• Jajh

amningsstol som tar liten plats?

Ja, som rubriken lyder, någon som vet en ok stol att amma i (behöver inte vara jätte bekväm då jag börjar aveckla amningen snart) som tar LITEN plats. Sonens rum är PYTTELITET. Tacksam för tips!
  • Svar på tråden amningsstol som tar liten plats?
  • uppdragmamma

Koppa på  loppis efter en vanlig köksstol med karm och köp till en mjuk skön dyna att sitta på =)

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨ ¨*:?. ♥ Mamma till Sebastian 071202 & Wille 090314 ♥ .?:*¨¨*:?.&
  • ÄngelBängel

Oj, jag som har ammat två barn utan att förstå att det behövs en speciell stol

Jag kan nog inte ge något annat råd än att det går att amma sittande i det mesta, är det bekvämt så är ju det trevligt men det är det ju du som avgör och vad som passar din kropp.

Om det är ett rum din son ska bo kvar i kanske det är bra att köpa en stol som är rel. bekväm och passar i färg och stil till rummet så att den kan stå kvar.

mät ditt värde utifrån vem du är, inte vad du gör.
  • Fenomen a

sitt på golvet med någa mysiga kuddar eller ett tjockt täcke

• vivianne

Jag har heller aldrig haft en speciell amningsstol så jag tänker spontant att vilken stol som helst borde funka. Häromdagen satt jag och ammade på en badrumspall från IKEA . Eftersom du inte ska amma länge till så är det väl smartast att ta en stol från t.ex. köket och ha i sonens rum sålänge istället för att köpa nytt... Är det till nattamningen, eller? Att kravla sig upp från golvet eller en saccosäck med ett sovande barn i famnen är ju inte alltid det lättaste.

• La Lola

O här är en som alltid legat o ammat o aldrig kunnat sitta.

*mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Lisa1976

det bästa är väl om det är en stol med armstöd. Jag satt mycket i en poäng från IKEA. Men det viktigast att ha en bra amningskudde. Den klarade jag mig knappt utan!

• MaNiMi

Jag hade en pall som var rektangulär och lite skålad, den hade inget ryggstöd/armstöd så fick ha den mot väggen och satte en kudde mellan, satt perfekt och den tog ingen plats alls. Eftersom jag satt så bra så behövdes det inget armstöd heller. Använde den mest dagtid om jag tex satt i telefonkö och barnet tyckte det var dags för mat just då. 
    (var på den tiden telefonen satt fast i en sladd i väggen.. )

• mandarin01

jag sitter på sängkanten eller i soffan eller ligger jag ner... ville också ha en stol men är glad att jag inte köpte någon.. totalt onödigt och slöseri med pengar och plats!

Svar på tråden amningsstol som tar liten plats?