Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-03 09:25:22 följande:
    TUL avklarat och nu är jag färdig med att vara gravid! Det är inte kul längre (SUPERMYSIGT dock när det inte är jobbigt) men efter TUL vill jag ha ut honom ännu hellre! Åter igen fick jag höra att det är ingen liten bebis....

39+4 idag och han beräknas väga 4113 NU! Dock fick hon inget bra mått på huvudet så snarare att hon mätte i underkant sa hon! Gaaaahhhhh! Om han stannar kvar hur ska jag då kunna få ut honom!!!!???

Drömde inatt att värkarna startade, vaknade och hade världens SD, kanske så att jag ändå hade en massa onda SD i sömnen? Åhhh snälla kropp, sätt igång! (desperat!? Jag!? Japp!!)
    Mohahaha en stor bebbe
    Men sen får du lägga på + eller - för att få den riktiga summan
    Ut kommer bebben men nu e det så kan DU föda ett stort barn ??
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-03 09:37:03 följande:
    2(3) barns mamma: hur ska jag kunna veta ifall jag kan föda ett stort barn!? Jag har aldrig fött tidigare och vet knappt hur det ska gå till om han växer på sig! (om ens nu)

åter igen kommer paniken över förlossningen, kan man åka in och sätta sig i korridoren på förlossningen och vägra gå förens de satt igång en!?
    Det vet man inte det är ju det hur stor var din förra ? där kan du DÅ se var barnet stort och kjunde du föda så vet du att det kanske går nu med.
    Men om barnet var liten och du hade jobbigt kan det bli jobbigare nu om barnet är större.

När jag väntade Amadeus sa läkaren NEJ till igångsättningen men då var han beräknad v 4885g han sa att jag kunde gå rielt sönder och ja det kunde jag bli då jag höl på att dö när han kom ut med snitt
    Men jag är glad att läkaren tog mig på allvar + dom som mätte honom för det var dom på Tul som ringde förlossningen.

När jag väntade Elias v 35+5 v 3890g född v 37+5 4150g så han kunde blivit större men ingen vågade ta risken att ta mig till BF dagen.

Så STÅ på dig boka tid till BM och säg att du vill prata med en överläkare på sjukhuset!!
  • 3 barns mamma84
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-03 09:54:12 följande:
    Telge: jo 4kg är okej men inte mer! Det räcker nu...

Någon som har förslag på vad jag kan göra för att lyckas vräka min inneboende? Hyresvärden har sagt att det är omedelbar vräkning!! sagt till sambon att ladda för kvällen, färdknäppen! Men mer!? Hallobladste ska jag oxå hälla i mig, fler förslag?
    Ja 4000g okej men 5000g och uppåt NEJ NEJ NEJ !!
    bara för jag fick amadeus som han var fick jag Elias tidigare och alla visade RESPEKT ingen tog mig fört på ALLVAR med amadeus men när han väl kom ut sa dom OJ
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-03-03 09:58:17 följande:
    Förvärkar är ju att livmodern tränar inför förlossningen, jag hasr aldrig förstått skillnaden mellan förvärkar och sd men en del säger att de är samma sak och så länge dom inte gör ont så är det som det ska men annars ska man vila och går det inte över ska man kontakta förlossningen. Jag hade ju sd hela tiden på slutet som gjorde skitont, bara gå mellan soffa och toa gjorde skitont och hela magen var stenhård, det var inte ok enligt förlossningen, ingenting hjälpte varken bad, värmekudde, alvedon eller vila.
    Värkar är som mensvärk och Sammadragningar är övningar men vissa SD är som mensvärk men det ska inte göra ont hmmmm säger som ..
    Men FAN vad jag hade ont med amadeus shit det var hämskt jag grätt varje gång en SD kom fyfan !!
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-03-03 10:02:37 följande:
    I know :) Men börja över 8 veckor innan BF känns sådär va? 6 v till igångsättning.

Hahaha, de enda jag gör är o vila vila vila.. börjar bli riktigt less på de nu! Och de går inte över vad jag än gör, sitta/ligga/stå - inget fungerar. Varmt bad fungerar inte heller.
    bebbe pojken vill ut ju hihi
  • 3 barns mamma84
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-03 10:07:43 följande:
    3 barns mamma; tack? För lugnande ord om spricka och div.... Är tilltäckligt rädd som det är. Men startar det inom det närmaste är det okej, men 2 veckor över och jag kommer att dö...

Nej mina vänner, nu måste jag sova lite, sover så otroligt dåligt på nätterna så lika bra att ta igen det medans sambon jobbar. Kanske du oxå ska göra pinklove?
    Menade inget illa jag vill att du kontakar läkaren och barnmorskan för hjälp för du är orolig och rädd ..
    Det beror på hur din kropp är be också om becken mättning ! det går att se om du kan föda ett stort barn eller inte ..
    Stort kram gumman
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-03-03 10:06:55 följande:
    Nejdå, bara jävlas me sin mamma! ;)
    Haha typist killarTungan ute
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-03-03 10:30:01 följande:
    Dom alrra flesta kvinnor har tillräckligt brett bäcken för att föda ut sina barn, det kan vara väldigt kortväxta kvinnor som kan behöva kolla bäckenmätt.
    Man är inte kortväxt för att få becken männing.
    Om gör detta för att se om man kan föda ett stort barn.
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-03-03 10:23:55 följande:
    Värkar som mensvärk? Vad pratar du om för värkar nu? När jade min förlossningsvärkar typ 3 månader före BF så kändes det inte som mensvärk kan jag säga, det kändes som nån drog i armarna och nån i benen och som dom sjkulle skita sönder mig på mitten, så jävla ont gör det och ändå ser jag helt oberörd ut  på korten som exetrt tagit på mig men fan i gatan vad ont det gör alltså, tacka vet jag profylax och exets tryck mot svanken, det hjälpte rätt bra men inte helt. hade sjukt ont mot ryggen när värkarna kom kändes som ryggen bröts av då och då, det var först när krytsvärkarna kom som det kändes behagligt att få trycka på och få trycka ut ryggen typ.
    Det är som mensavärk kännsla men dubbel efekt fråga bm själv.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma