• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Längtan efter liten skrev 2011-03-08 22:01:24 följande:
    shit!!! är hon redan 5 månader?!
    jajemän, imorgon är hon fem mån! Just nu springer hon runt i gåstolen, med betoning på SPRINGER! :) Sitter själv sen två mån tillbaka och försöker ta sig fram även på golvet, fast det går bara bakåt och då blir det höga toner av frustration! :)
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-08 22:35:21 följande:
    Stort grattis visst går det FORT idag blev Elias bara 3 månader hihi
    Förstår att du längtar gumman
    ''Den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge'' min ändrade motto haha men FAN det kommer och då jävlar då växer magen igen
    Det går alldeles för fort! :) Nu har hon tagit sig ut till hallen så nu river hon i tidningssamlingen vi ska åka och slänga! HAHA.
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    Längtan efter liten skrev 2011-03-09 09:07:07 följande:
    ja herregud.. minns det som igår.. det måste ju betyda att jag snart är i mål :S
    jag fattar verkligen ingenting just nu
    jaaa, du är snart i mål. tiden går så fort!!!
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2011-03-09 09:34:44 följande:
    Hej på er!
    Ja, var är Happiness??? Spännande!
    Mabaja, vad stor hon blivit din lilla, springer omkring i gåstolen och allt :)

BM-besöket igår gick bra. Ligger liiiite under kurvan på SF-måttet. Eller vad säger ni: 26 cm i vecka 29, det är väl helt ok ändå?I boken jag har står det att man ska ligga på 27-30 nu men att det kan variera mycket. Pulsen på bebisen hade gått ner lite, låg på 135 först men sen ökade den till 140 när den började röra sig. Tror som sagt på en kille..
    jag hade 27 i v 29. :) så det är ju inte såå stor skillnad ändå!
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2011-03-09 09:39:48 följande:
    Nej, det kan ju bara bero på hur noggrannt de mäter också. Vad skönt, så slipper jag känna mig "onormal" :) Man nojar sig ju lite när man hamnar lite under den där kurvan på skärmen liksom.
    jag låg alltid under när min bm mätte. Sen när det var nån annan så låg jag antingen på kurvan eller över!
  • Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-09 09:55:34 följande:
    pancakes, tror jag hade ngt liknade mått faktiskt. Säkert heeeelt normalt

Spännande med ev. nya bebisar i tråden nu!!
    I går kväll påminde sambon mig om att alltid ha bilen tankad om vi ska åka in fort, samt att det kanske är läge att packa BB-väskan..... iiihh, det närmar sig!
    haha så sa vi med... fast väskan packade jag när vi klockade värkar, var tredje min. hade skrivit en lista på vad vi skulle ha med dääremot. men var skönt att ha nåt att göra. :) tiden gick lite fortare då...
  • Mabaja

Jag hade med mig två mjukisbyxor (ett par jag hade på kvällen då Wilda kommit eftersom jag inte gillar att vara "naken")... Sen ett par som jag åkte hem i... sen amningsbh, 2 linnen, trosor, strumpor... dator, kamera, schampo, balsam...

Till bebisen tog vi med oss 2 dressar i stl 50 och 2 i stl 56 (eftersom vi inte visste hur stor bebisen skulle vara på bf+10), en filt och en pyjamas... Ja självklart bilbarnstol, mössa och overall med...

och sen självklart det man måste ha med sig plånbok och pappret med blodgrupperingen och förlossningsjournalen. det sista var det enda vi fick med oss in på förlossningen eftersom det gick så snabbt. haha

• Mabaja

glöm inte mjukt toapapper.. det glömde jag skriva! :)

Nej du har långt ifrån rätt storlek två veckor innan.. du har rätt storlek typ 3-4 veckor efter att amningen kommit igång.. Men jag tog en bh och så stoppade jag in en knuten näve, och de satt bra... Fast sen har jag fått köpa annan storlek ändå men det är för att jag blev smalare så kunde gå från 80 till 75 runt om! så jag köpte en 80G innan jag åkte in och nu har jag 75H...

Sötfilur: du behöver inte ha en overall. du är väl beräknad i maj? eller hur var det? och då räcker ju kläder och filt gott och väl. jag har inte ens overall på Wilda nu när vi är ute..

• Mabaja
    telgebo skrev 2011-03-09 10:29:11 följande:
    Vad hadi ni ferretinvärde?
    har aldrig kollat ferritin... endast hb, blodtryck och glukos..
  • Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-09 10:34:40 följande:
    Ja i början av maj... grannen och en kompis sa att man borde ha ngt overall-liknande, alltså en typ tunn fleece"overall" eller så men det kanske är överkurs då?
    Den lär ju itne frysa om man har kläder och en filt och går till bilen

Vad har man för kläder då? Bara byxor och omlotttröja eller tjockare tröja på det?

Vart hittar man bra filtar? De ska väl inte vara för tjocka?
    Jag har ju som sagt redan nu börjat ta av overallen... Enda gången vi har overall nu är om hon har kortärmat på sig... så i maj kommer vi nog bara ha body och byxor och kanske en kofta om det är kallt...

Vi har en tjock filt, en fleece (som vi använder när vi är ute) och en tunn i bomull som är Wildas snuttis.. Den tjocka filten var jättebra i vintras när det var kallt... fleecen har vi i vagnen som sagt och bomull inne...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma