Inlägg från: Syrling |Visa alla inlägg
  • Syrling

Plus igen efter mf/ma

Har tittat in lite här och tänkte säga hej. Är med i en annan tråd men det är främst en utredningstråd, inte mycket gravidprat där. Är gravid igen efter 3 MA på raken, står på dagliga injektioner med Innohep och det verkar ha gjort susen den här gången. 
     Ska på RUL idag, 18+5,  men inte direkt mitt första UL. Har gjort VUL varannan vecka fram till v 12 och nu blir det 1 UL i månanden. Är sjukt nervös idag, hoppas att allt är som det ska där inne.

Har mått illa som aldrig förr, gått ner 9 kg men äntligen har illamåendet släppt! Och små buffar från Mini i magen kan jag också känna

Bara en lite minipresentation så ni vet vem som är här och smygläser!

• Syrling

Muffe: Jag hade massa bruna flytningar denna graviditeten. Blödde rött färskt blod också, var helt säker på att det var kört. Men varje gång jag kollade såg det bra ut. Sista blödningen kunde de se att jag blödde från livmodertappen. De bruna flytningarna var gammalt blod.

Angående VUL så har mina läkare i HBG (även i Lund) sagt att man helst gör VUL till vecka 12. Jag gillar inte heller VUL:en, har oftat börjat blöda efter dem också och det känns som onödig oro. Men vad gör man inte för att få veta att allt står rätt till där inne.
    Lycka till imorgon!!

• Syrling

Vad konstigt att det skiljer sig så åt från landsting till landsting.

Här i Skåne har jag gjort VUL  i v 4, 6, 8, 11, 13. Sedan RUL v 19 och där efter TUL en gång i månaden. Sen besök hos MVC en gång i månaden.

• Syrling

Ska kanske tillägga att jag fått så många VUL/UL pga behandlingen jag går i. Annars hade det nog inte sett ut så, upprepade missfall till trots.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma