• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Pancakes skrev 2011-03-15 10:42:48 följande:
    Hej!  Allt bra med dig också?
    Jag har inte heller varit inne så mycket, men har förstått att två bebisar har fötts i alla fall :)
    tre bebisar har kommit, smålands, färneviks och igår pinkloves!
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2011-03-15 11:49:24 följande:
    Alltså tjejer, nu när vi ändå är igång och pratar skor så behöver jag hjälp. Söker med ljus och lykta efter ett par helt vanliga naturfärgade pumps. Sååå användbart. Problemet är att jag inte vill ha 9-10 cm klack utan kanske typ 6 cm å så skulle jag vara glad om dom inte kostar 1000 kr. Några tips? Tycker att jag har kollat överallt...
    http://www.skopunkten.com/Damskor/Modeller/Pumps?art=260711

de här kanske? Inte riktigt hudfärgade, men nästan...
  • Mabaja
    Evve81 skrev 2011-03-15 21:12:22 följande:
    Vad himla fin hon är! Jag gillar namnet Wilda men vi har haft en hund som hette så där kommer min make aldrig gå med på att döpa ett barn till det. PRecis som med dottern som jag ville döpa till Klara men då min andra hund hette det så heter dottern Klara i andra namn istället!

Jag har kännt bebis massor idag känbns skönt och inga missfärgade flytningar mer heller! Undra vad det ska bliva av denna bebis som innan den ens kommit ut skrämt slag på sin mamma flera gånger..... Nu kollar jag ju extra noga varje gång jag går på toa om det är nåt mer men inte det inte!
    haha vadå vill ni inte sammankoppla hunden med en dotter? =)

Försök slappna av! du ska se att det går bra den här gången.. Jag blödde sista gången i 20+2 med Wilda och jag var livrädd men valde att stänga av då det var dagen då vi gifte oss... Berättade för min man några mån senare vad som hade hänt på vår bröllopsdag! :)
  • Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-16 10:31:16 följande:
    Ni som har barn eller ska ha snart - jag läser på många ställen att man ska ha bebisens tänkta täcken, filtar och allt möjligt i vår säng - eller i alla fall nära oss för att skapa vår lukt på sakerna, har ni gjort det?

Jag får nästan panik av allt man läser  för jag hinner inte med allt
    vi hade inte kläderna nära oss eller filtar eller nåt, och det funkade ju fint det med! :)
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2011-03-16 15:42:05 följande:
    Grattis till Charlie Småland!!
    Jaa, gärna förlossningsberättelse! Hoppas den inte är en skräckhistoria bara för oss som snart har det framför oss Glad
    blir du rädd kan du läsa min underbara förlossning! Det finns såna också! ;)
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2011-03-16 16:16:59 följande:
    Ja, den är en underbar historia :) Har vänner med liknande berättelser och det är dessa jag väljer att lägga på minnet. Det är så jobbigt när "omtänksamma" kollegor och liknande kommer med sina skräckhistorier när man själv går och räknar ner tills det är dags.
    När alla kom med sina förlossningsberättelser blev jag på dåligt humör "jag vill INTE höra, jag vill uppleva själv". haha. och den blev ju alldeles alldeles ypperlig. Det enda jag vill göra om är 1. få läkaren att tro på mig ÄVEN om ctg:n glappar... och 2. få ha bebisen på bröstet och inte en barnmorska och undersköterska som hänger på magen och sprutar i massa smärtstillande för att moderkakan kommer ut ofullständig och jag börjar störtblöda... Annars helt underbar!
  • Mabaja

Sofy: Hur känns det att Devin snart är här? Har du börjat förstå ännu? ;) och du jag hade fel om första halvan av mars!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma