Inlägg från: fruoch2barn |Visa alla inlägg
  • fruoch2barn

BF Januari 2011, följas åt?

Här är en till som just plussat! Fick mina två streck för ca 40 min sen och är fortfarande lite skakis! BF enligt FL är den 10:e januari. Jag bor i Athen Grekland (ja. i krisen och demonstrationernas stad) och har en son på 3 år. Kul att få följas åt på denna resa!

• fruoch2barn

Tack! Grattis själv! Första barnet?

Kreta resan blir säkert jättebra! Grekland är bäst i maj-juni, inte så varmt och fortfarande grönt innan solen torkat ut allt . Jag vet inte hur jag kommer klara hettan här när illamåendet slår till. Med sonen kräktes jag i två månader.
    Hur är det med att flyga i början av graviviteten...det var 3 år sedan sist så jag minns inte vad som rekomenderas? Jag vill åka till Sverige i midsommar.
  • fruoch2barn
    Ellasario skrev 2010-05-08 16:56:38 följande:
    Haha det är väl skönt att du inte har några symptom? Förutom en svullen lätt molande mage (svullnaden börjar gå ner nu) lite extra hungerskänslor och marginellt tröttare..så är det mina jävla tuttar som är jobbigast. De är redan stora, svullna och ömma och jag vill inte ens gissa på hur stora de kommer vara på slutet >.< Förra gången hade jag ett extremt illamående runt v14 tror ja, hoppas ja slipper det.. >.<
     Mina bröst gör också väldigt ont och jag har börjat känna "äckelsmak" i munnen. Uch, hoppas att illamåendet uteblir eller blir mild denna gång för med sonen kräktes jag dagligen i 2 månader. Denna gång kommer ju illamående isådanafall inträffa när det är mellan 35-40 grader här...inget jag ser ifram emot.
    Evsi: Vad skönt att du får tidigt VUL så att du kan slappa av lite sen. Bra att BVC lyssnar på dig och tar din oro på allvar. Här så går man ofta hos privat läkare och då får man vul redan vid första besöket och sedan UL vid varje besök. Med andra barnet så tror jag att det blir färre UL än första men runt 4 blir det nog.
  • fruoch2barn
    Evsi skrev 2010-05-11 13:33:56 följande:
    tyvärr får jag lämna er...det var missfall igen Nu har jag fått både ett ma och mf i år så nu tycker jag dte räcker... nu vill jag ha bebis!! får hoppas på en sommar bebis istället. Lycka till nu tjejer och njut av graviditeten så gott det går!!
    Beklagar verkligen! Hoppas på en sommarbebis för er! Många kramar!
    Jag ringde min läkare (här har man oftast en privatläkare som man går hos under hela graviditeten och som också är med på förlossningen) och jag har inskrivning och VUL imorgon kväll och igår var jag iväg på hennes rekomendationer och gjorde ett blodprov för att fastställa graviditeten. HCG nivån antydde på att jag är i 6:e veckan så jag tror att det är samma BF som med FLs uträknare. Jag mår inte illa än men mina bröst växer dagligen och gör ont, samt att jag har "stick och molnande" i magen imellanåt.
  • fruoch2barn
    Taurus skrev 2010-05-11 20:31:08 följande:
    får man fråga varför du får göra vul?
    Visst får du fråga Jag bor i Athen, Grekland och här är det standard att man gör VUL vid inskrivningen om man går privat, man betalar ca 50 Euro per besök. Under graviditeten får man först VUL och sen UL vid varje besök, men man kan självklart välja att ha färre UL om man vill. Med första barnet så valde vi att kolla varje gång men nu med andra  så kommer vi nog att göra färre UL. Man har även samma läkare genom hela graviditeten och det är även han/hon som är med under förlossningen eller gör snitt om det behövs.
  • fruoch2barn

Jag var på VUL i onsdags. Allt såg bra ut, men man såg ju bara att bebis låg i livmodern och hade "rätt" storlek. Den 25 maj så har vi tid att få lyssna på hjärtat, längtar!

Jag har börjat bli snurring vilket jag ej minns jag var med sonen. Jag mår inte illa än, men börjar bli hungrigare. Känner inte så mycket i magen längre men brösten växer .
    Igår hade vi treårskalas för sonen och det var udnerbart att se hur han njöt av uppmörksamhet, sina kompisar och TÅRTA! Men idag efter att ha "servat" 18 vuxna och 5 barn så är jag helt SLUUUUT! Det hjälper inte heller att det är 31 grader varmt och kvavt...puh! Jag bävar till högsommarvärmen här på 40 grader och gravidillamående, fy! Hoppas verkligena att jag slipper kräkas denna gång.
  • fruoch2barn

Lillebebisen: Hoppas också att allt är bra med bebisen och att blödningen har minskat. Jag blödde lite med sonen och tror det höll i sig i två dagar. Det kom inte så mycket men jag såg blod vid varje toabesök. Tror att det var i vecka 7-8. Det hela visade sig vara normalt och bara del av graviditeten.

Vi fick reda på könet vid NUPP förra gången och fram tills dess trodde jag det var en tjej men det var klart och tydligt en grabb . Denna gång känner jag också att det är en tjej så de lär väl vara en kille till
    Denna helg har jag börjat må illa och har fått sluta dricka kaffe. Jag får kräkkänsla av det och det bränner i halsen efteråt, och jag som ÄLSKAR kaffe! Jag har också börjat bli yr, något som jag inte var med sonen.
  • fruoch2barn
    lillebebisen skrev 2010-05-17 13:52:49 följande:
    Hej flickor... mitt lilla foster låg kvar inne i magen men lilla hjärtat har slutat slå... fick skrapas och ligger nu hemma och vilar med fruktansvärda smärtor.... ÖNSKAR såå innerligt att ni alla får era underbara små liv i Januari Jag tar bort mig från Listan och hoppas alla får underbara graviditeter. Kram// Veronica
    Stor kram till dig, verkligen jättetråkigt! Hoppas att du snart mår bättre och att du vilar ut ordentligt! 
  • fruoch2barn

Här är en till som mår sååå illa! Mår illa hela dagen och det känns bara bättre direkt efter mat, men det är inte mycket jag är sugen på. När jag väntade sonen mådde jag också väldigt dåligt och kräktes endel och kände mig bättre efter. Men nu när jag är nästan hela dagen med sonen är jag rädd att "skrämma" honom när jag kräks så jag gör allt för att förhindra det, dvs s mumsar jag kex hela dagarna . Någon mer med barn sedan innan som är rädda för era barns reaktioner när ni mår dåligt?

I helgen blir det campande för vår del också. Vi ger oss iväg till ön Kea i 3 dagar och hoppas att väderprognosen som lovar regn har fel så att man kan få bada för första gången i år. Ha en trevlig helg!
  • fruoch2barn
    Väntan på en liten skrev 2010-05-20 22:42:05 följande:
    Fyy stackare, värmen gör det inte bättre heller antar jag. Se  till att drick mycket om du kräks så du inte torkar ut. Hoppas ni får fint väder i helgen och att illamåendet går över snart. Var ligger Kea?
    Jag försöker få i mig vatten men mår så illa av det. Det går bättre med iste och juice. Kea ligger ganska nära Athen, det tar 45 min med färjan över. Det är en fin liten ö med lite turism, mest greker åker dit över helgen.
Svar på tråden BF Januari 2011, följas åt?