Väntan barnbesked - drömmar
Hej, vi väntar ju barnbesked från Colombia och jag har börjat drömma så konstigt och livligt på nätterna.

Hej, vi väntar ju barnbesked från Colombia och jag har börjat drömma så konstigt och livligt på nätterna.
Marsvin, apor och leguaner. LOL. Tack för att ni delar med er, jag fick mig ett gott skratt och ett sånt sitter ju aldrig fel
Leguaner, apor och marsvin?! Ska man behöva oroa sig för sånt också?!?! Jag trodde att man åtminstone var garanterad en människa
Jag har hört fler här på fl som drömt att de fått apor
!
Tänker också på när Martina Haag berättar i sin bok (hon var gravid) att hon födde en liten lök, och att hon blev så besviken men då tog förlossningsläkaren upp löken och skalade den, och därinne fanns en liten liten bebis som hon fick lägga vid bröstet för att ammas
Jag drömde flera gånger att vi fick barn från annat land, att barnet var äldre än vårt medgivande, och så fick vi alltid barnet "på prov", och att jag blev jättearg och ledsen när AC kom och frågade om de skulle ta tillbaka barnet eller om vi ville behålla det. Varje gång skrek jag "Ni får inte ta mitt barn!"
Detta är väl en naturlig del i det förberedande som man behöver för att bearbeta allt det stora som väntar. Sen känns det liiiite onaturligt att det blir djur och lökar istället för barn, men drömmar har man ju aldrig riktigt förstått sig på .
*skrattar så tårarna rinner* Ja, alltså... Leguan låter helt rimligt i mina öron som drömt att jag fått både en skatunge, en lemur och en myrslok Skatungen såg ut som en ovanligt liten människobebis men när den blev stor skulle den ju se ut som en skata... Men vi tänkte att ingen kanske skulle märka det om vi inte talade om det? Lemuren såg helt enkelt ut som en riktig lemur och var det vackraste flickebarn jag någonsin skådat
När jag vaknade mumlade jag lyckligt till maken: "Jag drömde att vi fick en flicka i natt. Hon var så vacker! Hon påminde rätt mycket om Saga" Eftersom Saga var vår katt så blev väl maken lite smått förvirrad av den beskrivningen och frågade om jag menade att hon var lika söt som Saga. "Nä, hon var svart och vit alltså"
Myrsloken var det lite värre med, för där drömde jag att en människa beklagande sa att jo, de var ju söta de här små bruna barnen, de var de ju... Och såg ju precis ut som riktiga barn. Synd bara att de blir myrslokar när de blir stora och får hår över hela kroppen! För, ojsan, inte trodde ni väl att ni fått ett människobarn? Det var efter att vi fått barn och jag kunde knappt andas när jag vaknade och var tvungen att känna på sonen så att han verkligen var ett riktigt barn
En japansk programledare var väl däremot typ det värsta jag hört
Fast visst är det helt obegripligt att man kan få ett alldeles eget, livs levande och riktigt människobarn? Ett barn under 40-årsåldern till och med Att det är på riktigt? Jag har haft jättesvårt att tro på det medan vi väntat och jag kan knappt fatta det fortfarande, så jag förstår att man drömmer så där knasigt... För TÄNK att något så ofattbart stort faktiskt kan hända. På riktigt!
Vi har fått syskon nattetid både ett syskonpar från Colombia och en 4 -åring från Kina - som dock kunde svenska. Detta utan några som helst planer eller papper för syskon.
Märkligt att djur är så vanliga - leguaner, lemurer ! Ha, ha ha - underbart!
När vi var och skulle hämta 4 -åringen (på en sandstrand, intill ett tivolitält) kom en orm och åt upp min ylletröja och sen fick jag väja för en "dödlig pilhaj" som gled omkring i sanden. 4-åringen tänker jag ofta på )
Min dotter var tre år i drömmen och pratade också svenska vilket inte förvånade mig alls.
Att hon var 3 låtsades jag inte om för jag hade ju inte så högt medgivande så både jag och barnhemspersonalen låtsades att hon var 8 månader inför varandra även om det var tydligt att hon inte var det.
Hon berättade en massa saker för mig om sitt hälsotillstånd som jag fick låtsas att jag listat ut själv eftersom en 8-månaders inte kan prata...
Det här var dock efter bb och i väntan på rb.
jag har redan drömt två adoptionsdrömmar, trots att vi bara nyss ställt oss i adoptionskö!
Jag drömde faktiskt inga konstigheter alls, vare sig när vi väntade på adoption eller när jag var gravid. Däremot hade jag en skum dröm när vi inte alls planerade eller väntade något mer barn. I drömmen ringde jag AC för att fråga något inför en återrapport om dottern. Den jag skulle prata med var inte anträffbar, utan jag fick prata med någon annan. Hon var hjälpsam och allmänt trevlig. När vi hade löst mitt problem fortsatte vi att prata lite mer allmänt och hon berättade att hon höll på att starta upp adoptioner från något land i forna Jugoslavien. Hur det nu gick till så hörde jag plötsligt mig själv tacka ja till en liten flicka på knappt fyra år från det landet. Snabbt som attan fick jag så ett mail med bilder på en toksöt liten tjej.
Där satt jag med både bilder och en massa information och kände att det här barnet måste vi ju ha. Att övertala maken skulle nog inte bli så svårt, trodde jag, även om han kanske skulle bli lite förvånad. Oplanerade barnbesked hör ju inte till vanligheterna. Men hur skulle vi få medgivande? För en nästan fyra-åring, trots att vi redan hade en 4,5-åring och en 1,5-åring? Flickan gick ju emot alla regler för hur man ska få syskon i adoptivfamiljer.
När jag vaknade var det med lite dubbla känslor jag insåg att det bara var en dröm. Jag hade verkligen hunnit fästa mig vid flickan på de där bilderna och var på ett sätt besviken på att hon inte fanns på riktigt. Samtidigt var jag tacksam att slippa oron för hur vi skulle få medgivande för henne.
Jag drömde att vi fick en kattunge precis när vi startat upp med adoption första gången. Alltså, att vi fick barnbesked och åkte och hämtade en liten kattunge fast han var som en liten människa ändå. I drömmen var det fullkomligt logiskt och jag blev förälskad vid första ögonkastet, det här var VÅRT barn och jag kunde inte alls förstå att mina föräldrar (i drömmen alltså) var lite skeptiska till att vi genast tackade ja till det här "barnet"
In för vår andra adoption drömde jag en så verklig och levande dröm om en åttaårig flicka med afrikanskt utseende. Hon var underbar, äldre än vad vi tänkt och såg inte ut som vi tänkt när vi reste till landet i fråga men hon var så perfekt så jag nästan var lite besviken när jag vaknade. Jag har alltid undrat on hon fick familj för hon måste finnas, så verklig var hon.
Ha ha ha... vilka underbara drömmar. Leguan?!
Själv drömmer jag ibland att AC ringer mig på jobbet för att lämna BB. Jag försöker febrilt hitta ett rum där jag kan tala ostört, men vart jag än går in så väller det alltid in folk i det rummet, så jag hör inte vad AC säger. Det enda som står på min lapp innan jag vaknar, är ordet "flicka".
Detta är skumt, för i vaket tillstånd är både jag och maken övertygade om att vi får en pojke... En leguan däremot tror vi inte på...