Inlägg från: Smålands jänta i storstaden |Visa alla inlägg
  • Smålands jänta i storstaden

Plus igen efter mf/ma

Hej igen tjejer och hej nya nya tjejer oxå!
    vill inte riktigt skriva inmig på listan ännu men undrar hur ni mår??

Jag har inga som helst symtom eller spända bröst? hade sjukt ömma bröst långt innan jag plussade förra gången samt mycket mer molvärk...

Hur är det för er?

Kramar!!

Ja det är verkligen helt sjukt vad folk kan känna av att man är gravid! Jobbar på ett gruppboende och tidigare i veckan, innan jag plussade, kome en av de boende till mig och berättade att han hade drömt om mig och att jag fick ett barn. En pojk sa han så vi får väl se vad det blir! Helt sjukt, jag bara skrattade och sa kanske någon gång då jag absolut INTE hade en aning om att jag var/är gravid!

WeWant skrev 2010-04-30 18:17:40 följande:
    har fortfarande bara lite bruna flytningar, bara pyttelite färst blod. Men kvinnokliniken gör inga vul så där tidigt. Bara o vänta och så. Förrväntar mej ingenting.. Vill bara allt ska börja så att jag kan jobba på måndag igen, har varit hemma denna vecka med förkylning >.<
    Så hade jag i början på min förra graviditet! lagom när jag skulle ha första mensen hade jag bruna flytningar och någon liten blodstrimma! Fostret utvecklades och mådde ju bra fram till vecka 13 så det behöver ju inte alls vara något fel! vissa blöder i början på sina graviditeter!

Håller tummarna för dig!!!!
    rontgensyrran skrev 2010-05-01 08:21:26 följande:
    Hoppas det stämmer härligt isf! Nu får du väl skriva upp dig på våran lista? Det är ju BIM dagen idag :D
    Ja nu tänker jag faktiskt ta mig mod att skriva upp mig på listan! Tagit ett test till idag och de blir starkare så jag är såååå lycklig!

Nu jäklar ska det gå hela vägen!

{#lang_emotions_gravid}Beräknad förlossning{#lang_emotions_gravid}

November 2010

December 2010

Maria204 24 december (2:a försöket efter MA)
    Maria A 78 24 december
    WeWant 25 december
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter 2 MF)

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    Mini Söderling 2 januari
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    Smålands jänta i storstaden 7 januari (4:e försöket efter MF)

Februari 2011

Jag har inga som helst planer på att berätta.. Känns som om jag vill suga på den goda karamellen ett tag innan vi delar med oss!  Funderar på att inte berätta något förens vi "måste" då det börjar synas på min mage.

Har ju precis börjat på nytt jobb, bara jobbat 3 veckor, så det känns lite konstigt att helt plötsligt komma och säga ja just det jag är gravid nu... hmmm får nog ta det efter sommaren om det går att dölja tills dess!

Maria A 78 skrev 2010-05-02 10:15:47 följande:
     Igår kväll blödde jag rätt mycket i två omgångar, först mörkrött och sen klarrött. Inatt har det dock varit lugnt och nu på morgonen kom det bara lite torkat blod. Har ont i magen till och från. Jag har inga förhoppningar, väntar bara på att det ska sätta igång på riktigt. Det känns förjävligt!Nu lär jag väl i alla fall bli utredd så man kanske får ett svar på vad alla missfall beror på. Så får jag hoppas på fjärde gången gillt såsmåningom...
    Nej!! ingen borde gå igenom MF/MA mer än en gång om en det! Håller tummarna för att det inte är MF utan bara en blödning, är ju ändå ganska så vanligt i början på en graviditet! hoppas hoppas hoppas på att den lilla stannar kvar!

*kram*
    lilla snöflingan skrev 2010-05-02 12:15:38 följande:
    Hejsan! Jag är gravid, tror jag, eller vet, fast jag inte riktigt vågar hoppas. Fick MA i vecka 12 i början på mars. Trodde jag hade bearbetat det ganska bra, men nu känns det mesta bara tungt. Plusen är så svaga (titta gärna i mitt galleri) och av någon anledning har jag just nu väldigt svårt att tro att allt ska gå vägen. Förra gången jag plussade började tankarna direkt med hur allt skulle bli när vi skulle få barn. Nu känns plusset bara som början på en lång resa, jag vet att det är så mycket som kan gå fel och så långt kvar tills jag har min bebis. Jag vågar inte riktigt se mer än några veckor fram. Jag har världens humörsvängningar (som jag vet delvis beror på att jag är gravid) som gör att jag gråter och är ledsen, är glad och lycklig och deppig om vartannat. Jag önskar att jag kunde känna mig lika glad som jag gjorde förra gången jag plussade, kan ni hjälpa mig?
    Mina tester är denna gravideteten svagare än vad de var i förra som slutade i MF, vecka 14. Då plussade jag svagt BIM-5 denna gången plussade jag svagt BIM-2 och inte förens idag tycker jag att testerna har blivit mycket starkare!

Det kan ju vara olika när ägget fäster och är du innan BIM så kommer det bara att bli starkare!!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma