• Evsi

Plus igen efter mf/ma

Hoppar in här.
    Fick MA i januari i v.19
    har nu plussat igen, är i v.6 (7)
    sjukt nervøs øver att få MA igen, sk apå vul på torsdag *längtar*

Mamma till Lucas 050823 & Simon 070526
  • Evsi
    rontgensyrran skrev 2010-05-10 11:21:34 följande:
    Hej och välkommen, skriv gärna in dig på våran BF lista :) Ligger väl nån sida bak i tråden kan jag tänka mig :)
    Tack, den ska jag genast leta upp :)
  • Evsi

{#lang_emotions_gravid}Beräknad förlossning{#lang_emotions_gravid}

November 2010
    Nataliesliv 20 nov (1a försöket efter MF)

December 2010
    Majmamman08, 11 december (1:a försök efter MF)
    Lallan 23 december (ma v11, mf v 14)
    Maria A 78 24 december
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter 2 MF)
    nyttförsök2010 29 december (1:a försöket efter MF)
    cat79: 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    Mini Söderling 2 januari
    Evsi. 2 januari, (MA i januari så 2a försökete efetr det)
    PåvägMotSyskon 5-6 Januari.
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    Smålands jänta i storstaden 7 januari (4:e försöket efter MF)
    toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev 10 januari (3 mf sen okt 2009)

• Evsi
    Nataliesliv skrev 2010-05-10 12:21:38 följande:
    För er som mår illa:Jag har inte ätit ett ordentligt mål mat sen i mars. Har vart sjukskriven 25% pga illamåendet som dels gör att jag inte kan äta på jobbet vilket såklart resulterar i att jag inte har mycket energi över. Nu, i vecka 13, börjar det avta. Hoppas på att kunna gå upp de 6 kg jag gått ner under april.Så HÅLL UT! och ät det du kan, vad det nu må varaMin diet:skorpormackortejuiceprovivavindruvoräpplenaturdiet (för att få i mig protein)tillskott, mulivitamin, omega3, folsyra
    Puuh...stackare! jag har inte mått illa vid nån av mina graviditeter tack & lov.
    Du skulle behöva blanda i lite herbalifes (eller liknande) näringspulver i din proviva (jätte gott) så du går upp lite i vikt.

Jag blev tipsad om herbalife vid min förra graviditet för att få extra energi för jag var så sjukt trött, och det funkade verkligen. Har precis börjat med det nu igen
  • Evsi

Får dra mig ur tråden igen.. Fick missfall imorse. På väg hem fån kvinno kliniken nu :(

• Evsi

tack tjejer!
    Jag hoppas snart att jag kan vara med i tråden igen..
    lycka till nu och njut så gott dte går av graviditeten!!!

• Evsi

Har äntligen plussat igen efter ma i v19 i jan och mf i april... Nu hoppas vi på BEBiS i mitten av juni :)

• Evsi
    Odetta skrev 2010-10-16 21:12:14 följande:

Ok...nu har jag tryckt i mig hela kladdkakan...visst är kladdkaka nyttigt egentligen?

Om någon är sugen på kladdig kladdkaka som tar 3 minuter att göra:

1 ägg
    ½ dl socker
    50+ gr smält smör
    1 dl mjöl
    1 nypa vaniljsocker
    1 msk kakao

rör ihop och häll i en djup tallrik, ställ tallriken i micron och kör på full effekt tills den har konsistensen man tycker om (våran micro tar det 2 minuter...då är den gräddad längst ut med en kladdig mitt)

extra tips: Gott att blanda i lite andra grejjer också...marshmallows blir en höjdare, dem blir superkladdiga i micron, chokladbitar är gott att ha i också, valnötter eller som jag gjorde ikcäll, en skeg jordnötssmör

Nyttig kvällsmat för en gravid, innehåller kalcium, ägg, bra vitaminer om man har i nötter och må-bra ämnen i chokladen

*kramisar*

Yammi...måste jag prova!
    Jag har blivit tokig i sparris.. äter sparris varje kväll helt plötsligt har inte haft några crawings de andra graviditeterna så mannen tycker det är kul att jag fått det nu
  • Evsi
    Cat79 skrev 2010-10-17 09:47:47 följande:
    färnevik: mangosorbet lät mycket gott, var köper du den? Lite kallt nu kanske när det är så kallt ute. Behöver tips på gott som inte är mjölk i (är överkänslig mot detta och undviker det för min mages skull).
    Ben & jerrys har oxå en super duper god mango sorbet!

Tack för er grattis {#emotions_dlg.flower}

Sitter på jobbet nu...så sjukt trött! tänkte träna idag men det får jag nog skippa om jag ska orka upp kl 5 imorgon igen *gäsp*
  • Evsi

Hej på er!
    var på vul igår och då skulle jag enligt mina beräkningar vara i v 8+6, men enligt vul var jag bara 6+0, men de såg hjärtat slå.  Nu blev jag ju skit orolig att barnet sluta växa och jag kommer få MA igen. vad tror ni, kan de skilja så mycket så tidigt i graviditeten? *orolig*

• Evsi
    Längtan efter liten skrev 2010-11-02 11:18:20 följande:
    oroa dig inte. slog hjärtat så lever bebisen.
    i början av graviditeten så växer de jätte olika och olika fort..
    skulle du tillbaka igen fr återkontroll?
    Nej jag fick ingen tid till återkontroll... men ska till BM på inskrivning imorgon så ska be om en tid då.
    Det var skönt att hjärtat slog iafl!! Hjärta
    Vi har ju försökt i 2 år nu så det är på tiden att det blir en bebis
  • Evsi

Neeej, ännu en gång ett missfall.. 3e gången i år *gråter*
    och denna gången känns det värre än de andra gångerna för nu vill inte sambon försöka mer för han blir så knäckt varje gång

• Evsi

Plussade i lördags. Men pojkvännen vill göra abort.. Vilket inte finns i min värld efter de 4 missfallen jag gått igenom.. Men klarar jag att va ensam med 3 barn? Usch va jobbigt de här blev :(

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma