veckan/veckorna. Det är DU och din sambo/man som bestämmer och om din sambo/man tycker det är okej att folk kommer på besök direkt och du verkligen inte vill så måste du säga det till honom innan... Det borde han respektera, annars är det konstigt tycker jag...

Själv vill jag INTE ha hit en massa folk när jag precis har kommit hem från BB. Eftersom det blir mitt första barn så är det ju helt nytt, en ny person att ta hänsyn till och lära känna... Samt att man kanske är trött och sliten efter sin förlossning och inte orkar med besök...
  • Aint Your Fairytale
    Vilhelmina skrev 2010-07-04 19:59:43 följande:
    Jag klarar fortfarande inte av att lägga till mig på denna lista :(
    Är det jag som är trög eller är det min dator?

Vilhelmina 31 år, 1:a barnet Södermanlands Län iallafall.
    :)

Jag kan lägga till dig om du skriver ditt BF-datum.

Kul med någon mer i Södermanland. Vart bor du?

• Aint Your Fairytale
    Vilhelmina skrev 2010-07-04 20:04:14 följande:
    Halloj!

Är i vecka 11+2 och har mått illa sedan vecka 3 ungefär. Jag har mått illa som sjutton men nu äntligen börjar det avta. Mådde illa hela dagarna och bara LÅG på soffan och orkade inte göra något!
    Nu mår jag bara illa på nätterna konstigt nog, men snart är det väl över :)

Håller med om att värmen gör det värre!
    Hoppas du mår bättre snart! Vi får tänka att det är värt det, och de säger att så länge mamma mår dåligt så mår bebis bra! :)

Kram!
    Okej, jobbigt att du också mått dåligt ända från början nästan... Ja, haha det får vi verkligen hoppas att bebis mår bra om vi ska må så här... Tungan ute

Kram!
  • Aint Your Fairytale
    Hoppas det blev rätt info nu på dig Vilhelmina i listan.

Namn:                       Ålder:      Väntar barn nr:      Bor:                    BF:

Taurus                           23                  2                    Halland              1 januari
    Maria3                           28                   3                   Stockholm         2 januari
    Cranium                        26                   2                   Stockholm         2 januari
    Hanpan                          22                   1                   Göteborg           3 januari
    PåvägMotSyskon        26                   3                   Dalarna            4-6januari
    Elisabeth84
                       25                   2                  Älvdalen             5 januari
    Maluttis                         34                   2                  Stockholm          5 januari
    ErikaL                            31                   3                  Skåne                  5 januari
    Mead                              25                   1                  Stockholm          5 januari
    Januarimamma2011 23                   1                  Karlstad              5 januari
    Marlene80                    30                   2                  Skåne                  7 januari
    Högbergarna                31                   2                  Småland            7 januari
    Mammamia79             30                   3                  Skåne                  8 januari
    Toksnippa                     28                   1                  Gävle                   9 januari
    Amatory                        25                   1                  Örebro län          10 januari
    Booty                             29                    1                  Småland            10 januari
    Lindaalbert                   26                   1                  Västmanland     11 januari
    Sixtenssons                 30                    3                                              12 januari
    Entrea10                        31                   3                 Göteborg            13 januari
    Yelem                            28                    2                 Göteborg            16 januari
    Hakalith                         29                    2                 Göteborg            16 januari
    Denimbee                     31                    1                 Stockholm          18 januari
    Aint Your Fairytale      31                    1                 Eskilstuna         ca 15-19 januari
    Bombusk
                          31                    2                 Närke                  20 januari
    Vilhelmina                     31                    1                Södermanland    21 januari
    Camtoi                           33                    3                 Göteborg            22 januari
    FamiljenS                      21                    1                 Småland             27 januari
    Mia20                             24                    2                 Stockholm           30 januari
  • Aint Your Fairytale
    Vilhelmina skrev 2010-07-04 20:10:28 följande:
    Åh nu såg jag ju att du är från Eskilstuna! :D
    Jag bor i Strängnäs!

Ja om du har lust!? BF är 21 jan 2011.

Tack!
    Jag bor sedan 7 år i Eskilstuna, men är Västeråsare egentligen.
Svar på tråden BF Januari 2011, följas åt?