• MB73

Plus igen efter mf/ma

{#lang_emotions_gravid}Beräknad förlossning{#lang_emotions_gravid}

September 2010
    MB73 24 september (1a försöket efter MA)

November 2010

Nataliesliv 20 nov (1a försöket efter MF)

December 2010
    Majmamman08, 11 december (1:a försök efter MF)
    Lallan 23 december (ma v11, mf v 14)
    Maria A 78 24 december
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter 2 MF)
    nyttförsök2010 29 december (1:a försöket efter MF)
    cat79: 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    Mini Söderling 2 januari
    Evsi. 2 januari, (MA i januari så 2a försökete efetr det)
    PåvägMotSyskon 5-6 Januari.
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    Smålands jänta i storstaden 7 januari (4:e försöket efter MF)
    toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    misslouie 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)

Lägger in mig i toppen på listan!
  • MB73

Hej!

Jag var en av dem som hängde i MA/MF listan i början men plussade ganska snabbt. Dock hade vi ingen uppsamlingstråd då, så vi flöt ut lite här och var. Hoppas det är OK att jag hänger på Er här även om jag har BF lite före er.

Jag började skriva till dej Kajsalisa i mA/MF tråden om vilken MVC etc du går på, men insåg sedan att det inte var riktigt rätt forum att prata om det där, så jag frågar här istället! Finns det fler i tråden från GBG-området?! Är alla förstöderskor eller har Ni barn sedan tidigare? Själv har jag redan 2 busungar på 3½ och 4½.

KRAM!

• MB73
    kajsalisa skrev 2010-05-11 15:30:09 följande:
    Heeej! Kul att du hittade hit. Du var en av dom som plussade innan jag kom till förra tråden, så här är min historia lite kort...Plussade i början på dec, UL 4 jan och konstaterat MA. Cytotecbehandling två veckor senare, och nu plussade jag igen 24 april. Första barnet på g...Går på Barnmorskegruppen och var där första gången idag. Du?
    Jag går också på Barnmorskegruppen {#lang_emotions_laughing}! Gick där med min son och var så nöjd. Vilken BM går du hos? Jag går hos Siri, och ska faktiskt dit imorgon =)!

Dax för hemmagrillade revben!
  • MB73
    {#lang_emotions_gravid} Beräknad förlossning {#lang_emotions_gravid}

September 2010
    MB73 24 september (1a försöket efter MA)

November 2010

Nataliesliv 20 nov (1a försöket efter MF)

December 2010
    Majmamman08, 11 december (1:a försök efter MF)
    Lallan 23 december (ma v11, mf v 14)
    Maria A 78 24 december
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter 2 MF)
    nyttförsök2010 29 december (1:a försöket efter MF)
    cat79: 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    Evsi. 2 januari, (MA i januari så 2a försökete efetr det)
    PåvägMotSyskon 5-6 Januari.
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    Smålands jänta i storstaden 7 januari (4:e försöket efter MF)
    toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    misslouie 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
  • MB73

Listan fixad! Dags att krypa i säng och för lilleman i magen att vakna. Han är kvällsmänniska och drar i gpng med puffar & mnuffar när jag ska sova....men just nu njuter jag bara av att känna honom där inne! Snart är Ni också där!!!

NATTI NATTI!

• MB73
    gemigsinnesro skrev 2010-05-20 07:24:55 följande:
    Idag kl 9 ska jag på vul och jag är fullkomligt övertygad om att det kommer visa på ett MA. Kan bara inte bli av med den känslan. Det känns mer otroligt att det faktiskt skulle visa att allt är bra. Är så otroligt nervös ändå för hur det än är så är hoppet det sista som dör.
    Lycka till idag! Vi håller alla tummar att det ser bra ut för ditt lilla frö. Jag känner igen känslan precis, men det försvinner så småningom...jag är i v 22 nu och får fortfarande ångest ibland och undrar om allt verkligen står rätt till...

Du får återkomma senare och berätta hur det gick!

Har alla i landet fått skön värme nu? Här i Göteborg är det underbart!
  • MB73
    gemigsinnesro skrev 2010-05-20 12:16:00 följande:
    Tack för alla tumhållningar :)Jag vågade först inte kolla på skärmen alls men när hon började prata om fostret, hur långt det var och visa  olika kroppsdelar och så så tänkte jag att det måste ju vara ok då. Och visst ett litet frö på 17mm med ett hjärta som slog för fullt :). Lika stort som v8+4 vilket stämmer rätt bra med vad jag trodde...4 dagar framflyttat men det gör absolut ingenting :). Så himla skönt!
    Så skönt att allt såg bra ut!!
  • MB73
    maria204 skrev 2010-05-21 19:33:30 följande:
    I'm back!Tre veckor senare, och idag såg de ett foster i v. 7+6, så imorgon går jag in i v.9! Helt totalt ofattbart! Det är det tredje VUL:et och jag fick t.om erbjudande om cytotec förra veckan. De såg inget liv i den lilla säcken. Tänk vad livet är konstigt! Jag blöder fortfarande, emellanåt rikligt och ska tillbaks om en vecka igen. Nu borde väl den lill* stanna kvar? Mer kämparglöd än så här kan väl inte en liten plutt ha? Jag som var där för att kolla att det inte var utomkveds...Vi blev i alla fall framflyttade en vecka, så nu är det inte julafton, utan nyårsafton som gäller.Smålandsjänta: Läs min berättelse! Så länge du inte blöder rikligt och har klumpar kan det vara helt normalt. Jag håller tummarna för dig!!!
    SÅ skönt att det ser bra ut nu! DU ska se att allt kommer gå bra. Jag hade precis samma svängningar från gynekologen när jag väntade mitt första barn. Det kommer med 99% säkerhet bli ett missfall, sade han till mej, men när sedan HCG nivåerna fortsatte stiga, så var det plötsigt andra tongångar. En jättejobbig tid...först gädje, sedan ofattbar sorg, för att sedan vändas till glädje igen...och nu är min första lilla tjej snart 5 år!
  • MB73

GRATTIS till alla fina VUL/RUL och extra UL på arbetsplatsen Flört!

Tipsar även om POP:s rea...deras jeans är outstanding tycker jag, superkvalitet, såklart lite dyrare än H&M men väl värda en investering! Även snygga jeanskjolar...

Jag som ligger" i topp" på BF listan har precis gått in i v 27, så vanliga byxor har varit uteslutet en längre tid...Förvånad

• MB73
    Odetta skrev 2010-07-01 14:49:28 följande:

Tjejjer....

....det här med Angelsound....är det en bra idee????

Jag är lite sugen på en sådan, men samtidigt är jag rädd att jag ska övergöra det hela och få panik om jag inte hittar hjärtljuden och typ gå runt med den 24/7. Fast det låter ju mysigt och vettigt att kunna lyssna på hjärtljuden när oron slår till...

Någon som har en sådan? Rekommendationer?

*kram*

Jag köpte en på nätet på babysounds.se, och när jag testade den första gången typ i v 14 kunde jag inte hitta något hjärtljud och fick såklart panik och tänkte attt nu är det kört igen...sedan vågade jag inte te fram den förrän efter RUL, och nu är det ganska mysigt att lyssna då & då...så det är både på gott och ont. Lite kul för barnen att få lyssna på lillebror. Dottern på 4½ konstaterade "Han låter som ett tåg! "
  • MB73
    kajsalisa skrev 2010-08-10 22:04:22 följande:
    Haha, har ju inget. Är mitt första barn... ;)
    Hej på Er!

Har inte varit inne på ett tag, men nu har jag avslutet 5 veckors semester och börjat jobba igen...*suck* motivationen är verkligen noll....vet inte hur jag ska överleva 4 veckor till på jobbet.

Angående vagnar så är jag ett stort BRIO fan. Har haft BRIO enkel och syskonvagn, och nu har jag köpt en BRIO SIng den här gången. Känns som en bra stadsvagn, separat ligg & sittdel, och dessutom kompatibel med BRIO Primo babyskydd, så man kan sätta det på shassit och låta bebis sova vidare om den somnat i bilen på väg in till stan.

Här har lilleman lagt sej till rätta med huvudet neråt, och moderkakan har flyttat sej uppåt (var föreliggande på RUL, så jag var på ett extra UL förra veckan), så nu är det bara att vänta...33+4 idag =)!

KRAM till Er alla!
  • MB73

Längesedan jag skrev i tråden, men jag vill i alla fall bara sprida lite glada nyheter...den första trådbebisen föddes igår 5/10, vår lille Gustav bestämde sej äntligen för att komma ut på BF + 10, och förlossningen gick snabbt (2 timmar!). Det känns helt fantastisk att vi nu äntligen fått vårt sista tillskott i familjen, efter att i princip varit gravid i 14 månader (fick MA i v 16 i november och blev gravid igen efter 1 mens)...

Så alla Ni som nu väntar...jag håller alla tummar & tår att det ska gå lika bra för er som för mej!

KRAM!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma