Inlägg från: Minmami |Visa alla inlägg
  • Minmami

Plus igen efter mf/ma

Får jag med vara med? Hade ett MA i vecka 9 i mitten av januari och är nu gravid igen och har än så länge BF den 7 januari OM nu allt går bra. Håller med föregående talare att det är svårt att glädjas åt graviditeten nu när det inte gick bra förra gången. Då försvann alla symtom från ena dagen till den andra och när jag gjorde vul en vecka senare hade hjärtat slutat slå. Skulle då varit i v 9. Men men har lagt det bakom mig nu. Ska på vul o inskrivning den 27 maj o hoppas på att allt är bra då. Under tiden får jag gosa med min underbara man och 4-åriga dotter.

Lycka till allihopa så hoppas jag att vi alla kommer i mål!!

• Minmami
    {#lang_emotions_gravid} Beräknad förlossning {#lang_emotions_gravid}

September 2010
    MB73 24 september (1a försöket efter MA)

November 2010

Nataliesliv 20 nov (1a försöket efter MF)

December 2010
    Majmamman08, 11 december (1:a försök efter MF)
    Lallan 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 24 december
    Maria A 78 24 december
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter 2 MF)
    nyttförsök2010 29 december (1:a försöket efter MF)
    cat79: 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    PåvägMotSyskon 5-6 Januari.
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    Mami82 6 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    Smålands jänta i storstaden 7 januari (4:e försöket efter MF)
    toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    misslouie 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
  • Minmami

Ni menar hur många månader(försök) man försökt efter sist då det inte gick bra?

• Minmami

Ja fostret ligger kvar o man måste ibland hjälpa det ut tex med tabletter eller skrapning. Jag själv gjorde skrapning. Man kan tydligen vänta ut det ibland men är nog ingen höjdare att gå runt med vetskapen att det ligger dött där inne. Mycket lurigt då man tydligen kan gå runt i veckor o fortfarande tro att allt flyter på, spontant hade jag nog föredragit en ordentlig blödning så man slipper fundera i en veckas tid men helst vill man ju inte ha något. Tur att min intuition hitills alltid varit bra på att visa när saker inte står rätt till.

• Minmami
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-05-23 21:07:41 följande:
    Nu verkar det vara slut på tårar och jag kan se vad jag skriver.Tyvärr så fungerade det inte med era tummhållningar. Inget hjärta som slog och det verkade som att graviditeten stannat för någon vecka sedan.... Ska tillbaka på fredag för att se om något har hänt annars så väljer jag nog skrapning...Känns som om någon har öppnat ett hål under mina fötter och jag bara famlar runt just nu.  Jag som var så säker på att denna gången skulle vi få våra lilla bebis men icke...
    Åh NEJ!! Va hemskt. Lider verkligen med er! Hoppas ni tar hand om varandra på bästa sätt nu. Stor Kram
  • Minmami
    rontgensyrran skrev 2010-05-24 09:55:00 följande:
    Jag är idag 7+3 , det hoppas jag med. Även för dig också så klart! :) Jag går ju privat så därför har jag ju VUL. Annars hade man ju inte fått något här heller.
    Såg att vi ligger lika. 7+3 jag med idag. Va spännande imorgon. Själv ska jag på torsdag. Är jätte nervös jag med. Eftersom det upptäcktes med VUL ungefär samma tid förra gången. Fast då hade alla symtom avtagit en vecka innan o det har de peppar peppar inte gjort nu. Mår illa. Hoppas det går bra imorgon för dig!
  • Minmami

Inatt hade jag världens mardröm. Drömde såklart att jag började blöda när jag var på toa. O ut kom ja ni vet vad. O man såg allt. Grät hela tiden o sen var jag helt plötsligt bland andra och då var det som jag inte visste vem det var som varit med om mf. Så imorse rusa jag upp för att kolla. Inget blod, phu. Men blir rädd att det var en föraning på något .

En sak som var rolig var att jag hitta den största fyrklövern jag nånsin sett på väg hem från dagis när jag gick med hunden. Har den som profilbild och hoppas såklart att den ska betyda något .

Kram till er!!

• Minmami

Godmorgon!

Imorgon ska jag på vul o inskrivning. Är skitnervös då innan mitt MA i jan hade jag sett även den lilla bönan flera gånger på Vul o allt var bra med hjärta o tillväxt. Så känns inte som nån garanti denna gång. Min läkare som gjorde vul:et innan allt gick fel i v 8 sa att om man ser hjärtat i v8+0 så brukar det inte gå fel men efter två veckor så hade ju hjärtat stannat iaf. Men är väl som en BM sa till mig när jag vänta dottern att det finns inga garantier alls förrän den är ute. Men det känns ju så hårt men är väl så det är. Har iaf varit hemma hela veckan från jobbet pga illamående från helvetet. Är inte lätt att springa o spy när man jobbar på sjukhus och står med patienter hela dagarna.

Håller tummarna för alla andra som ska göra VUL snart! Ha en underbar dag!

• Minmami

Då håller jag tummarna för mig själv för snart är det dags för mig. Ha det bra tjejer o lycka till i er resa!!

• Minmami
    mallanis skrev 2010-05-27 21:15:25 följande:
    Cat79- ha det så härligt på semestern! Mami82- Hur har det gått?
    fröken SJ skrev 2010-05-27 19:06:32 följande:
    NYFIKEN!! Hur giock ditt vul och inskrivning?? Jag längtar efter min massor för då har ju ytterligare några veckor gått!
    Hej tjejer!

Gick jätte bra. Den lever o växer som den ska. blev lite flyttad bara till 10 jan men vad gör det. Nu är nästa koll KUB. Hoppas den hänger kvar nu bara.

Lycka till no med när det är dags för er!
  • Minmami

Hej tjejer!

Grattis till er alla som varit på vul o beklagar för er som det gått sämre för, varför varför...

Jag har inte orkat skriva så mycket då jag mest hängt i toan, på jobbet eller i sängen och somnat med dottern efter bolibompa, sambon är mycket imponerad över våran egen tid .

Fick en liten blödning i tisdags och kastade mig gråtande från jobbet till Gyn. Väl där hittade man ingen blödning utan man trodde det var något blodkärl som spruckit i slemhinnan, phu.. Dom gjorde vul o där såg man en liten skrutt med pickande hjärta o små knoppar till armar o ben, lilla vän 3 cm stor. Blev tom flyttad från 9+0 till 9+6 så nu har jag nytt BF till 4 jan ifall den håller sig kvar. Lite kul då dottern var beräknad till samma datum fast 5 år tidigare .

Jag kommer räkna på vul datumet tills jag varit på RUL. Då sista mens inte stämde med dottern så får jag gå på måtten på bebben. Nu är nästa anhalt 30 juni då jag ska göra KUB.

Hoppas ni alla andra mår bra!!

• Minmami
    September 2010
    MB73 24 september (1a försöket efter MA)
    Mabaja, 30 september (3e försöket efter MA)

November 2010
    Nataliesliv 20 nov (1a försöket efter MF)

December 2010
    Majmamman08, 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84, 14 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Lallan 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 24 december
    Maria A 78 24 december
    Bjornis 25 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Ebebis08 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro 29 december (4 försöket efter mf)
    cat79: 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    maria204 BF 31 december (2:a försöket sedan MA feb-10)
    Kajsalisa, 31 december (2:a försöket efter MA jan-10)

Januari 2011
    Mami82 4 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    PåvägMotSyskon 5-6 Januari.
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    Daniela01, 14 Januari (2mf och 1ma, 6:e försöket efter senaste MA)
    GravidElla, 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ 17 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Sommaren2005 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)

Februari 2011
    Odd 7 februari (första försöket efter 4 mf på raken)                                                                 
    Inga76 11 februari (1:a försöket efter MA mars -10)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma