Inlägg från: Maria A 78 |Visa alla inlägg
  • Maria A 78

Plus igen efter mf/ma

Hej, jag hoppar in här om det är okej! Gravid i sjätte veckan efter två missfall (v6 och v14) det senaste året. Hoppas hoppas att det går bättre denna gången.

• Maria A 78

{#lang_emotions_gravid}Beräknad förlossning{#lang_emotions_gravid}

November 2010

December 2010
    Maria204 24 december
    Maria A 78 24 december
    WeWant 25 december
    Anna TheSunshine 29 december

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari

Februari 2011

• Maria A 78
    kajsalisa skrev 2010-04-29 08:20:26 följande:
    Välkommen hit Mini och Maria. Grattis till plusset! Mini, vi har bf på samma dag. Hoppas att allt går vägen den här gången.Pixan.... fy så värdelöst. Usch å blä, å skit å piss!!!
    Tack så mycket. Jag har ömma bröst, men annars känner jag ingenting...

Håller tummarna för dig Pixan, vi vet alla hur jobbigt det är!
  • Maria A 78

Idag går jag in i vecka 7 {#lang_emotions_smile} Jag är superglad för varje vecka som går bra. Trötthet och ömma bröst är det enda jag känner av graviditeten än så länge.

Kommer ni göra ett tidigt VUL? Jag har inte bestämt mig än, jag kommer inte att få göra det på sjukhuset utan i så fall blir det att söka privat.

Trevlig helg på er alla!

• Maria A 78

Jag började blöda ikväll {#lang_emotions_frown} Är väl ytterligare ett missfall på g, har haft två det senaste året. Känner mig både jätteledsen och skitförbannad. När ska det vara vår tur egentligen?

Lycka tíll alla níi andra!

• Maria A 78
    rontgensyrran skrev 2010-05-02 09:25:46 följande:
    Maria A, det som inte får hända oss i den här gruppen! Vi som redan har upplevt smärtan att förlora våran lille knodd. Jag tycker helt att detta är på tok för smärtsamt för att upplevas mer än en gång! Livet är inte rättvist!Blöder du mycket?Och välkommen alla nya! Skriv in er i listan ni som inte har gjort det :)
    Tack för er omtanke alla! Håller med, det är på tok för jobbigt för att upplevas flera gånger!

Igår kväll blödde jag rätt mycket i två omgångar, först mörkrött och sen klarrött. Inatt har det dock varit lugnt och nu på morgonen kom det bara lite torkat blod. Har ont i magen till och från. Jag har inga förhoppningar, väntar bara på att det ska sätta igång på riktigt.

Det känns förjävligt!

Nu lär jag väl i alla fall bli utredd så man kanske får ett svar på vad alla missfall beror på. Så får jag hoppas på fjärde gången gillt såsmåningom...
  • Maria A 78
    PåvägMotSyskon skrev 2010-05-03 19:22:30 följande:
    håller tummarna att det inte är någon fara.jag blödde 1v efter ja plussa förra gången , dvs ja va på dag 46 ca. å de blödde som mens under 1 dag som avtog mer mot kvällen o blev brunt. så de finns GODA chanser!!! å min bebis stoår brevid mig nu på 13mån å leker =)
    Jag kanske inte ska kasta in handduken än då, för precis så är det för mig nu. Som jag skrev i lördags hade jag börjat blöda, i söndags kom ingenting och idag kommer det bara brunt... fast jag vågar knappt hoppas.... scary!

Vill ju mycket hellre hänga med er här än en "försöker få plus efter 3 missfall"-tråd!

Just nu försöker jag ta det så lugnt det går, jobbar på kontor så där är det rätt lugnt fysiskt i alla fall, och kvällarna spenderas i soffan!

Jag bor utanför Borås!
  • Maria A 78
    maria204 skrev 2010-05-03 18:44:38 följande:
    Jag har brunrosa flytningar. Antagligen ett missfall på G. Molvärk också, men inte mycket. Antagligen kommer det att tillta, det är väl bara att vänta.Vad är oddsen för två missfall på rad egentligen? Jag har ju aldrig haft ett "vanligt" missfall. Ni som har haft det, hur började era?
    Håller tummarna för dig, vi två Marior med samma bf är i samma sits... Jag har haft ett tidigt mf innan, det startade med en rosa blödning. Två dagar senare satte det igång med mörkröda blödningar och så kom smärtan i både rygg och mage. 1,5 dygn senare var allt över.

Håller tummarna för oss båda! Kram!
  • Maria A 78

Inte du också lilla snöflingan! Jäklans skit!

Med mig är det fortfarande detsamma, inget blod sen i lördags men bruna flytningar varje dag. Idag ringde jag till barnmorskan och bokade in första mötet, det där hälsosamtalet som jag nu ska på för tredje gången det senaste året. Jag går ändå, dels för att det kan vara skönt att prata av sig lite och dels för att de ville ta ett blodprov så tidigt som möjligt eftersom min mamma har någon sköldkörtelsjukdom. Försökte både där och hos gyn att få komma på ett vul pga blödningarna men det fick jag inte :(

Så ännu vet jag inte om det är missfall på g eller om jag kan njuta av att vara gravid... funderar på att söka privat och få ett vul, men vi får se.

• Maria A 78
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-05-05 10:55:08 följande:
    Det är bra med inget mera blod! min förra graviditet hade jag ju blödningar i början och den gick ju som sagt till v 14! blödning behöver faktiskt inte alltid betyda MF!
    Skönt att höra att man kan blöda utan att det behöver vara missfall... i mina tidigare gravditeter har mina blödningat lett till missfall så det är lite svårt att tro något annat bara...

I mitt senaste missfall som var i v 14 blödde jag från v10 och framåt. Var på flera VUL men de kunde inte konstatera varför jag blödde men såg att fostret mådde bra. Men det ledde ju som sagt till missfall till slut ändå :(

Men nu jäklars tycker jag att det är min tur!!!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma