Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

Pancakes skrev 2010-09-24 09:27:35 följande:
    Kajsalisa, måste fråga dig som verkar vara en träningsmänniska om råd. Är ju supernojjig så klart.. Jag tränar fem gånger i veckan och är aerobicsinstruktör och alltmänt träningsfreak. Förra graviditeten körde jag på som vanligt....och det slutade i missfall men det kanske inte berodde på det så klart. Nu vill jag helst bara lägga mig i soffan till vecka 12. Men jag kan ju inte ställa in alla mina pass, eller? Idag ska jag gå och träna med en kollega på lunchen, vågar nästan inte. Är jag superlöjlig nu eller?
    När jag fick mitt MA trodde jag att det berodde på att jag sprang i vecka 8+men nej emryt var redan död i vecka 4
    Han berättade att det har inget med sig själv att göra utan hur den har i magen om det är något somär fel så e det bara så.
    Man ska träna och springa och göra det man gjort innan.
    Så JA du kan träna dig och bara njuta tills du inte orkar mer
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    Pancakes skrev 2010-09-24 09:45:55 följande:
    Tack för er input! Jag kör på som vanligt då så länge jag mår bra av det. Man är ju nojig för sex också. Sex var det som utlöst missfallet sist, men det var ju inte det som var anledningen. Fostret var redan dött sedan flera veckor och det var bara sexet som satte igång blödningen.

Är det nån mer som inte haft några symtom när ni plussat?
    Jag hade bara massa gaser i magen massa flytningar och svullen mage försenad mens och ömma bröstvårtor
    När jag var i vecka 16 börjad jag må ILLA inte spy men fy inte kul haha
    Dem försvan sen i vecka 20 ..

Vi vågade ha sex i vecka 16 då var jag 100% att allt skulle gå bra ..
    Idag har vi sex varje dag
  • 3 barns mamma84
    Pancakes skrev 2010-09-24 10:06:00 följande:
    Oj, ska jag vänta med sex i 11 veckor?? Hjälp... :) Helt ärligt, är det en risk att ha sex alltså? Säger BM det?

De enda symtom jag skulle kunna ha är möjligtvis att det högg till på ena sidan för en vecka sen, på ett skumt sätt jag inte känt tidigare. Sen är jag lite knasig i magen den här veckan och har känt en lätt yrsel några gånger när jag rest mig hastigt. Men det är allt och det skulle lika gärna kunna bero på nåt annat.
    Självklart inte gumman utan jag var nojig då jag fått ett MA tidigare.
    Jag ville inte förlora denna det satt i huvet att jag bara inte vågade ta risken.
  • 3 barns mamma84
    Muffe80 skrev 2010-09-24 10:30:09 följande:
    Hej tjejer.

är det farligt att dricka något glas coca cola när man är gravid? sker mycket sällan men är så sjukt sugen och min kropp skriker efter ngt sött och ngt att få i sig!!
    Jag och du kan ta ett glas nu och skåla för varandra hahaha drick bara på men inte laitsominte innehåller socker har hör attdetkan ge missfall och föder tidigare ..
    Jag dricker vanlig cola
  • 3 barns mamma84

Lite orolig bara ingen fara utan jag tar det som det kommer men vill veta om någon i min vecka 28 går igenom samma sak.

Det e så att trosskydden e slut och jag tänkte göra utan har kraftiga flytningar från dagen 1 då jag fick + alltså har fortfarande och dem är geggiga och ja verkligen geggiga somflytningar ska vara men nu när jag bara gickomkring och städade lite känner jag att det RINNER till i byxan oj jag gick in till toan och kollade och såg att hela trosan var blöt hade alltså gått igenom ej geggit alls utan som vatten.

Nu undrar jag är detta vattningar flytningar eller fostervatten ???
    Igår hade jag kraftiga värkar 2 omgångar på 2 min och sen en sista innan jag skulle sova ..
    och imorse en svagis bara.

• 3 barns mamma84
    färnik skrev 2010-09-24 13:02:26 följande:
    När jag väntade dottern fick jag så i v 28-29, vi åkte in till förlossningen och var där några timmar med ctg-övervakning och så,men det visade sig bara vara flytningar, trots att det faktiskt RANN...
    Okej då borde man känna sig lugn
    Men när han håller på kännsdet att det kommer mer o mer :-/
    Men nu sitter jag ner påsoffan och bara tar det lugnt.
    Tills barnen vaknar igen.
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2010-09-24 23:10:19 följande:
    Skulle vara roligt om det drog igång just inatt för min man har druckit whiskey... Dvs han kan inte köra.. hahaha
    Skrattar det vore ju något
  • 3 barns mamma84
    Mabaja:
    Spännade gumman fan vad spännade hahaha ut med dig ut o spring näääh men gå gå gå haha och sexa som vildningar nu
    Gud jag är så spännd själv haha härligt detta när man kommer till vecka 40
    Om det är vatten så går det genom bindan.
    Om det är flytningar stannar de på ju.
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2010-09-25 15:52:56 följande:
    Lite ego från min sida: Har sagt i flera veckor att vi ska skrämma ut bebisen idag genom att gå på ikea (lönehelg). Det gick hyfsat. När vi stod i kön för att betala känner jag hur det blir alldeles varmt mellan benen. Jag bara "hjälp, kissar jag på mig".. Kröp närmare min man och kände efter, torrt.. Men nåt var ju inte riktigt som innan. Så när jag sen fick möjlighet sprang jag in på toa. Trosskyddet jätteblött och kladdigt i gröngul nyans med lite blod i.. YES slemproppen...

Eftersom jag min smartskalle inte hade tänkt på att ta med mig något trosskydd att byta med så stoppade jag i massa papper. När jag nu kom hem var pappret jätteblött och INTE kladdigt. Så nu har jag nytt trosskydd i och ska hålla koll om det börjar hända nåt! För är det vatten så måste vi in på kontroll för att veta om jag får vara uppe och röra på mig iom att de inte kan konstatera om jag är fixerad eller inte! Så nu håller vi tummarna.

Håller på att fixa här hemma nu det sista, ska bära in spjälsängen i sovrummet och montera upp våra trådställningar vi köpte idag och så. Tvättar iaf sängkläderna vi köpte till bebisen för fulla spjäll!
    Skriker här hemma YESS haha UNDERBART !!!
    Skrattande
  • 3 barns mamma84

ååh hon är offline
    Hur ska man nu kunna sovai natt haha
    Får sova för din o mannens skull gumman{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma