• Rollindynamite

    Vikt i v.24

    Ställde mig på vågen igår, den visade 67.3. På onsdag var det exakt en månad sen jag vägde mig sist, vägde då 63kg. Min startvikt var 59 och jag e ca. 1.77 lång. Jag har alltså gått upp 8 kg! Jag e i v.24 nu, jag har inte lagt på mig något på något mer ställe än magen heller, inget vatten i benen eller fötter eller nått, o när jag kollar vad andra gått upp så blir jag helt chockad för de flesta tycker de gått upp mycket när de gått längre än mig o väger +10 bara. Hur ska det sluta för mig!?
    Mina frågor till er är:
    Vad väger/vägde ni i v.24?
    Startvikt?
    Längd?
    Har ni gått upp mer än bara på magen?

  • Svar på tråden Vikt i v.24
  • Rollindynamite
    gumsalumsaa skrev 2010-04-27 19:44:34 följande:
    Från inskrivningen i vecka 12 till besöket förra veckan i vecka 24 hade jag bara gått upp 2 kg :) Hehe skönt för min del eftersom jag hade en del överviktigt sen innan graviditeten. Jag är 157 cm och min startvikt var 76 kg. Så väger 78 nu.
    oj det var inte mycket! jag tänker ju typ att det är min mage o barnet, vattnet, moderkakan som väger dom här 8 kilona jag gått upp eftersom jag inte lagt på mig mer än på magen! Men om du gått upp så lite så låter det ju konstigt, som att min bebis skulle va gigantisk o din pytte xD o så mycket skiljer det nog inte!
  • Izela

    låter inte så konstigt tycker jag.. alla går ju upp olika mycket eller lite. jag gick upp 22 förra gången så jag va väl uppe i 10+ i vecka 24 kan jag tänka mig. jag hade rätt liten mage men va allmänt tjock:) startade då på 70 kilo och slutade på 92.. är 168 cm. denna gång vet jag inte hur det blir, är bara i vecka 19+0 imorgon och har gått upp från 73 till 75,5.

  • gumsalumsaa
    Rollindynamite skrev 2010-04-27 19:49:18 följande:
    oj det var inte mycket! jag tänker ju typ att det är min mage o barnet, vattnet, moderkakan som väger dom här 8 kilona jag gått upp eftersom jag inte lagt på mig mer än på magen! Men om du gått upp så lite så låter det ju konstigt, som att min bebis skulle va gigantisk o din pytte xD o så mycket skiljer det nog inte!
    Jadu jag vet inte. Som bm sa så väger barnet/fostervattnet/moderkakan lite över ett kg ihop.
    Jag vet inte, haha. Hon kände ju på mig och livmodern var fyllig och så så nå överdrivet liten är hon inte därinne :P
  • Rollindynamite

    Himla konstigt, undra vad det är som väger så mycket på mig?? Kan ju till o med få på mig mina gamla jeans (ja inte knäppa dom såklart eftersom magen e ivägen), men dom sitter samma över rumpan och benen och alla tycker jag ser likadan ut på kroppen som förut bara att jag har en stor mage nu :P undra om jag har gått upp "fett" på magen också :P fast den e ju hård ju..

  • gumsalumsaa
    Rollindynamite skrev 2010-04-27 19:56:40 följande:
    Himla konstigt, undra vad det är som väger så mycket på mig?? Kan ju till o med få på mig mina gamla jeans (ja inte knäppa dom såklart eftersom magen e ivägen), men dom sitter samma över rumpan och benen och alla tycker jag ser likadan ut på kroppen som förut bara att jag har en stor mage nu :P undra om jag har gått upp "fett" på magen också :P fast den e ju hård ju..
    Haha jag tror faktiskt att man går mer om man är ganska smal/normalvikt innan grav. Känns bara som om de borde bli så.
    Hahah ja menar jag som hade massa hull innan, de har ju liksom bara dragits ut över kulan på nå sätt x)
  • Rollindynamite
    Loreena skrev 2010-04-27 18:26:40 följande:
    är i v. 24, startade på 59 kg och är nu uppe i 68... jag är 168 cm lång. Finns kort i mitt galleri.
    Då är ju våran vikt samma, har du gått upp mer än på magen bara?
  • kärleksbarm

    Är i v 25 (24+3) och har gått upp 7kg och det skall vara helt normalt. Mellan 5-7 eller mer är vanligt att ha gått upp. :D

  • Rollindynamite
    Kollar igen:
    Hur mycker har ni gått på EN MÅNAD då? Alltså från ca v.20 till 24? För jag har ju gått upp 1 kg i veckan då om man räknar så (kan ju lika gärna gått upp 2 ena veckan o 0 den andra men de tvivlar jag på) eftersom jag gått upp 4 kg på EN månad! :O
  • Alcarinque
    Rollindynamite skrev 2010-04-27 21:31:05 följande:
    Kollar igen:Hur mycker har ni gått på EN MÅNAD då? Alltså från ca v.20 till 24? För jag har ju gått upp 1 kg i veckan då om man räknar så (kan ju lika gärna gått upp 2 ena veckan o 0 den andra men de tvivlar jag på) eftersom jag gått upp 4 kg på EN månad! :O
    Från v.20 ungefär har jag legat på stadiga 1kg/vecka
    ♥ Alva 060307 ♥ Lillasyster med BF 100802 ♥
  • Rollindynamite
    Alcarinque skrev 2010-04-27 21:35:35 följande:
    Från v.20 ungefär har jag legat på stadiga 1kg/vecka
    Okej samma som mig då, va ju i v.20 när jag vägde mig sist o vips fyra veckor senare 4+ på vågen :P
Svar på tråden Vikt i v.24