• Odetta

Plus igen efter mf/ma

HEJ!!!!

Nu vågar jag mig hit för tills motsatsen är bevisad så är jag faktiskt jävligt gravid nu

{#lang_emotions_gravid}   Beräknad förlossning    {#lang_emotions_gravid}

September 2010
    MB73 24 september (1a försöket efter MA)

November 2010
    Nataliesliv 20 nov (1a försöket efter MF)

December 2010
    Majmamman08, 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84, 14 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Lallan 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 24 december
    Maria A 78 24 december
    Bjornis 25 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Ebebis08 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro 29 december (4 försöket efter mf)
    cat79: 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    maria204 BF 31 december (2:a försöket sedan MA feb-10)

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    PåvägMotSyskon 5-6 Januari.
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    Mami82 6 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    Daniela01, 14 Januari (2mf och 1ma, 6:e försöket efter senaste MA)
    GravidElla, 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ 17 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Sommaren2005 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)

Februari 2011
    Odd 7 februari (första försöket efter 4 mf på raken)

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    rontgensyrran skrev 2010-06-03 15:25:50 följande:
    Åhhh HEJ!!! Bästaste ODD! Underbart att se dig här! Nu ska du stanna kvar här hos oss! :D
      jag tänkte det

Vill du se bild på mina test? Haha...jag har tagit 15 stycken hittils....men vad fan, känner jag mig lugn efter det så är det värt det (och dem är helt underbart starka nu)

Hur är det med dig? Hur mår du?

*bamsekram*
  • Odetta
    rontgensyrran skrev 2010-06-03 16:03:22 följande:
    Jag mår hyffsat, är glad för mina symptom. Men är extremt trött just nu. Blir inte mycket gjort där hemma :/

Såklart jag vill se dina tester :) ALLA 15 *hihi* . Skönt att du kom tillbaka med iaf en god nyhet :) Vi har saknat dig i tråden. Har kännts tomt utan dig :)

Massor av kramar tillbaka.
    vad gullig du är!!! Jag har saknat er med!

Börjar med en bild av dem 3 senaste testen (dem andra måste förminskas lite så jag gör det sen)

1-3/6-10 (översta testen är amerikanska och nedersta testet är svenskt och taget för 2 timmar sedan)

• Odetta
    Bjornis skrev 2010-06-03 16:35:12 följande:
    Å odd va kul!! Grattis till plusset!
    Lallan skrev 2010-06-03 16:58:08 följande:
    Odd: Va härligt att höra, stort grattis! Nu får du se till att stanna kvar hela tiden ut.

Har förresten också tagit x antal test så du är i gott sällskap
    Tack söta ni! Japp, jag stannar häääääääär, så det så

*kram på er*
  • Odetta

Vågar ni ha sex?

Altså tjejjer...det där med sex...vågar ni ha det?

Vi hade sex i går och när jag gick på toa kom det blod och jag fick ju väääääärldens panik direkt och tänkte jaha, nu är det kört den här gången med. Men det har pepparpeppar inte kommit mera än så jag antar att det bara är sköra slemhinnor? Sedan äter jag ju trombyl vilket gör att jag blöder lätt nu (får blåmärken för ingenting tex) så det i kombination med slemhinnorna? Plus att vi inte har haft sex på över en vecka...visst borde det vara det?

Usch, jag känner mig så himlans nojjig nu...men blod i samband med sex är väl "normalt" såhär tidigt i graviditeten? Eller är det farligt? Ska vi låta bli? hur gör ni eller vad hade ni gjort?

Tog ett nytt test i morse i alla fall...v4+4 idag...svenskt CB och det ser fint ut....visst borde allt vara ok då?

Åh vad det just nu känns som det kommer bli en lång graviditet...hur gör man för att inte nojja ihjäl siig?

*kram*

• Odetta
    kajsalisa skrev 2010-06-04 07:52:08 följande:

Odd; angående sex eller inte.... Jag skrev till barnmorskorna här på FL och frågade om man skulle ligga lågt på den fronten om man fått missfall förut, då jag har hört att både sperma och orgasmer kan ha sammandragande effekt, men dom sa att det inte ska vara några problem om man har en "normal" graviditet i övrigt....

Tack för ditt svar...lustigt svar du fick av BM här dock för vad är en normal graviditet för oss med upprepade mf i bagaget liskom?

Åh vad jag hatar alla hjärnspöken som nojjar runt...vill att det är februari nu och att jag ligger på BB med en nyfödd i famnen!

*kram på dig*
  • Odetta

Altså tjejjer...så många gånger som jag varit gravid i mitt liv (det här är 11. gången) så boooorde jag ju veta hur det är att vara nygravid, men ja...

....hur är det med molande...typ som mensvärk? Och ont i ryggen (har _alltid_ ont i ryggen när jag har mensvärk)? Visst är det normalt?

Har för mig att det är många som har det och vill minnas att jag haft så förut på graviditeter som gått vägen, men jag minns ju inte!

Åh, jag längtar till den 18/6...då blir det besök hos kvinnoläkaren och troligtvis VUL. Vill se ett pyre som mår bra!!!

Kram!

• Odetta

Tack för alla svaren angående sex förresten!

Jag tog tidigare beslutet med mannen min att vi kommer avstå från den aktiviteten till v14 ungefär (en rekomendation jag hittat som getts till andra med upprepade mf) och sedan får vi se om vi vågar.

Känns ju mindre roligt att gå från gärna varje dag till nada, men vad fan ska man göra. Tur att vi inte hunnit med så mycket av den aktiviteten när vi var i USA nu, då är man ju lite avvant redan 

Angående kallelsen till RUL: här ringer man själv och bokar sin tid, så jag vet faktiskt inte när dem som skickar ut en kallelse gör det. Men dröjer det för länge så skulle jag nog ringa och kolla om dem glömt en

• Odetta
    No way skrev 2010-06-04 20:48:20 följande:
    har lagt in 2 magbilder om nån vill titta, ligger i mappen Tvåan.. Vill gärna se era med =)
    finfina magen! *vill också ha*
    maria204 skrev 2010-06-04 20:42:26 följande:
    På onsdag 8.30. Jag är glad för alla tummar och tår som går!

Apropå sex, så är det no-no så länge jag blöder/har bruna flytningar. Jag har blött i 5 veckor nu, och innan dess hade vi inte haft sex på ett par veckor. Så här länge har vi inte varit utan sedan vi träffades. Obestämd Min stackars sambo börjar väl bli desperat, medan jag faktiskt inte skulle våga, även om det slutade blöda. I alla fall inte innan jag vet att allt är ok.

ODD: Molvärk i rygg och mage har jag haft hela tiden, så jag antar att det är normalt!?
    Då håller jag också mina tummar och tår vännen! *kram*
  • Odetta

Vet ni...jag räknade precis efter hur många gånger jag varit gravid i mitt liv....det här är 11.gången! Det är ju helt absurt egentligen...

:-S

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma