• Linnis

Väntan barnbesked - drömmar

Hej, vi väntar ju barnbesked från Colombia och jag har börjat drömma så konstigt och livligt på nätterna. 

Ibland drömmer jag att det en pojke - ibland en flicka. Ibland är ålden inom medgivandet ibland inte. Ibland kommer barnet från landet där våra handlingar finns - i bland från en helt annan världsdel och mina spanskakunskaper visar sig vara helt värdelösa. Fast i natt var det värst. Drömde att vi åkte till Colombia och vid mottagandet av barnet fick vi en... en leguan. I och för sig spansktalande.
    Vi blev verkligen besvikna, men ville samtidigt inte vara odiplomatiska/kränka någon. Mitt sista minne av drömmen är att jag ringer AC och säger: "Vi hade nog tänkt oss en människa i alla fall...." {#lang_emotions_laughing}
    Har knappat hämtat mig från drömmen ännu. Ni andra som väntar barnbesked - har ni också haft konstiga drömmar under er väntan?
  • Svar på tråden Väntan barnbesked - drömmar
  • Linnis
    Tuffen skrev 2010-04-26 09:11:11 följande:
    *l* En leguan?!
    Japp, en livs levande leguan. Ganska lika den här:
    www.google.com/imgres&imgrefurl=de.academic.ru/dic.nsf/dewiki/836974&h=1466&w=2200&sz=1962&tbnid=w_TirVW5hsDzIM:&tbnh=100&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3Dleguan&usg=__zhOrFSbnKmPoNOqrlYFxvKinBhI=&ei=cUPVS9KEIuCJOKSm-IcO&sa=X&oi=image_result&resnum=4&ct=image&ved=0CAwQ9QEwAw
    Det där med psykologutredning innan man skickar sina handlingar kanske inte är så dumt - trots allt...
  • Linnis

Äsch - länken funkade inte. Strunt samma. Ni vet ju hur en leguan ser ut.

• Zabka

LOL.

Vi gör medgivandeutredningen nu men båda drömmer redan märkliga adoptionsdrömmar

• Mimab

Japp! När vi väntade dottern (2004/2005) drömde jag att alla i vår grupp fick människobarn och vi fick ett marsvin! Och min första kommentar i drömmen var att "jag är ju allergisk mot pälsdjur...!"

Nu väntar vi igen och jag har faktiskt inte drömt så konstigt denna väntan (snart fyra års väntan). Kanske kommer det när det närmar sig barnbesked eller efter barnbesked då man börjar oroa sig för den individ vi blivit matchad med.

• Svinto

LOL-stackare som fick en leguan{#lang_emotions_laughing}
    Fyllde ni inte i rutan längst ner på det sista pappert där man fick fylla i att man ville ha en människa{#lang_emotions_wink}? TUR att den pratade spanska iallafall...

Nä, skämt o sido.

Jag går också o väntans tider men inga drömmar om kommande barn än. Dock vet jag att min mamma har haft sådana drömmar!

Jag tänker desto mer på kommande barn i vaket tillstånd. Kanske kan det hjälpa till att "tömma" min hjärna till natten??{#lang_emotions_smile}

• Ålen

Linnis, jag har också börjar drömma...dock inte så livligt som du . Jag har drömt att vi fått en flicka och att vi åka hem till Sverige i rekordfart. Hon var så söt och ganska liten men kunde sitta själv. Jag kommer ihåg att jag blev arg på någon som satt och klämde på henna och ville gosa. Kul mamma jag kännde mig som då....en som skäller på dem som vill gosa med vårt barn. Min analys är att jag känner rätt starkt för att vi föräldrar ska vara de enda som ha nära fysisk kontakt med vårt barn den första tiden och känner mig lite stressad över ev. kommande kommentarer kring det. Ja ja, det blir som det blir!

• mor till två kina tjejer

Jag drömde också mycket när jag "väntade barn". Jag har ofta oroliga drömmar vid PMS, och när vi väntade barn handlade dessa om barnen. Inga leguaner, men mycket andra konstigheter.

• morgonsolan

Leguan, hahahahaa!!!

Vi har ju inte ens börjat vänta bb ännu.. men jag måste ändå berätta om vad jag drömde för ca 6 månader när vi fortfarande trodde att det skulle bli Sydkorea. När vi kommer till fosterfamiljen och ska få "barnet" överlämnat, så är vårt barn programledaren i programmet "Hjälp, jag är med i en japansk tv-show". Precis som ni, så ville vi inte visa oss besvikna på något sätt, utan fann oss helt i situationen. istället för vagn, blöjor osv så fick vi fråga vad han hade för politiska åsikter, om han var gift osv. Jag vet att jag sa till min man: "Men nu är han VÅRT BARN! Vi får vara tacksamma över att vi äntligen har honom hos oss!"

Ja, det var nig det sjukaste jag har drömt... hittills .

• skogstjejen19

Jag drömde att vi fick en liten apa, en sån som pippi har, den var jätte elak och bet mig hela tiden men jag höll god min.

{#lang_emotions_smile}

Svar på tråden Väntan barnbesked - drömmar