Inlägg från: annaj84 |Visa alla inlägg
  • annaj84

Plus igen efter mf/ma

Tog detta nu på morgonen. Såg streck redan i tis. men nu är det tydligare och går väl inte att missta sig!? Lite dålig bild (telefon). Har BIM på sön så jag ska ta ett igen då men det borde ju visa starkare tycker jag. Jag hade ju MF 13 sep så jag har inte haft någon mens emellan. Ringde till MVC imorse och fick inskrivning 11/11. :)

Snälla ni, håll era tummar att det går vägen denna gång :)
  • annaj84

Tack tack fina ni :) Har längtat sååå att få vara med på denna tråd. Läser denna lika mycket som orginaltråden:)

Grattis till din fina flicka Mabaja!!

Har en fråga. När är börjar HCG stiga i kroppen? Är det då ägget fäst eller är det tidigare?

• annaj84

Om man räknar med att mitt MF var den "senaste mensen" så har jag BF 24Juni :)

Pancakes härligt att du mår lite illa om man får säga så :) vet precis hur du känner om att man vill känna lite symtom. Det kanske gör att du kan njuta mer av din graviditet. Min syster kände inga symtom alls, endast trötthet. Hon har 2 underbara ungar. Jag tror att det är lika vanligt med både och.

Min svärmor sa förra gången att allt man känner (och inte känner) är till 99% positivt. Så jag ska försöka tänka så denna gång.

• annaj84

Funderar på en sak, hur är det med träning och tidig graviditet?
    Idag har vi varit och tagit en långpromenad. Då fick några i sällskapet för sig att vi skulle ta och knata upp för en slalombacke!!?? Fråga mig inte varför. Helt idiotiskt enligt mig. Var helt slut då jag kom upp och det kändes som hjärtat skulle hoppa ur bröstet. Jag hoppas risgrynet överlevde den där pärsen för jag var iaf nära på att stupa.Tungan ute

Får man träna fullt ut eller ska man ta det lite lugnt?

• annaj84

Grattis Muffe och Pancakes!!! Jag är såååå otroligt glad för eran skull! Nu hoppas jag att jag också får se ett lite Hjärta snart! Glad

• annaj84

Hej!
    Har ett litet dilemma. Jag vet inte när vi ska berätta för sambons släkt ovh familj. Förra gången då jag var gravid berättade vi nästsn direkt. Alla blev så klart jätteglada och vi pratade mycket om det som skulle ske. Men då jag plötsligt fick missfall var det ingen som hörde av sig till mig och frågade hur jag mådde. Endast något sms till sambon. Nu känner jag mig inte lika peppad att ber¨tta för dem om denna grav. inte så här tidigt iaf. Men vi har berättat för min familj och några vänner så jag har lite dåligt samvete. Är vi bara dum som väntar att berätta?

• annaj84

Hej tjejer! läser varje dag men är dålig på att skriva.
    Jag tänker på er som går igenom tuffa perioder nu och hoppas att det snart vänder för er.
    Har en fråga till er som mått illa. Har nu mått fruktansvärt illa i 3 dagar  och haft fruktansvärt ont i hela ryggen (vet det är en piss i nilen för er som mått dåligt nu bra länge :) ) men jag undrar om ni  tycker att lergigan funkar bättre än postafen? POstafen verkar inte alls fungera för mig.

Jobbade igår vilket inte alls gick bra (jobbar som sjuksköterska på en ganska tung avdelning). Det kanske är en vanesak också och man lär sig att leva med det, men som det känns nu blir det svårt att jobba om jag mår sådär. Funderar på att sjukskriva mig i resten av veckan för att se hur kroppen reagerar.

• annaj84

Färnevik: håller tummar och tår att allt är som det ska. Det är säkert ingen fara, lillen har det säkert jättebra! Ego: idag har jag fått sett liten. H*n vinkade och levde rövare. Hjärtat tickade på så fint och allt runt omkring såg jättefint ut. Vilken känsla!!! Är helt salig. Vi fick boka in en ny tid efter lucia så vi får se att allt är bra då den mest kritiska tiden är över. Är enligt henne i v 9+4 vilket stämmer överens med vad jag trott. Hoppas ni alla får en fantastisk dag!

• annaj84

Tejj grattis till Plus!!!

vi såg tydligt armarna på bebis samt att den rörde sig. Låg ihopkrupen med benen och man kunde börja se profil i ansiktet. Vi fick en bild men där ser den bara ut som en liten klump Glad. Man kunde tydligt se att ett litet hjärta slog. Det var helt underbart. Sedan är väl kanske uttrycket "levde rövare" lite väl att ta i ! Skrattande

Jag har inte heller mycket symtom. Har sviin ont i tittsen samt otroligt trött. Mådde ju illa förra veckan och fick lergigan utskrivet men kom på att illamåendet förmodligen berodden på förstoppning så det "löste" sig med lite plommompuré! Flört

• annaj84

Havsklippan du har all rätt i världen att vara arg, besviken rädd osv. inget du ska be om ursäkt för. Jag hoppas så att det visar sig vara fel och att allt är som det ska!!!

• annaj84

Gott nytt år alla fina tjejer här inne!!

Nu var det länge sedan jag skrev något så jag vill börja med att gratta alla er som fått barn. Har sett bilder och de är fantastiska hela bunten, så otroligt söta. Längtan blir bara större när man får se era små.

Jag hoppas att 2011 blir ett fantastiskt år för oss alla.

Nu ska jag vila ut i soffan efter en tuff gårdagskväll. Känner mig "bakis" trots att man inte druckit en droppen. Är nog inte van att vara uppe så sent nu för tiden. :)

Ha en fortsatt trevlig nyårsdag och ta hand om er!

Stor kram //Anna

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma