Inlägg från: soffy83 |Visa alla inlägg
  • soffy83

Plus igen efter mf/ma

Hejsan!

Är ny i tråden. Plussade i tisdags, 5 veckor efter mitt senaste missfall. Nu hoppas jag på att få stanna kvar i tråden Glad

• soffy83

Ni som har gjort tidiga vul, har ni blivit lugnare av det? Ska träffa min BM på tisdag och när jag ringde och avbokade inskrivningstiden vid förra MF pratade hon om att göra tidigt vul vid nästa graviditet. Skulle gärna höra lite erfarenheter om det =)

• soffy83

Tack för era svar =)

Tror nog jag ska se till att få komma på ett. Hade ju MF både i juli och i oktober i år så jag gör allt för att känna mig lite lugnare. Vet ju heller inte exakt när jag blev gravid eftersom jag inte fick nån mens emellan.

• soffy83
    kajsalisa skrev 2010-11-12 22:30:42 följande:
    Nu har mannen å jag suttit på soffan nästan två timmar och diskuterat namn. Det är ju inte lätt alltså...
    Det är ruskigt svårt. Vet ni kön? Jag hade ett pojknamn som jag verkligen tyckte om och som tur var gillade min man också det, så därför var det ganska självklart vad vår son skulle heta. Men det är ju inte bara ett tilltals namn, sen är det ju andra och eventuella tredjenamn också. Har ni några namn som ni båda gillar?
  • soffy83
    kajsalisa skrev 2010-11-13 11:12:02 följande:
    Tjejer, en fråga till er som har barn sedan tidigare... Funderar på det här med s/f-måttet. Kommer ni ihåg hur stora ni var i v 34 ca, och hur stort var barnet sen när det föddes? Har hört någonstans att om man följer medelkurvan så ligger barnet runt 3,5 kg när det föds. Stämmer det?
    Mit sf-mått låg på 29 i vecka 34. Låg hela tiden strax under/på den nedersta streckade linjen. Gjorde två tillväxtultraljud och vid det sista beräknade dem att sonen skulle väga ca 3900g vid BF, alltså att han skulle vara lite över medel. Gick 14 dagar extra och trodde såklart att han skulle väga runt 4500g. Men ut kom en skrutt på 3520g.
  • soffy83

Hej. Jag hängde lite i tråden "Vi som längtar plus efter missfall" förra året. Grattis till er alla som väntar smått och alla er som redan fått :) Jag själv skulle behöva lite råd eller info. Hade missfall i juli, oktober och december förra året. Tog paus i några månader efter sista missfallet och när vi tänkte köra igång igen runt april fick jag nytt jobb. Själva anställningen började i augusti och har provanställning till februari så planerna på barn lades på hyllan till våren.

Aja, i alla fall så plussade jag i tisdags, fantastiskt, men helt oväntat. Trodde vi hade hyfsad koll på vad vi höll på med :) Till min fråga.......efter missfallsutredning förra julen blev jag lovad progesteron och trombyl vid nästa graviditet. Ringde till gyn i onsdags och sköterskan jag pratade med sa att läkaren skulle ringa mig idag angående det. Hon hade skrivit i min journal att jag skulle få medicin vid nästa grav. Men hon har inte ringt idag...... imorgon har de inga telefontider. När ska man börja med trombyl och progesteron? Är det dåligt om jag missar hela helgen? Man vill ju gärna börja med allt sånt med en gång......

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma