BF Januari 2011, följas åt?
Ny här, tror jag :) Kul att läsa om hur alla har det. Eller, inte kul kanske för det är ju inte speciellt kul att vara höggravid med massa krämpor och sånt, men ni förstår vad jag menar. Jag har bf 9 januari - ska bli så spännande att träffa den lille (vi väntar en pojke). Vi har en 1,5-årig kille sedan innan och som några skriver så är det riktigt påfrestande för kroppen! Jag bär honom ändå för jag har inget val just nu. Dels är han mammig som tusan och dels är pappan just nu sängliggande och sjukskriven och kan inte göra något alls varken med sonen eller med hushållet... Håller tummarna för att han kommer kunna vara med på förlossningen i alla fall, vilket han säkert kan om inte lillen bestämmer sig för att komma tidigare som storebror.
Har gått upp 10 kg hittills (gick upp 14 totalt med förra) men det känns som minst 20 denna gången! Foglossning från helvetet och massa sammandragningar, halsbränna och annat obehagligt. Känner också för att bara gnälla, gnälla, gnälla :D
På ett sätt vill jag få det överstökat och föda typ nu, men å andra sidan vill jag vänta så länge som möjligt och få all ensamtid som finns kvar med min underbara 1-5åring. Känner mig verkligen jättekluven - är det vanligt som omföderska? Känner nästan lite dåligt samvete för att jag kommer beröva honom ensamrätten på oss föräldrar. Det är säkert jättelarvigt, men jag kan inte låta bli :/