Inlägg från: GravidElla |Visa alla inlägg
  • GravidElla

Plus igen efter mf/ma

En grupp för mig att vara med i... fick mf /ma början på okt. 09... fick reda på det av en slump, var inne för att göra cellprov då läkaren sa att om jag inte räknat fel skulle jag få mf. (Det hade alltså slutat växt i v.6-7)
    Så jag fick gå hem o vänta i en helvetiskt vecka för att komma på kontroll igen o abortpiller...Då v.10-11 =(  Under hela den "graviditeten" , från dag ett var jag HUR deppig som helst (redan innan mf blev jag sjukskriven för det) men inga andra krämpor....

Plussade 14/5, enda månaden vi INTE försökt, bra konstigt men fasen vad glad man är!! Ska inte ta ut för mycket i förskott med tanke på hur knäckta vi var sist men denna gång är jag INTE deppig men mår däremot mycket illa och jag är tokglad för det!! Hellre illamående än deppig... (Nån sa nån gång också att det är ett friskhetstecken så jag får väl hoppas på det) plus den där molande "mensvärken"

Så om detta lilla pyret (som jag inte än fattat att det är sant) håller sig kvar blir det bf ca 15/1 ... Ni ?

• GravidElla
    rontgensyrran skrev 2010-05-24 07:36:15 följande:
    Hej och välkommen till oss! Vi har en bf-lista som du gärna får skriva in dig på. Den ligger nog någon/några sidor bak. Gjorde läkaren VUL eller hur kunde de se att du skulle få missfall eller att du var kortare gången?
    Ja det var VUL
  • GravidElla
    {#lang_emotions_gravid} Beräknad förlossning {#lang_emotions_gravid}

September 2010
    MB73 24 september (1a försöket efter MA)

November 2010
    Nataliesliv 20 nov (1a försöket efter MF)

December 2010
    Majmamman08, 11 december (1:a försök efter MF)
    Lallan 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 24 december
    Maria A 78 24 december
    Bjornis 25 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro 29 december (4 försöket efter mf)
    cat79: 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    maria204 BF 31 december (2:a försöket sedan MA feb-10)

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    PåvägMotSyskon 5-6 Januari.
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    Mami82 6 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    Smålands jänta i storstaden 7 januari (4:e försöket efter MF)
    toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    Daniela01, 14 Januari (2mf och 1ma, 6:e försöket efter senaste MA)
    GravidElla, 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ 17 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
  • GravidElla
    rontgensyrran skrev 2010-05-24 09:15:56 följande:
    Tänkte väl det. Jag blev lite nyfiken om de kunde se det på annat sätt :) Ska du på VUL denna gången med? Jag ska på VUL imorgon börjar bli nervös. Fast samtidigt om det är bra kommer jag glädja mig tillfälligt då min bebis dog efter VUL förra gången :/
    Nä här får man inget sånt i normala fall förrän v. 18
    Man kanske skulle få om man verkligen ville och var orolig men jag vill inte. (Iaf INTE före v.12-13. Är lite skeptisk och tyckte att allt sköttes så jävla dåligt sist. (Kan ju ändå inte göra nåt åt de om det blir mf igen)

Aa usch va hemskt, vilken vecka är du i nu då? Hoppas det kommer gå bra!
  • GravidElla

Usch, börjar bli orolig nu.. =( Har inte varit den ett dugg men förra gången så hade läkaren konstaterat att den hade slutat växa i 6+6 och det är idag.. =( Så nu har man drömt mardrömmar ett par nätter, skitjobbigt!
    Men är det inte så att så länge man har gravid-symptomen kvar växer den som den ska eller? Mår illa som satan, svintrött och har kvar "mensvärken" sedan några veckor... Har däremot INTE en mage som arbetar långsammare... Hoppas det kommer gå vägen denna gång...

• GravidElla
    Odetta skrev 2010-06-05 15:33:49 följande:
    tjejjer...

hur hade ni det med molvärk och sånnt i början?

Jag känner molvärk som kommer och går och mellan varven får jag en tyngdkänsla där nere som heter duga....är det normalt?

Fan...känns som man nojjar för precis allt och ingenting just nu

*kram*
    Jag har haft molvärk ända sedan mensen skulle komma och det håller fortfarande i sig... Har läst att det är normalt...  tydligen växtvärk...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma