Inlägg från: Together90 |Visa alla inlägg
  • Together90

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!

Jag är en tjej på 21 år, ung tjej tänker ni ? :) Japp det stämmer men har redan hunnit med ett barn tsm med min sambo som snart blir 2 år. Helt underbart..

I mars i år så plussade jag helt oplanerat på stickan och efter många om och men så beslutade vi oss för att forfölja graviditeten och jag blev lyckligare för varje timme som gick med tanken på att vi skulle bli 4a.
    Men från början så hade jag som alla kvinnor den där ständiga oron att något var fel och denna gång hade jag tyvärr inte det.

I vecka 9 fick jag konstaterat tillslut att hjärtat slutat slå och bebisen slutade utvecklas runt vecka 5-6 redan och efter många tidiga ultrljud så blev det ingen större chock att det slutade såhär då den aldrig utvecklades som den skulle men hade en gång ett hjärtljud :( Jag blev förkrossad och fattade inte varför och det gjort ont, ordentligt.

Sen började min längtan efter ett syskon växa och vi körde med ägglossningstest efter den första mensen efter missfallet och i juni så plussade jag igen, överlycklig men strecket blev aldrig starkare utan stannade runt samma styrka hela tiden och nu kom oron igen och ..ja inte hade jag fel.
    Det slutade med ett missfall till i vecka 5 ....

Så nu är vi här i juli och jag hade precis fått min första mens efter mitt andra missfall och vill så gärna bli gravid igen. Vi vill ha ett syskon men just nu känns det som att det är något fel på mig..att jag aldrig mer kommer få uppleva den underbara känslan att bära på mitt barn..

Jag önskar er grattis ni som lyckas :) Hoppas jag också får göra det igen. .:)

Får jag hänga här hos er?

Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11
  • Together90

Hur kan

MCT79 skrev 2011-07-14 19:03:12 följande:
    Hej!
    Tråkigt att höra om ditt MA och mf.. alla här inne vet hur det känns.. MÅnga av oss har varit med om det flera gånger.
    Såg att du skrivit i systertråden också "Vi som väntar på plus", så trådarna hör ihop kan man säga... Vi har alla börjat i Vi som väntar på tråden och sedan hamnat här och många har också gått vidare till "äntligen barn!"

Själv står jag lite med en fot i vi som väntar på plus och plus igen..... scary! =)
    Jaha ..hur kan det komma sig att det står med ena foten inne ? :D
    Ja jag såg det efter jag skrev här inne så jag skrev samma i det andra "rätta" forumet :)
    Kram
  • Together90

Ni som plussat kanske vet vad detta är :

Shit tjejer vad är det här för spökeri...

Jag hade min mens från den 13 till den 17 Juli och idag på jobbet när jag torka mig hade jag lite blodblandad flytning :S Är det redan mens ? Ska ha mens först på tisdag nästa vecka och jag tror jag hade ägglossning runt 24-27 Juli.. !!

Någon som känner igen sig? Blödningen är inte alls röd utan så mensen kan bli innan eller efter mens lite flytningsblod typ inte rött, lite mer brunt aktigt.. och inte mycket alls har det kommit !

• Together90

Jag är ganska säkert på att detta kommer gå åt skogen igen.. alla min symtom är typ borta!!
    Jag är bara i vecka 5+0/5+1 idag.. :( 

ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • Together90
    MCT79 skrev 2012-02-13 16:53:27 följande:
    Fina ni är tjejer!!

Tänkte bara visa att jag lever.. jag har fått jordens snällaste bebisar såhär långt (peppar peppar) som piper när det är dags för mat eller blöjbyte och sover mest däremellan.

Tänkte skriva en förlossningsberättelse när jag orkar men bjuder på en kort uppdatering idag!
    Freja kom 8/2 15,29, pigg och skrikandes. 44cm lång och vägde 2350 gram, så lite mindre än vad man uppskattat på TUL.
    Hannes kom som nummer två 16,07 och då med hjälp av sugklocka då mina värkar försvann helt efter Frejas födelse trots maxdos av värkstimulerande. Man väntade länge men när han började må dåligt så fick han lite eskort ut. =)
    Kom ut arg som ett bi och hungrig från start 47 cm lång och 2500 gram. =)
    Jag fick ett par stygn men annars klarade jag mig bra. En del "skrapsår" som de så fint kallar det....

Ett par bilder såklart!

Freja och Hannes.

Hannes och Freja.

Vilka vackra barn
    Kram
    ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • Together90
    Cat79 skrev 2012-02-16 17:43:55 följande:
    Det som inte fick hända har hänt Rynkar på näsan. På KUB-undersökningen visade det sig att vår bebis skallben inte utvecklats normalt och därav blir det att avbryta denna graviditeten. Jag är i 12+5 så tyvärr måste jag föda ut det och detta görs på måndag då jag läggs in. Helt ofattbart och vi är i chock och så ledsna.............VARFÖR????? Vad har vi gjort för att förtjäna detta?

Nu har men ett avbrytande av graviditet i v 22 år 2008, MA v 12 år 2010 och snart ett till avbrytande i v 12 år 2012???
    Neeej ush jag beklagar så hemskt :(
    Kan dem inte sätt fel ?
    Kan man inte göra ett nytt utrajud eller nått?:(

Kram
  • Together90
    Mamma till W skrev 2012-03-03 09:40:06 följande:
    7.38 fick Wilda en lillasyster. Tog hjälp av lustgasen vid 9 cm. ;)

Åhh grattis :D
  • Together90

Hej tjejer :)

Hade mitt RUL igår, gick jätte bra men jag behöver hjälp..kolla detta nedanför.

Kan ni gissa på vilket kön detta är ? Du ska kolla mellan dem röda strecken, du ser alltså rumpan till vänster och bilden visar även två benpipor (det som är mest vitt)

Så snäll hjälp mig..jag väntar nämligen tvillingar och den ena visade upp sig och hade en snopp :) Men den andra låg så knasigt och svårt att se... :)
    Tack på förhand 

Http://treblirfem.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || Gravid med tvillingar efter många upprepade missfall
  • Together90
    MCT79 skrev 2012-05-17 18:51:00 följande:
    Det finns ju inget som tyder på att det skulle vara skadligt. Det man har sett vid någon studie är att pojkar tenderar att vara vänsterhänta oftare hos mödrar som gjort många ultraljud än hos andra.

Jag gjorde v 7,9,11,15,19,24,28,32,34,36...
    Fick du ett ultraljud i vecka 24 också?

Det vill jag också ha!!  
    Http://treblirfem.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || Gravid med tvillingar efter många upprepade missfall
  • Together90

Och jag är gravid i vecka 26+1, jag har också massa kvar att fixa. Tvilling pojkarna får stanna i ungnen minst 10 veckor till tycker jag ;)

• Together90

Här är mina tvillingpojkar Lewi och Ludwig :) Ville bara visa upp dem lite ;)

treblirfem.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || Och tvillingarna Lewi och Ludwig födda 6/8 i vecka 30+4
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma