• Tejj

Plus igen efter mf/ma

Tittar in o hälsar på alla gamla o nya vänner...
    Tog en paus från FL ett tag... men nu är jag tillbaka igen, med ett stort fett Plus  Skrattande 
    Vågar dock inte ta ut nåt i förskott än, är bara i vecka 5+6 så än så länge väldigt tidigt..... mår bra, inge trött eller illamående.... bara ömma bröst o "mens"värk i magen!!!

Hur går det för er andra? Många som kläckt ut sina små nu då förstår jag??? Va mysigt... o alla ni andra som har magar att gå runt o skryta med.... avis på er med.... Flört får verkligen hoppas att mitt lilla pyre stannar kvar denna gång!!!!

Håller mig nog mer aktiv i den andra, "gamla" tråden ett tag till.... innan jag varit på några UL o blivit mer säker på att allt står rätt till...

Kram så länge

• Tejj
    annaj84 skrev 2010-11-24 10:15:51 följande:
    Färnevik: håller tummar och tår att allt är som det ska. Det är säkert ingen fara, lillen har det säkert jättebra! Ego: idag har jag fått sett liten. H*n vinkade och levde rövare. Hjärtat tickade på så fint och allt runt omkring såg jättefint ut. Vilken känsla!!! Är helt salig. Vi fick boka in en ny tid efter lucia så vi får se att allt är bra då den mest kritiska tiden är över. Är enligt henne i v 9+4 vilket stämmer överens med vad jag trott. Hoppas ni alla får en fantastisk dag!
    Va!! Kan man redan se fostret vinka o leva rövare i vecka 9???? (nästan vecka 10)???? Nyfis då jag är i vecka 6 nu, men ska göra ett tidigt UL vecka 9 o undrar eg. hur mkt man ser hos den lill* mer än att hjärtat slår.....

Mår annars för bra för att vara gravid, endast ont i bröst, liiiiiiiiiiiite "mensvärk" men annars känner jag mig inte gravid... vill nästan må lite illa, för att känna av det lite... suck... =)
  • Tejj
    toksnippa skrev 2010-11-24 10:32:46 följande:
    Grattis Tejj!!!
    Tack!!! =)
  • Tejj
    kajsalisa skrev 2010-11-24 11:13:19 följande:
    Hej tjejer!
    Är dålig på att skriva, men läser allt ni skriver. Det finns mycket att kommentera, men jag får nog nöja mig med senaste tidens inlägg. Minnet är bra men kort... Flört

Tejj: Fantastiskt, underbart kul att du har plussat igen. Håller tummarna så hårt jag kan att det ska gå vägen den här gången...

Färnevik: Hoppas att allt är grönt hos läkaren idag. Bra att du kollar upp det tycker jag...

annaj84: Skööönt att allt såg bra ut. Det är en sån grym lättnad när man får bekräftat att pyret mår bra därinne...

Hoppas att alla ni andra mår bra också. Stor kram till er!

Ego: För mig händer det inte så mycket och massor på en gång. Tiden går supersnabbt, halvvägs in i v 35 nu, och jag mår fortfarande bra. Plutten därinne sparkar (eller kör friskispass snarare) så det står härliga till och det märks att det börjar bli trångt. Sparkar ju skithårt emellanåt...
    Flyttlasset till nya lägenheten går på lördag, bil är köpt förra veckan och barnvagnen har kommit, men är inte uthämtad. Längtar sååå till att få installera mig i nya lägenheten och börja göra iordning babyrummet... Solig
    Imorgon är det dags för besök hos bm igen. Alltid lika spännande att se hur plutten därinne mår och hur mycket man har växt sen sist...
    Tack!!! Efter många månaders väntan blev det äntligen vår tur igen.... måtte den bara stanna där inne nu.... efter 1.5år med endast 2 chanser till att bli gravida, så har vi blivit det oxå... men usss vilken väntan det har varit....

Hur mår du nu då o hur långt gången är du???
  • Tejj
    Odetta skrev 2010-11-24 19:30:44 följande:
    GRATTIS TILL ALLA LYCKADE UL!!!! Wooohooooo!!!!

VÄLKOMMEN TEJJ! SÅ glad att du är tillbaks med ett plus, nu jävlar SKA det går bra!!!

BULLEN: Jag beklagar ert mf och hoppas att du snart återkommer som Tejj, med ett fint pluss!

*kramisar*
    Taaaaack vännen!!!
    Känns så otroligt bra o vara tillbaka igen, gravid oxå.... =) men vågar fortfarande inte tro på det.... rädslan finns ju där hela tiden ju, att det kommer gå snett... försöker slå bort dom tankarna... men känslan försvinner ändå inte =/
    Kul o vara tillbaka i en tråd där man känner igen både den ena o den andra oxå =)
    Hur går det för dig då? Mår bra eller? =)
  • Tejj

oj vad jag har spammat denna tråd nu... haha...blir väl så när man varit borta allt för länge från FL... sorry =)

• Tejj
    annaj84 skrev 2010-11-24 21:51:16 följande:
    Tejj grattis till Plus!!!

vi såg tydligt armarna på bebis samt att den rörde sig. Låg ihopkrupen med benen och man kunde börja se profil i ansiktet. Vi fick en bild men där ser den bara ut som en liten klump Glad. Man kunde tydligt se att ett litet hjärta slog. Det var helt underbart. Sedan är väl kanske uttrycket "levde rövare" lite väl att ta i ! Skrattande

Jag har inte heller mycket symtom. Har sviin ont i tittsen samt otroligt trött. Mådde ju illa förra veckan och fick lergigan utskrivet men kom på att illamåendet förmodligen berodden på förstoppning så det "löste" sig med lite plommompuré! Flört
    Haha.... förstoppning o grav.illamående... samma sak... nästan... lika jobbigt iaf ;)

Men Tack!! Känns för bra för att kunna ta ut nåt i förskott än, vara riktigt glad över Plus än kan jag inte vara.... ska på första UL om dryga 2v.... nästan i vecka 9 då.... hoppas det kan lugna ner sig... att få se ett hjärta o nån rörelse på den lill*..... blir mer verkligt då o kanske kan släppa lite av min oro då.... uss.... att detta ska vara så jobbigt..... =/
  • Tejj

Godmiddag alla....

Undrar... hur mkt kan en mage i 6e veckan vara svullen eg? Ser ut som jag redan gått upp typ 5kg... värst är det på kvällen... igår kväll när jag kom hem visade jag det för sambon, han blev jätte förvånad... "Men oj!!! Ska du se ut så där redan?" sa han... hård är den oxå.... försöker "dra in" magen när jag tittar mig i spegeln, men händer knappt ingenting...
    Är lite orolig då jag fick svullen mage förra grav. oxå... men det slutade ju i MF....  o kände att den svullnaden kanske berodde på en reaktion av kroppen att grav. inte gick som den skulle... orolig att det ska vara samma nu..... =/
    Hur var det för er i början, svullnade ni upp någe runt "tjejmagen"????

• Tejj

Tack för alla uppmuntrande ord.... min svullna mage är nog mest pga svullna tarmar o inge annat... förutom kisseriet... magen minskar ju mkt efter jag varit på toa jämfört med innan.... men oron finns... kommer den nog göra ett bra tag framöver... UL om 2v.... längtar....

Skickar några trötta men styrkande kramar till er som behöver det.... för trött för o skriva så mkt mer, jobbat 12 tim idag o igår 13 tim... nu sängen o imorrn kort dag på jobbet sen äntligen helg... bara vara hemma o sätta upp adventljusstakar o mysa =)

• Tejj
    LillaMy3 skrev 2010-11-27 20:04:53 följande:
    Havsklippan: Nej så trist med besked som kan sluta i tråkigheter... Hoppas verkligen de hittar felet snarast och att det då är något som då är något fel som bebisen klarar fint att leva med/går att fixa och att allt sen går bra!!

Ego. Var på vul i torsdags. Trodde jag var i vecka 7+4 men var visst i 8+0. Men de växer väl lite olika så här i starten tänker jag. För annars så hade jag äl tre dagar innan pos äl-test...
    Men fick som sagt var se en liten plutt med tickande hjärta. Så nu vågar jag tro på att jag faktiskt är gravid. Men har lite svårt att släppa oron helt... Men menar jag har läst att när man sett hjärtat på plutten så minskar risken för mf betydligt.
    Grattis till lill* pyret som du har inom dig.... och Åååå va avis jag är.... vill oxå på mitt första UL o se om hjärtat slår.... eller om jag måste gå igenom ett h*te till med MF........... men nej då, jag får lugnt vänta 2v till, då jag kommer in i vecka 9 innan UL... två veckor till av ovissheten... suck....
    Men se till o njut nu av din inneboende.... njut av att vara gravid... så kommer du ha din bäse i famnen om några månader ska du se =)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma