Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

H.E.R.R.E.G.U.D!
    I två dagar har jag fått spökstreck efter testets utgångstid, men idag kom det upp streck upp efter 4-5 minuter, alltså inom giltig tid. Kolla in bilderna i mitt galleri, jag är så chockad att jag darrar.

• sugarrush
    Odetta skrev 2010-08-19 11:40:56 följande:
    Ser fiiiiiiiint ut! GRATTIS!!!! Nu håller vi tummar och tår för dig med!

Följde dig i andra tråden och såg att du hade en blödning igår...tänkte att eftersom du inte har bim ännu så kan det ju faktiskt vara en nidblödning. Det är en blödning man kan få när egget fäster

***bamsekram och välkommen hit***
    Ja, det kan ha varit en nidis. Bara det inte kommer mer blod nu! (Det har bara kommit några små små ljusbruna droppar idag, förmodligen rester från gårdagens blödning.)
    Nej, jag har BIM på lördag eller söndag så i några dagar kommer jag gå och vara supernojig för att mensen ändå får för sig att dyka upp.

Förresten, någon som har något roligt tips hur jag kan berätta för mannen när han kommer hem från jobbet?
  • sugarrush
    EricaN81 skrev 2010-08-19 12:08:23 följande:
    Du kan lägga in en bulle i ugnen och tända ugnslampan..=)

Tack, jag vet att det är en bra början..men man vill ju se en bebis....kanske man är lite för ivrig..haha..
    Haha, ja det var en klassiker jag inte tänkt på! Bra idé!
  • sugarrush
    Odetta skrev 2010-08-19 12:27:13 följande:
    Vet du, det gjorde vi när vi skulle berätta för svärföräldrarna när vi väntade lilleman!!! bullen låg där med lampan tänd i 2 timmar och sedan gick svärmor fram och stängde av lampan! Dem fattade ingenting!!!!

Så mannen och jag ställde oss brevid ungnen och tände lampan igen och frågade dem om dem inte kanske trodde att det fanns en mening med att lampan var tänd....DÅ fattade svärfar Svärmor tog det några sekunder till

Så en rolig ide, men man ska inte räkna med att alla fattar
    Hahaha vad roligt att de inte fattade!
    Får se om jag orkar gå och köpa en bulle, ligger hemma i en tokförkylning så annars får jag väl bara skriva bebis på magen eller något.
    Mamma till W skrev 2010-08-19 12:27:24 följande:
    sugarrush: Jag fick en blödning på dag 28. För mig var det bim+3 men annars är ju just dag 28 "standard". Får hoppas att det bara är en sån form av blödning.. och brunt är ju helt ofarligt säger de som påstår sig veta! :)  Välkommen hit!

Idag knatade jag in i vecka 35.
    Okej, vad skönt att höra att man inte är ensam. Hoppas det inte kommer mer blod nu bara, verkar mest vara brun flytning nu. Får testa varje dag och kolla att hormonerna ökar. Men på något sätt känner jag mig lugn. Det känns som om det kommer gå bra den här gången.
    Vad häftigt att du är i vecka 35 nu! Snart dags då! Super-spännande!!!!
  • sugarrush

odd, vilken vecka är du i nu? du måste ha kommit långt in i andra trimestern?

• sugarrush

Mina symptom hittills är TRÄNINGSVÄRK i bröstmuskeln upp mot armhålan, samma som sist. Jag smakar även APA i munnen. Och så mår jag svagt illa. Men hej och hå, jag är så glad ändå

• sugarrush
    Mamma till W skrev 2010-08-19 12:27:24 följande:
    sugarrush: Jag fick en blödning på dag 28. För mig var det bim+3 men annars är ju just dag 28 "standard". Får hoppas att det bara är en sån form av blödning.. och brunt är ju helt ofarligt säger de som påstår sig veta! :)  Välkommen hit!

Idag knatade jag in i vecka 35.
    Suck, det har inte slutat med det bruna... Nu kom det lite mer, lite mörkare... SUCK! Ska gå och lägga mig på sängen och se om det kan få det att stanna upp. Vad kan man göra?
    Jag oroar mig så....
  • sugarrush

Ja haha Happiness, du var den första som trodde att jag var gravid - förstapriset går til dig!
    Det var så sjukt. Första dagen kom det svaga strecket efter en timme. Andra dagen efter en halvtimme. Tredje dagen efter en kvart. Då gav jag upp och tänkte att vafaaaan, det blir aldrig ngt plus inom utgångstiden. )Förra månaden fick jag ett svagt streck efter utgångstiden men var inte gravid)
    Och så idag, vad hände liksom??? Strecket kom efter 5 minuter! Jag blev så himla paff, jag trodde aldrig att det skule bli plus!

Nu kommer snart mannen hem från jobbet och jag har skrivit BAMBINO på magen med tusch. Tänkte säga att jag har ngt konstigt utslag på magen, kanske kan hankolla på det....!
    (Orkade inte köpa ngn bulle att lägga i ugnen, jag är hemma och är så himla förkyld.)

• sugarrush
    Happiness skrev 2010-08-19 17:17:07 följande:
    ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHH vilken kanon idé. Han kommer bli skit glad....Sen kan du ta kisspinnen och slå in den i ett fint paket och säga ....Jag har en liten present till dig . Du måste skriva vad som hände sen.
    Sen att jag också har vunnit ett finr pris....detta blir ju bara bättre och bättre. Jag önskar mig....hmmm en hel och frisk bebis och jätte bra siffror på KUBen.

Alltså dom där billighetspinnarna är lömska...det kan ta en evig tid innan strecket kommer sen måste man ju ha tonvis med hCG innan det visar något överhuvudtaget. Men imorgon kommer du se direkt hur strecket kommer så fort du kissat klart.

LYCKA TILL NU MED ÖVERRASKNINGEN OCH GLÖM INTE SKRIV{#emotions_dlg.flower}
    Hihi, han kom hem, jag låg på sängen och höll masken och sade att jag fått något konstigt utslag på magen. Så drog jag upp tröjan och han läste långsamt... och så såg jag hur han började le stort... jag spelade dum och sade att jag aldrig sett något liknande utslag tidigare... Han började skratta och kramade mig och sade "är du gravid?". Då tog jag fram stickorna och visade honom. Han fick kolla i skarpt ljus för att bli övertygad. Sedan var det kramkalas!

Självklart, en frisk och helt perfekt bebis levereras, och naturligtvis även ett underbart KUB-resultat, det bästa någonsin.
  • sugarrush
    Daniela01 skrev 2010-08-19 19:54:10 följande:

tack för inläggen, de värmde :)

jo det verkar tyvärr så att barnet måste tas bort :( jag läste att i ytterst sällsynta fall då kunde det bara sluta med en knuta på halsen som man kunde ta bort efter födseln, men oftast innebär det att barnet har ett eller flera fel på sig.

sen så var det lite fostervatten oxå, så det ser dystert ut..

Åh vad hemskt.
    Stor kram till er, det måste vara oändligt tungt. Så ledsen för er skull...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma