Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Evve81 skrev 2011-04-06 18:25:36 följande:
    Telge: Fast du skrev ju bara för någon dag sedan att du hade läst om så många som fått veta att fostret var dött på KUB i din ålder......... Du får oroa dig hur mycket du vill. Jag har också oroat mig och varit allt annat än cool det har jag aldrig sagt annat.  Nu tycker jag att alla lägger ner tjafset!

I sommar ska vi väl inte göra så mycket! Eftersom bebis är beräknad 31 juli och maken går på semester strax innan blir vi nog hemma... Eller vi får se kanske tar en hotell helg eller nåt i juni.....Till hösten ska vi hitta på nåt i stället och så håller vi på spara till nästa sommar när vi ska åka till Mallorca! NI andra då?
    Jag hade ett liv innan denna bebis blev till och då läste jag det i en annan tråd här på FL. Det var alltså länge sedan, typ 1 år sedan om inte mer.

I sommar vet jag inte vad det blir, inget bestämt än, får se hur jag mår också, men nånstans åker jag nog på semester lutar åt västkusten på egen hand.
    Gravid v.11+3 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-04-06 18:28:58 följande:
    Telgebo: Vi förstår din oro allihopa för det bästa med denna tråd (även om det är synd att dessa trådar ska behöva finnas) är att alla råkat ut för samma sak! SEdan kanske du är extra orolig med tanke på situationen med dina andra barn. Jag hoppas ALLT löser sig för dig och jag tror att du om 10 veckor kommer sitta och fundera på varför du oroade dig så mycket för allt precis som jag gör nu!
    Jo jag är jävligt orolig och mycket bottnar i att jag faktiskt mer eller mindre förlorade 3 barn bara sådär och är rädd att göra det igen. Visst mina barn lever men det är svårt att förklara hur det känns för nån som inte har upplevt det själv och som styr och ställer när jag ska träffa dom, just nu inte alls och hur länge jag ska vara utan umgänge vet jag inte. Jag blir behandlad som skit kan jag säga av den där familjerättsbyrån och inte som människa eller mamma till 3 barn. Jag är orolig för hur dom kommer agera när det framdagas att jag har ett barn på G, om det kommer ta hus i helvete och de kommer ta barnet ifrån mig redan på BB och placera det i fosterhem bara för att det finns en gammal journal från 80 talet typ som säger att jag mådde dåligt som barn (konstigt med tanke på min uppväxt av en alkoholiserad pappa som förgrep sig på mig  och en mamma som sket i mig) och det ligger till grund hos dom att jag skulle vara en dålig och olämplig mamma. Ingen annan tycker det, men myndigheter det gör som de vill och 2 års helvete med domar och gud fan vet allt (Odd kan nog intyga hur det känns) är förgäves, det hittar på egena domar den där fam rätten som passar dom bäst och drar in umgänget för minsta lilla, i det här fallet på ingenting, jag har inte gjort nånting, men man ska straffas för inget.

Det här påverkar mig och den ena oron bygger den andra sas.

Om 10 veckor är jag i v.23 och ja...förhoppningvis så är jag lugnare, men jag kan inte tänka så långt fram. Jag kan sträcka mig fram tills tisdag max.
  • telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-06 18:34:39 följande:
    hehe då stämmer teorin änså länge!
    dom va övertygade om att jag ska ha en pojk jag med  enligt denna teorin

Om en gravidkvinna håller en  bebis å bebisen e tyst och lugn så väntar kvinnan en pojk.
    E ungen orolig eller skriker så väntar hon en flicka.
    Stämmer inte för mig.

När jag väntade sonen så höll jag en lugn bebis, nyfödd bara några timmar gammal.

Med dottern så höll jag en lugn bebis

Med dotter 2 höll jag i en lugn bebis.
  • telgebo
    kalmar brud skrev 2011-04-06 19:22:17 följande:
    Var det någon här inne som var med på en unge i minuten igår???
    nej du menar i förrgår va? Nu på måndag ska Odd vara med.
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-04-06 19:48:45 följande:
    Ja jag tycker du är paranoid som tror att alla är ute efter dig eller vill dig illa, är elaka mot dig eller inte låter dig uttrycka din oro... inte för att du oroar dig över din graviditet. Inte alls. Det har vi alla gjort här inne. Ja jag mår dåligt men tycker inte jag öser skit över dig, jag försökte förklara att symtom inte verkar stå i någon direkt korrelation med hur graviditeten fortlöper, och de flesta verkade förstå det. Utom du. Du verkar må lika dåligt som jag gör fast du är gravid.

Jag har inte i den här tråden att göra eftersom jag inte är gravid längre. Jag tror tyvärr inte jag kommer komma tillbaka den dan jag plussar heller för det är skitjobbigt att allt man skriver vänds ut och in till något det inte är av viss person. Jättetråkigt.

Ta hand om er alla, jag finns i vi som väntar på plus tråden om det är något! Sofy hör av dig när du vill ha bilder på Devin! :)
    Är inte det lite dåligt att skriva att du verkar må lika dåligt fast du är gravid. Har man inte rätt att må dåligt då eller? Lägg inte över ditt mående på mig och ge mig skuldkänslor.
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-04-06 19:48:45 följande:
    Ja jag tycker du är paranoid som tror att alla är ute efter dig eller vill dig illa, är elaka mot dig eller inte låter dig uttrycka din oro... inte för att du oroar dig över din graviditet. Inte alls. Det har vi alla gjort här inne. Ja jag mår dåligt men tycker inte jag öser skit över dig, jag försökte förklara att symtom inte verkar stå i någon direkt korrelation med hur graviditeten fortlöper, och de flesta verkade förstå det. Utom du. Du verkar må lika dåligt som jag gör fast du är gravid.

Jag har inte i den här tråden att göra eftersom jag inte är gravid längre. Jag tror tyvärr inte jag kommer komma tillbaka den dan jag plussar heller för det är skitjobbigt att allt man skriver vänds ut och in till något det inte är av viss person. Jättetråkigt.

Ta hand om er alla, jag finns i vi som väntar på plus tråden om det är något! Sofy hör av dig när du vill ha bilder på Devin! :)
    och en viss person? Jo jag fattar vem det är men okej jag är väl paranoid då men jag är säker på att du menar mig och jag tycker det är jävligt elakt att skriva så, hur skulle du själv känna så om du fick det skrivet av någon till dig, glad eller?
  • telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-06 20:43:57 följande:
    Tegelbo lägg ner nu.. du bara förstör stämningen här inne.. de räcker nu!!
    Varför skylls det på mig? Är så jävla less på det, allt läggs på mig när det är andra som är taskiga mot mig och kallar mig för paranoid och bla bla bla, ska inte dom fan lägga ner då?
  • telgebo
    kajsalisa skrev 2011-04-06 20:57:59 följande:
    Jag känner inte dig Telgebo och har därför ingen åsikt om hur du är som person, du är säkert en jättebra tjej, men jag kan bara konstatera fakta. VARJE gång det tjafsas här i tråden så är du inblandad. Tror inte jag har läst en enda arg diskussion här där du INTE utgör ena parten. Har du någon gång funderat på varför det är så?
    Kan det vara som MCT skriver att du ofta tolkar det vi andra skriver som påhopp, fast ingen annan i tråden verkar tolka det så? Tror du på fullaste allvar att vi andra i tråden ingår i en konspiration mot dig?
    Jag börjar undra varför det alltid skylls på mig så fort det är nåt. Jag blev ledsen när MCT skrev att jag fan var paranoid och oroade upp mig. När jag skrev nåt förra veckan som hon oroade sig för sig fick jag skit av henne för det jag bad om ursäkt då. Nu blir jag kallad paranoid fan av henne bara för att jag tog illa upp av henne och att hon sewr mig som otrevli bla bla bla och dessutom verkar jag må lika dåligt som henne, MEN jag är gravid och hur ska man tolka det annat än att jag ska va fan glad typ som är det. Visst glad men orolig sådan men det är som det ska gömmas undan och man ska inte visa det, även om hon inte skriver här när hon är det nästa gång så visst kommer hon precis som jag vara skitorolig så jag fattar inte varför kalla mig paranoid när hon säkert kommer vara där själv. Och när nån skriver taskigt så beskylld jag dessutom vara den som tjfasar, det känns jävligt elakt. Det är ungefär som jag skriver nåt elakt till dig så beskylls du sedan för att bråka. Fattar du vad jag menar?

Jag känner mig avskydd av tråden ja, men vågar inte skriva det knappt få då får jag bara mer skit. Alla andra fåt oroa sig utan att höra att de är paranoida jävlar och du mår dåligt men är gravid vad typ fan glad över det, varför ska jag få ta sån skit av andra för. Det känns orättvisst och bara luktar bitterhet.
  • telgebo
    kajsalisa skrev 2011-04-06 21:24:05 följande:
    Jag förstår att du är orolig Telgebo. Alla här förstår att du är orolig, för alla har gått igenom samma sak.
    Det jag tror att folk reagerar allra mest på är att du hugger så himla fort. Det verkar verkligen som att du tror att alla vill dig illa. Första inlägget MCT skrev till dig var inte det minsta elakt, utan menat att lugna, men ändå tolkar du det som att hon vill vara taskig och hugger DIREKT. Tro f-n att folk blir trötta på dig då. Du måste ha liiite högre tankar om oss andra än så.
    Jag skriver det här med all välmening i världen;
    Sluta förutsätt att vi andra vill dig illa. Du bränner ju dina egna broar, förstår du inte det?
    Var du här förra veckan? MCT högg direkt då mot mig när jag skrev nåt om symtom, det är okej fast bara när inte jag hugger för då är det helfel.Även om du inte uppfattar eller någon annan uppfattar hennes inlägg elakt så uppfattar jag det så. Jag ignorerar nu jag blir bara ledsen över hennes ord, jag orkar inte besvara för jag missupffattas ändå bara.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 21:29:31 följande:
    Har läst hela tråden och jag pallar inte skriva det är massa tjaffs.
    Igentligen tycker jag enormt synd om telgebo men jag vet att hon inte är en ägel alla gången men det är inte vi alla häller
    Men jag vill att ni ska lägga ner nu detta är inte roligt.
    Vaddå ingen ängel?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma