Inlägg från: Cataleya |Visa alla inlägg
  • Cataleya

Plus igen efter mf/ma

Alla väntar med spänning från mct ? Gud så tyst det är :) hoppas det går bra för henne!

• Cataleya
    MCT79 skrev 2012-02-08 22:16:57 följande:
    Han mår bra nu. Babuska drog ut honom med sugklocka. Han kom ut vaken och skitförbannad...
    Grattis !!! Hoppas att det gick okej trots Babuska :D
  • Cataleya
    MCT79 skrev 2012-02-16 08:04:23 följande:
    Måste bara visa en bild på min mage....togs igår morse... en vecka efter förlossningen. Kroppen är rätt fantastisk!!

helt otroligt,{#emotions_dlg.flower}
    får jag fråga något personligt, du behöver inte svara ?
    Men jag är lite fundersam på hur det känns efteråt i kroppen, har du ont, öm osv ?  
  • Cataleya

Jowian, ja :) jag väntar min första jag är inte speciellt rädd för förlossningen utan mest hur man känner efteråt:/ så eftersom alla kvinnor upplever olika så kan det ju va skönt får lite info :) hur länge hade du så ungefär?

• Cataleya

Bara kul när fler svarar!

Det låter ju absolut som saker man kan hantera :)
    Jag har alltid skojat om att jag är född för att föda barn, är ganska bred mellan höfterna :P så nu får vi se om 15 veckor ( förhoppningsvis inte tidigare) om så är fallet! Är inte så bred i övrigt :)

• Cataleya
    Cat79 skrev 2012-02-16 17:43:55 följande:
    Det som inte fick hända har hänt Rynkar på näsan. På KUB-undersökningen visade det sig att vår bebis skallben inte utvecklats normalt och därav blir det att avbryta denna graviditeten. Jag är i 12+5 så tyvärr måste jag föda ut det och detta görs på måndag då jag läggs in. Helt ofattbart och vi är i chock och så ledsna.............VARFÖR????? Vad har vi gjort för att förtjäna detta?

Nu har men ett avbrytande av graviditet i v 22 år 2008, MA v 12 år 2010 och snart ett till avbrytande i v 12 år 2012???
    Fy ! Vet inte vad jag ska säga, ledsen för er skull! Stryke kram till dig!
  • Cataleya
    plutten02 skrev 2012-03-19 07:56:28 följande:
    Hur länge har ni fått vänta på besked om gravpenning??? Idag är det en vecka sen jag skickade i moderskapsintyget. Det var det sista. Dom andra parterna har dom haft ca 1 månad. Så man tycker ju att det ska gå snabbt att fatta ett beslut. Jag har sökt hp sfrån 27 april.
    det tar tid, sen får du tillbaka papper om inkomst uppgifter, när dom papperna är inskickade och korrekta får du ett brev till där det står att dom börjat handlägga, då efter alla papper är klara har dom 30 dagar på sig att färdigställa. Jag har ansökt i början på feb, inte fått svar ännu, och blir de godkänt går ja hem 1 april, börjar bli lite stressad över att inte veta :D
  • Cataleya

Ringde förra veckan och allt var komplett :( och fick till svar att dom hade mkt att göra! Beror väl på vad man får för handläggare också! :) skönt att ditt gått igenom

• Cataleya

jag följer eran tråd men skriver bara ibland, och jag funderar bara på vart Mamma till W tagit vägen ?
    Kanske bara är så att hon har fullt upp nu, men knappt hört av henne sedan precis efter förlossningen ?

• Cataleya
    Dag och natt skrev 2012-04-27 21:15:49 följande:
    Stort grattis Liberté!! Vad underbart mysigt att hon är här med er nu!  Solig

Här har jag köpt de första bebiskläderna i dag! Tjuvstartade med att köpa den helvita redan efter KUB men resten på bilden är från i dag.  

Den vita overallen har jag också, den är så fruktansvärt fin! :) 
  • Cataleya

Tänkte som du, hehe men jag tror hon menar att det känns som hon plussade igår, och att det redan gått 3 månader Cool

• Cataleya
    MCT79 skrev 2012-05-07 07:31:01 följande:
    Oj nu blev det fel! Det känns som jag plussade nyss alltså!! HAHA!
    Inga fler här nej. Sover med benen i kors. Just in case.
    Haha ! du är för skön... Du får inte snurra till det så för oss så tidigt på morgonen ;)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma