Inlägg från: Jossofräs |Visa alla inlägg
  • Jossofräs

Plus igen efter mf/ma

Vet inte om jag räknas. men jag är gärna med här! När jag försökte få dottern fick jag tre missfall i följd, varav det tredje var en tvilling till min nu födda dotter. Nu är jag gravid igen och är livrädd för att få ännu ett, min statistik ser ju inte så ljus ut eftersom jag hittills fått missfall varenda graviditet..

• Jossofräs

Jag har också fått jätte hemskt hummör, blir skit sur och irriterad för minska lilla och det känns som det går och små kokar lite innombords konstant. Väldigt påfrestande faktiskt -.-
    I övrigt så känner jag mig jätte jätte trött, mår illa på morgonen och på kvällen. Det hugger i magen ifall jag reser mig upp för fort eller ifall jag går för fort, blir lika livrädd varje gång. Tycker det är obehagligt att gå och kissa för jag är rädd att det ska komma blod på pappret..
    Ska ringa bm imorgon och be om tid för inskrivning och sen ska jag ringa kvinnokliniken för att få tid för VUL i vecka 7-8 nångång så jag slipper oroa mig så länge iaf..

• Jossofräs

Själv har jag fått tre missfall och bett om att få en utredning men dom säger nej eftersom mitt senaste missfall var förlust av en tvilling och den andra gick jag tiden ut med så dom säger att det inte räknas. Alltså skulle jag behöva börja om från början och få tre missfall i följd igen trots att jag redan fått missfall 3 av 3 graviditeter.

• Jossofräs

Jag har varje graviditet valt att gå ut med det tidigt, jag har upplevt att man fått mer stöd och förståelse om det skulle gå åt pipsvängen och det har jag upplevt som väldigt underlättande genom hela sorgeprocessen.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma