Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2011-04-05 19:10:16 följande:
    Haha jag gjorde 2 st dople jag var 1:a gången i vecka 14+6
    2:a gången v 25+5
    Sen gjorde jag inga mer
    Inga mer? Här lyssnar de ju v.20, v.25. v28 och så varannan vecka till BF, ja det är standardbesök då. Jag gjorde ju mest CTG och lyssnade på hjärtat nästan ständigt då jag i stort sett bodde på sjukhuset under min senaste graviditet.
    Gravid v.11+2 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-05 19:12:03 följande:
    Jag gjorde alltså v 14+6 och det var tidigt men kunde lyssna
    Det står 3 st men vecka 29+6 är det +liv sen 12-13--12 fattar nadda ??
    V.14+6 var det på MVC? Det andra fattar jag inte. V.12 lyssnade du då med? Eller pratar du om angelsound nu?
  • telgebo

Wihoo idag har jag 200 dagar kvar till BF, långt kvar men det minskar iaf.

• telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-05 19:26:21 följande:
    jag känner mig som en uppväld val just nu..  sen jag åt middag! blää
    Känner mig oftast äckligt illamående efter jag ätit. Åt ute idag och jädrar vilken portion servitören kom in med, trodde jag skulle dö när jag såg hur mycket han lagt upp. Hade jag inte vart gravid så hade jag fått i mig allt utan problem.

Jag äter ju som en liten fågelunge nu knappt nånting, typ 2 köttbullar och nu var det en portion som var för 2 storvuxna karlar.

Jag hinkar vatten som en kamel, jädrar vad jag dricker vatten och jag som inte ens gillar det i vanliga fall tycker det är så gott. Vanligt eller? Jag var likadan med första barnet och med tredje kunde jag halsa 7 dl vatten rakt av, tala om att vara törstig då ha ha.
  • telgebo
    LittleJunia skrev 2011-04-05 19:42:12 följande:
    Jag fick lyssna på hjärtljud i v. 12 för att jag bad om det. Hade ju två missfall i bagaget och inte varit på ngt VUL. Det tog en liten stund, men sen hittadee hon dem, så det kändes givetvis väldigt väldigt skönt!

Nu sitter jag här med BF+4 ... Hoppas bebis kommer snart!!  
    Åhh v.12 redan. Det kan jag bara glömma, jag måste vänta 9 veckor till.

Nu kan din lilla komma när som helst, spännande.
  • telgebo

Är så trött, loggar ut nu och får se om jag loggar in senare men tror nog jag kommer somna snart.

• telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-05 20:17:40 följande:
    LittleJunia härligt att h*n snart är här!! e allt lite avis vill oxå vara snart klar å få snusa bebis

Tegelbo jag mår med illa när jag äter.. mest varm mat dock. kanske för man äter mer..
    Jag kan må spyilla när jag ätit och oftast så brukar jag bara må så om jag äter för mycket men nu kan det komma även om jag bara ätit lite och jag känner då att jag aldrig i hela mitt liv vill äta eller ens se mat mer. Fy vad illa jag kan må. Det jag fick i mig idag så stor portion har jag inte ätit förrän dagen innan jag testade +.

Två barns mamma: 3 ggr fick du alltså lyssna på hjärtljuden, men hur ofta/sällan går man till BM i Danmark då? Eller man kanske går till läkare där som man gör tex i USA när man är gravid.

Mallanis: Tack

Sofy: Ska bli väldigt intressant och se om Devin är lika vild utanför magen som i och håller igång som nu. Vilken liten buse han är.

Maria: Ja dessa mardrömmar är väl nån konstig bearbetning men sjutton att drömma om döden , sin egen sons död var verkligen det värsta jag varit med om. Varför drömmer man sånt skit för? Fattar inte alls vad allt kommer ifrån. Att drömma att man föder och så kan jag fatta men att drömma att ens egen son förolyckas och dör är för mig helt oförståeligt.

Nu ska jag försöka sova, men är så jävla rädd att drömma mardrömmar igen att jag drar mig för att sova trots att jag vet att jag kommer vara skittrött imorgon om jag inte sover nu och skittrött innebär att jag även kommer må spyilla då. Jag brukar normalt inte vara vaken vid den här tiden på dygnet, brukar sova som djupast vid denna tid och är jag ändå vaken vid denna tid så mår jag skit dagen efter.

Hoppas jag inte glömde kommentera någon nu.
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-04-05 21:11:13 följande:
    LittleJunia, vem hinner först av dig och Sofy?? Spännande!

Telgebo. Jag lyssnade igår, i 15+1. Konstig inställning de verkar ha.

Helt jävla sjukt! Har just ätit en god och tung middag ute. Och nu ser magen ut som om den är i 8:e månaden! Helt absurt!!!! Ska lägga upp en bild imorrn så får ni se på hur bisarr den är!
    Jag glömde såklart. Ja helt sjukt, orkar inte argumentera. BM verkar inte ha så bra koll, de följer läroboken uppdaterad 70 talet nångång, vi andra verkar veta mer än dom, de borde hänga på FL i 1 månad så de lär sig lite

Cat: Härligt att dopet gick bra.
  • telgebo

Fan skulle inte ha tempat idag för nu är jag orolig som bara den.
    Har sluppit otäcka mardrömmar inatt, drömde om en gammal kille som jag hade ihop det med ett tag, i drömmen var det han som var pappan till barnet men i drömmen så var han inte alls lika gullig som han är i verkliga livet och i verkliga livet kan han inte få barn.

Konstigt att drömma om han då jag inte tänkt så värst mycket på honom, men skönare att drömma det iaf än att allt annat skit.

Gravid v.11+3 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo

Känner mig hur ogravid som helst idag, usch. Kommer bli jobbiga 6 dagar till tisdag då jag ska på KUB, känns som en evighet dit och jag kommer vara skitnervös att få se en död bebis och att få uppleva ett nytt MA, det känns för overkligt att det skulle vara en levande sprattlande bebis på skärmen på tisdag. Allt illamående är borta och den värsta tröttheten och den bra känslan. jag brukar må så skrutt om jag sover för lite men jag gör inte det, allt känns så otäckt som vanligt som jag mår när jag inte är gravid. Fan, kan det inte bara bli tisdag så jag vet så jag nångång kan få ro i min jävla hjärna.

Gravid v.11+3 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma