Inlägg från: lilla snöflingan |Visa alla inlägg
  • lilla snöflingan

Plus igen efter mf/ma

Hejsan! Jag är gravid, tror jag, eller vet, fast jag inte riktigt vågar hoppas. Fick MA i vecka 12 i början på mars. Trodde jag hade bearbetat det ganska bra, men nu känns det mesta bara tungt. Plusen är så svaga (titta gärna i mitt galleri) och av någon anledning har jag just nu väldigt svårt att tro att allt ska gå vägen. Förra gången jag plussade började tankarna direkt med hur allt skulle bli när vi skulle få barn. Nu känns plusset bara som början på en lång resa, jag vet att det är så mycket som kan gå fel och så långt kvar tills jag har min bebis. Jag vågar inte riktigt se mer än några veckor fram. Jag har världens humörsvängningar (som jag vet delvis beror på att jag är gravid) som gör att jag gråter och är ledsen, är glad och lycklig och deppig om vartannat. Jag önskar att jag kunde känna mig lika glad som jag gjorde förra gången jag plussade, kan ni hjälpa mig?

• lilla snöflingan

Det låter bra det. Jag tittade på dina test faktiskt. Det lugnade mig lite, problemet är att jag inte vet riktigt hur långt gången jag är eftersom jag inte vet vilken dag jag ska räkna som första blödningsdag i förra mensen, dessutom har jag oregelbunden mens i vanliga fall. Igår trodde jag att jag kanske var på BIM+3 men idag har jag gjort en ny beräkning så då kanske jag är på BIM-2 istället, då är det ju inte så konstigt att plusset är svagt

Det konstiga är att jag trodde att jag skulle klara av att vara lika glad som förra gången, eftersom jag har insett att man inte blir mindre ledsen för ett missfall om man har oroat sig en massa eller inbillat sig att man inte är gravid. Förr eller senare måste man inse att man var gravid och förlusten blir lika stor i alla fall. Dessutom är det faktiskt mindre risk att få två missfall på rad än att bara få ett Men sen finns ju oron där för att det är något "fel på en" som gör att man får missfall. Sorry om jag typ "tar över" er tråd, kände bara att jag behövde skriva av mig lite...

• lilla snöflingan

Vi berättade för våra familjer när jag var i vecka 7 i förra graviditeten. Det var väldigt skönt att de visste varför allt var som det var sedan efter missfallet i v.12. Fast jag kan inte säga att vi fick så hemskt mycket stöd. Hur vi ska göra i denna graviditeten har vi inte pratat om än. Eventuellt väntar vi tre veckor för då ska vi träffa min familj (vi bor 120 mil ifrån dom). Men nu vet du ju att vi planerar barn så de blir nog inte så förvånade

• lilla snöflingan

Åå, vad roligt med lärare. Jag pluggar till lärare, blir klar efter jul. Jag har VFU (praktik) nu i tre veckor, det ska bli roligt, fast jag funderar lite på hur det ska gå med graviditeten. Med BM-besök, eventuella VUL och sådant, allt man missar måste man ju ta igen...

Jag är nykterist så det där med att ljuga och hitta på behöver jag inte oroa mig för

• lilla snöflingan
    kajsalisa skrev 2010-05-02 19:02:54 följande:
    Det kommer gå bra tror jag. Har du en någorlunda vettig handledare så ska det inte vara några problem om du missar ett par timmar här och där. Jag är själv VFU-handledare och jag skulle aldrig kräva att min lärarkandidat tar igen ett par timmar för läkarbesök...
    Nej, det är sant, men jag vill ju inte berätta varför jag ska på läkarbesök... men, men, det löser sig nog.
    No way skrev 2010-05-02 19:05:35 följande:
    Sitter och funderar lite.. Skulle haft mens den 17:e mars men tog ett positivt test och fick missfall 24:e mars. Enligt FL:s beräkning ska man ju skriva in första datumet i senaste mensens dag, men hur ska jag skriva? Är det från den 17:e när jag egentligen skulle haft mens eller ska man räkna från första blödningsdagen vid missfallet,? kom att tänka på att om det är fel ifyllt stämmer kanske inte veckorna..
    Du ska räkna från första blödningsdagen vid missfallet, men det är ju inte säkert att det stämmer så bra i alla fall, ägglossningen kan ju variera en hel del efter ett missfall.
  • lilla snöflingan

Jag har börjat blöda idag, som i början på en vanlig mesn ungefär. Jag tror att det är slut för denna gången nu, jag har hela tiden känt på mig att något har varit fel. Bara gått och väntat på blodet och nu kom det. Men vi får väl se hur det utvecklar sig...

• lilla snöflingan
    Mini Söderling skrev 2010-05-04 16:36:11 följande:
    Hej Ja bara hoppas att det går vägen för dig ändå , jag har blödit med alla mina graviditer både dom som gått vägen och dom som blivit missfall , fast du sa att du har känt dig det på dig och så har det nog varit för mig med men håller mina tummar, vilken vecka är du i nu ? jag har blivit så rutten i magen riktigt pinsamt på jobbet , jag är en sådan som aldrig gör nr 2 på jobbet men i dag gick inte ens det att hålla hah ha  ....
    Jag fick ett sagt plus i lördags och jag vet egnetligen inte riktigt hur långt gången jag är, någonstans vecka 5-6.
  • lilla snöflingan
    kajsalisa skrev 2010-05-04 21:56:40 följande:
    Hur går det Lilla snöflingan? Nåt nytt? Blöder du fortfarande?
    Nu är det definitivt slut. Blöder mer idag, ungefär som mens eller lite mer. Rött, slajmigt med klumpar. Har inga symptom kvar. Jag vet helt enkelt att det är slut, tyvärr. Hoppas i alla fall att det går bra för er andra och att det inte dröjer så länge innan jag blir gravid igen (även om det känns helt hopplöst att få behålla det just nu). Jag är i alla fall glad att det blev missfall så fort så jag slapp vänta till vecka 12 denna gången...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma