Inlägg från: nyttförsök2010 |Visa alla inlägg
  • nyttförsök2010

Plus igen efter mf/ma

Hej,
    jag är också gravid efter ett MF (förra månaden - så det tog på första försöket efter).
    Kul med en tråd för oss! {#lang_emotions_smile}

Förra gången blev jag på en gång inställd på att jag var gravid, och var sååå glad och tyckte tajmingen var perfekt. Osv.
    Den här gången vågar jag inte riktigt glädjas, utan sticker huvudet i sanden lite och tänker att det visar sig lite längre fram... Allt för att inte behöva bli lika ledsen igen om något går fel. Fast jag tror i och för sig inte att det fungerar så i praktiken, för lika ledsen lär jag bli ändå.

Jag plussade för en vecka sedan, men det var väldigt svagt. Borde testa igen, bara inte hunnit köpa ett nytt test. Symptomen är få, konstant molvärk och något större bröst bara. Med mitt första barn så hade jag väldigt ömma bröst också, men det har jag inte nu.

Vill verkligen göra ett VUL för att se att allt ser bra ut och för att fastställa graviditetslängd. Sist gick jag hos privat BM och då var det inga problem, men nu tänkte jag gå till en vanlig, är det svårare då- någon som vet??

• nyttförsök2010

{#lang_emotions_gravid}Beräknad förlossning{#lang_emotions_gravid}

December 2010
    Maria204 24 december (2:a försöket efter MA)
    Maria A 78 24 december
    WeWant 25 december
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter 2 MF)
    nyttförsök2010 (1:a försöket efter MF)

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    Mini Söderling 2 januari
    PåvägMotSyskon 5-6 Januari.
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    Smålands jänta i storstaden 7 januari (4:e försöket efter MF)
    toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)

Februari 2011

• nyttförsök2010

{#lang_emotions_gravid}Beräknad förlossning{#lang_emotions_gravid}

December 2010
    Maria204 24 december (2:a försöket efter MA)
    Maria A 78 24 december
    WeWant 25 december
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter 2 MF)
    nyttförsök2010 29 december (1:a försöket efter MF)

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    Mini Söderling 2 januari
    PåvägMotSyskon 5-6 Januari.
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    Smålands jänta i storstaden 7 januari (4:e försöket efter MF)
    toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)

Februari 2011

• nyttförsök2010

Just ja, apropå symptom. Inte så många skrev jag.
    Fast att jag gråter till det mesta (gärna lyckliga saker), får yrsel flera gånger om dagen när jag reser mig, och framför allt - är så gaaaalet trött - det är väl symptom det med, haha.

Jag bor också i Stockholm.

Är verkligen sugen på att göra VUL så snart som bara möjligt, undrar när det är säkert att se nåt egentligen... vill inte gå för tidigt heller.

• nyttförsök2010

kajsalisa - eller hur!! Ge mig vecka 13 NU tack! Eller helst vecka 18 och ett bra UL bakom mig. {#lang_emotions_smile}

• nyttförsök2010

Tack för välkomnande! {#lang_emotions_smile}

-> Smålandsjänta
    Härligt att njuta så! Jag har räknat dagarna jag gått förbi mitt MF's blödningsdatum, och blir lika glad för varje dag då jag kan plussa på en dag. {#lang_emotions_smile}
    Bor i söderort. Du?

• nyttförsök2010

maria204 - Ta inte ut något i förskott. När jag fick mitt MF så läste jag ganska mycket på nätet, och det är just vid klarrött (färskt) blod och klumpar man ska bli riktigt orolig.
    Och så var det för mig, som en riklig mens men dessutom klumpar. Och det var i v.6, typ 5+2. Som en blixt från klar himmel, ingen föraning i form av mer eller mindre värk eller så.

Håller tummarna för dig!

Och Maria A 78 också ser jag nu, men låter inte heller som att det behöver vara någon fara...

Tummar för dig med!

• nyttförsök2010

kajsalisa -> Du är inte ensam. Jag brukar sova typ 23-06.30 och klara mig på det. Nu sover jag en stund i soffan runt 8, men har inga problem att sen lägga mig och somna direkt vid 22 och sova hela natten.
    trött, ja minst sagt... {#lang_emotions_smile}

• nyttförsök2010

Så ledsen för alla som blöder... Och håller tummarna för de där hoppet finns kvar.

Själv har jag känt mig så osäker sedan MF:et, och mitt första plus denna graviditet (för 1,5 vecka sedan) var så svagt. Men igår tog jag ett digitalt som visade Gravid och 3+ (=starkaste plusset, betyder 5+ veckor) och det var sååå skönt. Kanske borde börja ställa mig in på att jag är gravid nu. {#lang_emotions_smile}

Jag ringde MVC igår, vill gärna göra ett VUL. Med min dotter gick jag privat och då var det inget snack - bara att be om det. Men verkade omöjligt via vanligt MVC. Funderar om det är värt att göra privat, skönt att kunna slappna av lite om man sett hjärta...
    Hur gör ni?

Vi har inte berättat för någon, men det kommer kanke hyfsat snart - utemiddagar osv väntar och jag är inte den som brukar dricka alkoholfritt då så det blir hyfsat uppenbart ändå. {#lang_emotions_tongue_out}

• nyttförsök2010
    PåvägMotSyskon skrev 2010-05-07 11:37:33 följande:
    Lider med er som blöder också. Inge roligt alls...Nyttförsök2010: jag tog oxå ett veckotest igår, med Gravid 3+ som resultat =)Ja ringde mvc där ja gick sist. Å hon frågar ju om SM, o de e svårt å säga då de va så konstigt åt mig sist.. så ja fråga om vul. O hon mena att man egentligen inte vill  göra det då de visat att pojkar kan bli vänsterhänta bla bla, mena att de inte gör i onödan. *hm* varför e dem så när de gäller att man vill göra ett. Gjorde ett sist pga blödning.. å då betala ja de 2 ggr själv, känns bättre om mvc står för det =) de kostar ju ändå en slant
    Heja, 3+ gillar vi! {#lang_emotions_laughing}

För mig sa de att det nästan alltid stämmer med första blödningsdag från missfallet (om det nu är så man fått MF vill säga, antar jag), så man räknar det som SM. Men äh vilket skitsnack om UL och vänsterhänta! Finns väl ingen sån vetenskaplig bevisning om att nåt är "farligt" med många UL. Att man alls får uttala sig så som BM - konstigt!!
    Är säkerligen en resursfråga då, vilket väl på sitt sätt inte är så konstigt. Även om det är gratis för oss med MVC och VUL så är det ju inte det för skattebetalarna... Fast vid MF nyss så borde man kunna få, för förhöjd oro och svårt att veta datum (viklet ju påverkar om man ska göra KUB/NUPP mm).
  • nyttförsök2010

-> No Way - det låter ju superkonstigt!? Och vaddå, ska hon kunna avgöra det bara av att känna..? Vad sa hon när du sa datum för SM?

Hej igen alla,
    länge sen.
    Verkar gå bra för alla nu, vad skönt!

Själv var jag på UL idag, gick privat för jag ville så gärna kolla läget efter missfallet förra gången - och allt såg så bra ut så, tydlig hjärtaktivitet och tydlig gulesäck (tydligen bra, enligt BM?) på den lilla där inne. Underbart skönt!
    Vecka 7+6.

• nyttförsök2010
    gemigsinnesro skrev 2010-05-20 07:24:55 följande:
    Idag kl 9 ska jag på vul och jag är fullkomligt övertygad om att det kommer visa på ett MA. Kan bara inte bli av med den känslan. Det känns mer otroligt att det faktiskt skulle visa att allt är bra. Är så otroligt nervös ändå för hur det än är så är hoppet det sista som dör.
    Håller verkligen tummarna för dig idag!

Känna sig svullen, oh ja. Förra graviditeten syntes inte magen för 5 öre förrän typ vecka 17, nu har jag 5-månadersmage. Går bra så länge jag verkligen spänner den (även om det ändå fläbbar över, hamnade allt överskott just i midjan eller? jag brukar INTE ha mage, är mer päron..!!)... men det orkar jag inte hela tiden. Blir illamående av att gå och dra in {#lang_emotions_smile}
    Men jag VÄGRAR visa gravidmage förrän typ v.14, sådeså!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma