-
V 13-18 ca, innan man känner rörelser och magen växer.färnik skrev 2010-08-23 11:13:19 följande:spökveckorna? När brukar de infalla? -
När jag tog proggisar så fick jag världens svampinfektion av det som satt i i evigheter så jag har ingen vidare trevlig erfarenhet av dom.
Hej förresten. Ska kanske presentera mig.
Jag fick MA efter över 1 års kämpande med barn 4. Dom andra 3 kom en efter en utan ansträngning på första försöket och nu vill det sig inte alls.
Ma i april i år, men kämpar envist vidare. -
Jag har hört att vissa blöder lite då de annars skulle haft mens om de inte hade vart gravida. Det kanske är något sånt.
-
Lycka till!Längtan efter liten skrev 2010-08-23 13:09:43 följande:nej nu åker jag iväg och får min dom... andas djupt... -
När jag gjorde KUB senast så gjordes det fram till v.11+6 och blodprovet skulle tas 5 dagar innan KUB-undersökningen. Det var MVC som gav mig den informationen och jag fick ett papper med mig hem. Gjorde KUB på UltraGyn i Stockholm.
-
Hittade lite mer info här http://www.barntotal.se/faktabank_foer_dig_som_aer_gravid/fosterdiagnostik/kub/Längtan efter liten skrev 2010-08-23 17:35:32 följande:då är det kört där också :D
Du kan göra det fram till v.13+6. -
Men NUPP är inget blodprov, då är det KUB.Happiness skrev 2010-08-23 17:47:53 följande:Det ska nog går bra att du lämnar blod innan du åker. Sen kan du göra Nuppen när du kommit hem. -
Ville bara förtydliga. När jag gjorde NUPP (innan KUM kom hit till Stockholm) var det ett UL, thats It och 2 år senare så gjorde jag KUB och då tas blodprov som räknas med i beräkningen ihop med ålder osv.Mamma till W skrev 2010-08-23 17:53:16 följande:Jo men nupp är ju själva ultraljudet... och kub är kombinerat ultraljud och blodprov. Så hur som helst så gör du ju en nupp även om du samtidigt har tagit blodprovet. Nackuppklarningen är ju ultraljudet..
Längtan: Härligt till lyckat VUL, förstår att du svävar på rosa fluffmoln nu. -
Oj, jag såg nu att jag hamnat i fel tråd. Lämnar er och återgår till de som kämpar vidare efter MF/MA, vad den nu ligger nånstans.
Lycka till alla. -
Tack så mycket och även för länken. Rusar dit och kollar läget.Dag och natt skrev 2010-08-23 18:28:41 följande:Lycka till detsamma!! Här är den andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-235/m526 18450.html -
Jo, jag förstår. Skrev bara att NUPP är enbart UL medans KUB är blodprov+UL. Jag gjorde NUPP med första barnet då KUB inte fanns då. Med dom andra två barnen gjorde jag KUB.Happiness skrev 2010-08-23 20:41:04 följande:I KUB ingår NUPP. NUPP står förnackuppklaring som är en del av KUB. Den andra delen av KUB är blodprovet som mäter Papp-A och Hcg.
Alltså kan Längtan ta blodprovet innan hon åker och NACKUPPKLARNINGEN-NUPPEN när hon kommit hem. (KUB är inte = nackupppklarning enbart) . Hoppas du förstår. -
Eller vara själv när det åskar och blixtrar och strömmen går, har jag varit. fattar inte hur jag överlever sånt, men det gör jagLängtan efter liten skrev 2010-08-23 21:46:50 följande:uuuuuh jag är inte avis.. är så rädd för att vara hemma själv på kvällarna och helst när det regnar :)
ang. gravid tidning tänker jag köpa min första när jag åkert ill grekland så jag kan läsa på flyget :) det ska jag unna mig minsann :D
-
Det var samma för mig, inte lika starkt eller starkare som kontrollstrecket och jag blev orolig men BM sa att gravid är du och det har ingen betydelse. Men ja, det gick ju som det gick så man fundera ju fortfarande på det om det redan var kört där.sofy skrev 2010-08-24 19:43:01 följande:Hurru du.. Eftersom du e så klok och vet de mesta..
Mitt gravtest hos BM idag va ungefär lika starkt som förra veckan, lite starkare kanske. Dom har ju den där lilla dosan eller va man ska säga, där dom droppar ner nåra droppar me pipett. Som mäter på 50hcg/ml. Kontrollstrecket e ju tokrött, mörkrött alltså, mitt teststreck där är rött och starkt men inte lika starkt som det kontrollstrecket. Spelar de ngn roll eller tyder de på lågt HCG eller ngt annat fel? :/ -
Känner igen ovisshet, hade den nu denna gång och även förra gången. Jag vågade inte göra nåt FVP då eftersom en i vår BF grupp fick MF vid FVP. Idag är hon mamma dock, men när hon berättade om det i BF tråden så blev jag verkligen så rädd.Happiness skrev 2010-09-04 19:42:57 följande:Usch.....nu kom det jobbiga tankar. KUB testet är ju inte så säkert bara 90 procent. Tänk om jag får 1:300 och dom vägrar att låta mig göra FVP. Tänk om jag gjort fel????? Kanske skulle tagit FVP med en gång...
Försökte hitta info om MF och FVP. Hittar ju bara att risken är 1 procent att man får MF av FVP. Någon som vet någon sm fått MF av FVP. Jag har själv aldrig hört talas om någon eller läst om någon. Ändå r det ju 1 på 100 som får MF och det är ju ganska mycket. Om ni hittar någon info kan ni väl hojta till.
Fasiken nu vet jag barken ut eller in. Vi säger att jag får en bra siffra 1:500...vad gör jag då? Så som det känns nu så är den inte tillräckligt bra. Frågan är om någon siffra från KUBen skulle vara tillräckligt bra för mi eftersom det är 10 procents felmarginal. Jag börjar verklien få kalla fötter....vet inte om jag skulle orka med ett barn med kromosomfel. Usch vilken jobbig känsla.....