• Mummy

Studier i somar, hur blir CSN då i slutet av maj?

Läser nu på högskolan som slutar den 4 juni, och vi får ju då hälften av pengarna i slutet av maj. Jag har sökt sommarkurs och ska söka CSN för kursen också. Om jag komme rin, hur blir så utbetalningen i maj. Kommer det för sommaren då så jag får samma belopp som jag brukar få? Eller får man för sommaren i slutet av juni?
    Har aldrig läst under sommaren, så jag har ingen aning...

• Svar på tråden Studier i somar, hur blir CSN då i slutet av maj?
  • sär skriven

Undrar jag med, men jag skulle tro att man får hälften i maj och sedan i juni?

• Mummy

Fast CSN får man väl i förskott? Då borde man väl få för juni i slutet av maj? Kanske...

• sär skriven
    Mummy skrev 2010-04-26 11:41:38 följande:
    Fast CSN får man väl i förskott? Då borde man väl få för juni i slutet av maj? Kanske...
    Hmmmmm... Ja, när du säger det så. Men å andra sidan fick vi ju extra i januari, och det skulle väl täcka maj?
  • Alcarinque

Det där har varit olika för mig. Nu sist, förra sommaren, fick jag som vanligt i maj (dvs lite pengar). Sen fick jag resten efter registering på sommarkursen, mitten på juni typ, och sen fick jag i slutet av juni för juli månad. Men det är där lite olika hur man har sökt sitt stöd tror jag, för vi var tre som läste samma men fick ut penhar vid olika tillfällen alla tre *s*

♥ Alva 060307 ♥ Lillasyster med BF 100802 ♥
  • sär skriven

Jag har sökt en sommarkurs på fem veckor, får jag mer än mina vanliga 8 600 kr då?

• Alcarinque
    sär skriven skrev 2010-04-26 11:46:32 följande:
    Jag har sökt en sommarkurs på fem veckor, får jag mer än mina vanliga 8 600 kr då?
    Du får betalt för fem veckor ja, men varje månadsutbetalningen brukar ju vara på fyra veckor så jag skulle nog tippa på att du får 4+1 veckas utbetalning s.a.s.
  • sär skriven
    Alcarinque skrev 2010-04-26 11:49:35 följande:
    Du får betalt för fem veckor ja, men varje månadsutbetalningen brukar ju vara på fyra veckor så jag skulle nog tippa på att du får 4+1 veckas utbetalning s.a.s.
    Nice . Ja då får vi se NÄR pengarna trillar in då .
  • Alcarinque
    sär skriven skrev 2010-04-26 11:51:08 följande:
    Nice . Ja då får vi se NÄR pengarna trillar in då .
    Ja precis, det är rena julafton Hur som helst så brukar man vara tvungen att registera sig och starta kursen innan man får några pengar. Så om man är snabb med det brukar det inte ta så låg tid
  • oOLillaJagOo

Fast vi fick ju extra i januari.. för att vi får mindre i maj..

• Mummy
    oOangelicaOo skrev 2010-04-26 12:29:53 följande:
    Fast vi fick ju extra i januari.. för att vi får mindre i maj..
    Men det är ju när man läser vanligt, vi ska läsa efter skolslutet på sommarkurs
Svar på tråden Studier i somar, hur blir CSN då i slutet av maj?