• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Hej
    Får man kanske hoppa in i den här tråden? Hade ett ma i höstas som upptäcktes i vecka 12. Är åter gravid och ska ha i höst..

Tycker det är så skönt att ventilera med andra som har mf/ma i bagaget och självklart glädjas åt nya graviditeten!

• Mabaja
    {#lang_emotions_gravid}   Beräknad förlossning    {#lang_emotions_gravid}

September 2010
    MB73 24 september (1a försöket efter MA)
    Mabaja, 30 september (3e försöket efter MA)

November 2010
    Nataliesliv 20 nov (1a försöket efter MF)

December 2010
    Majmamman08, 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84, 14 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Lallan 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 24 december
    Maria A 78 24 december
    Bjornis 25 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Ebebis08 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro 29 december (4 försöket efter mf)
    cat79: 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    maria204 BF 31 december (2:a försöket sedan MA feb-10)

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    PåvägMotSyskon 5-6 Januari.
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    Mami82 6 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    Daniela01, 14 Januari (2mf och 1ma, 6:e försöket efter senaste MA)
    GravidElla, 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ 17 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Sommaren2005 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)

Februari 2011
    Odd 7 februari (första försöket efter 4 mf på raken)

• Mabaja

Inga76: Jag känner igen mig precis i det du skriver! Vi var på vul i vecka 8, ul i vecka 13, vul i vecka 14 och två rul i vecka 19... Efter vul i vecka 8 och 13 började jag tro lite på det men var helt säker på motsatsen i vecka 14 när jag började blöda. Men det går framåt och nu typ rullar jag framåt! HAHA.

• Mabaja

Odd: Jag hoppas att det inte är någon fara...
    Jag själv blödde till och från mellan v. 4-8.. Och det är ju inget att jämföra med dig som har tre mf/ma fler än mig! Men det KAN gå BRA även fast man blöder.. Det kan!

• Mabaja
    Odetta skrev 2010-06-06 20:27:33 följande:
    åh vad jag hoppas att du har rätt....
    när jag ringde in första gången så var det på äl+14, bim+3 för mig och då var de väldigt otrevliga mot mig.. Sen slutade jag ringa till kk pga mina blödningar men tvingade till mig en tid för vul..

Sen i vecka 14 så fick jag komma in utan problem.

Det är det som är så tråkigt med gyn och kk, man ska alltid klara allting själv på hemmaplan!
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-06-06 20:45:17 följande:
    Ja, jag fick ju en liten blödning efter sex i torsdags och när jag ringde in i fredags så fick jag ett stort fett NEJ när jag frågade om jag fick komma in.

Men hon sa att jag får ringa igen om jag började blöda mer eller fick ont...funderar på att ljuga och säga att jag har ont eller nått. Ska även ringa till den privata kvinnoläkaren jag går hos, men hon har teletid en timme efter att KK har det och just nu vill jag bara få komma in till vem som hellst och se hur det ser ut.

På vilket sätt blödde du? Mycket? Litet? Rött?

Åh jag hoppas att det bara är Trombylens fel....
    I vecka 4-8 blödde jag typ 2-3 ggr per vecka. rött på pappret och rosa i trosorna...

I vecka 14 var det mycket blod men kom bara när jag gick på toa, men inne på vul var det massor i "gångarna" så hon sa bara att "bli inte rädd om du blöder mera"... för då sköljdes det ut genom att jag kissade om du förstår hur jag menar..

Så det var inga störtblödningar när kläderna satt på utan det var mycket när jag gick på toa...

Men oron har ju inte lagt sig efter det ändå för jag har blod OFTA på toa, men det kommer från nr 2.. Är inte kul innan man inser var det kommer ifrån för det är verkligen rinnande så många gånger har det ju runnit fram så jag trott jag blött massor..

Jag hoppas verkligen att det är trombylen som gör det och att det "bara" är sköra slemhinnor.. Mitt blod kom ju inte heller pga sex. Har suttit och väntat i flera timmar efteråt för att se om jag ska börja blöda, min man har bara skakat på huvudet åt mig och tycker att jag överdrivit!
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-06-06 20:57:55 följande:
    Tack för även ditt svar! Känner mig lite lugnare just nu och inser att det ändå inte finns något jag kan göra i kväll...mer än hoppas.

JAg har som du, att det kommer på pappret när jag är på toa...och det var rött...lite slemmigt *förlåt för detaljerna*

Hoppashoppashoppas den vill stanna!
    Jag håller tummarna för att det "bara" är som jag hade det.. Men då inte att du ska gå med det till och från i fyra veckor! ;)

Håller tummarna! Försök slappna av, hur lätt nu det är, och ta det bara så lugnt du kan!
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-06-07 06:46:48 följande:
    Mabaja härligt att fler från ursprungstråden har hittat hit! Och att ni fortfarande har era bebisar i magen som ligger och frodas. Ska bli mycket spännande och en milstolpe när den första bebisen kommer till världen ur våran tråd.
    Jag har varit in i den här tråden tidigare och kikat lite men visste inte om det var från andra tråden eller om det var en ny då det stod "första trimestern" länge. Ja det är kul att bebisen stannat kvar, med en del komplikationer, men sånt är det ju helt klart värt så länge den lever och mår bra! :)
  • Mabaja

Härligt Cat79! Det är ju en fantastisk känsla att få se miraklet på skärmen, speciellt med tråkigheter i ryggsäcken!

Jag har sååå jobbigt med foglossning! Är en mindre plåga, men värt varje sekund när liten är ute! Gick förresten in i sjätte kalendermånaden idag! Det är lite kul! Jag börjar kunna lägga lite månader bakom mig och har bara tre kvar.. Faktiskt!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma