• Lallan

Plus igen efter mf/ma

Odetta skrev 2010-07-14 11:25:03 följande:

Men vad negativ jag låter...inte alls lik mig egentligen. Så nu ska jag berätta en positiv motpool till mitt förra inlägg

Jag tror att barn känner på sig saker som vi vuxna har vuxit ifrån, det har jag alltid trott på. Med det sagt så: Vi har ju en lilleman som är 17 månader gammal. Vi har inte pratat någonting med honom om en bebis utan tänker göra det senare.

I alla fall....vet ni vad lilleman har gjort dem senaste dagarna? Så  fort han får tillgång till min mage så PUSSAR han på den! Vi kan tex ligga på kökssoffan och filosofera och så sätter han sig upp, petar mig i magen och ger den en puss

Det ger mig så mycket glädje när han gör så. Jag blir alldeles varm i hjärtat och tänker att han kanske vet nått som jag är för orolig för att våga hoppas på. Det ger mig lite hopp faktiskt

*kram på er alla*

Så där gjorde min äldsta när jag väntade lillebror också. Han var bara 1 år när jag blev gravid så han hade inte så mycket koll men magen gillade han verkligen. Dom är bra söta dom små.

Sist när det inte gick så bra för oss hade vi valt att inte berätta något för barnen då det gick som det gick gången innan också. Den här gången blev jag ju dock inlagd för tvåstegsavbrytande och kom inte hem på kvällen. Äldsta sonen drog slutsatser av det mesta han sett hört och hade en historia om vad som hänt och historian stämde väldigt väl in på verkligheten tyvärr. Så ja även om man inte berättar eller pratar om det framför barnen så finns det i alla fall väldigt många barn som uppfattar små signaler och förstår betydligt mer än vad man tror. Lillebror här hemma lever i sin egen lilla värld och verkar åtmnstonet inte uppfatta mycket av vad som händer runt omkring honom istället.
  • Lallan

Odd, apropå oron så tror jag mera att det beror på tidigare egenskaper än att du skulle känna på dig något. Jag har aldrig varit så orolig tidigare som vid den här graviditeten och vid varje ul så har jag varit lika förvånad över att båda fortfarande lever. Var ju på koll senast i v 15 och trodde att efter det skulle jag slappna av men eller hur! Nu väntar jag på rul den 26:e och efter det ska jag minsann slappna av Jaja, är som det är men det ska gå bra för oss alla här inne den här gången men tyvärr lär vi få dras med oron.

• Lallan

Odd: Vet inte vad jag ska säga, tycker så synd om dig En stor kram får du i alla fall!  Kram kram

• Lallan

Jag gick in i vecka 18 igår (17+1 idag). känns grymt skönt och mycket av oron har släppt även om jag har lite oro inför rul den 26. All oro blir man nog inte av med men den värsta i alla fall. 

Mabaja: Vecka 30, sen går det ju riktigt snabbt Måste nog själv säga att det börjat gå snabbt nu och veckorna bara rasar förbi.

• Lallan

Tycker att det är bra med lite spridning i tråden också. Skönt att det finns nån/några som är längre fram än en själv då det alltid ger lite hopp med tanke på dom erfarenheter man har när man skriver här inne.

Med min första son så fick jag datum i oktober vilket stämde rätt bra med tanke på mens och så men på rul flyttades jag frammåt (eller om man säger bakåt ? *funderar*)  nästan 2 veckor och han kom på rul datumet.

Andra sonen skulle först komma runt mitten av juni sedan 7 juni enligt rul men jag trodde tidigare och den 30 maj bestämde han sig för att anlända

• Lallan
    Daniela01 skrev 2010-07-19 09:57:19 följande:
    jag är så nervös idag... är i v.14+2 och skall göra ul, för att se om allt är okey. Klockan 2 ska vi vara där och det känns som en hel evighet tills dess...  I min förra gravid när jag var i vecka 13+ så gjorde jag vul och då såg man att det hade dött, så det är nog därför jag är så här super nervös och orolig och ja.. man bara önskar att allt ska vara bra
    Håller tummarna (och tårna) den här gången! Var likadant för mig och jag fick sådan ångest den här gången när jag passerat tiden då förra fostret dog så jag såg till att få en tid privat då.
  • Lallan

Pinklove: Båda förra gångerna mådde jag riktigt bra, ena gången hade dock fostret slutat växa tidigt men andra gången mådde jag bra ändå. Den här gången mådde jag uruselt men då var det ju två å andra sidan.

Smålandsjänta: Grattis både till lyckat vul och födelsedagen

Daniela: Hur har det gått för dig? Visst hade du också tid idag?

• Lallan

Cat79: Håller tummarna!

Mabaja: Förstår dig, har klarat mig utan bristningar med pojkarna men insett det troliga med bristningar den här gången och insett att det bara är att acceptera. Tvivlar också på att min mage kommer vara så gott som platt sisådär 2 veckor efter förlossning som jag haft turen att ha tidigare.

Ego: Köpte en liggdel igår så nu har jag börjat shoppa på riktigt Sambon vill gärna ha en modernare vagn än dedn vi hade hemma innan men jag har inte velat ha en svart eller marinblå vilket verkade vara det enda som fanns men så dök det upp en på blocket igår som jag knep direkt.

• Lallan
    Daniela01 skrev 2010-07-20 09:55:07 följande:
     det gick bra på ul igår, var så nervös att jag grät innan.. kan inte vara bra för nerverna :) hehe.. Men allt såg bra ut och enligt tid, vecka 14+0 :) Nu kan jag pusta ut och försöka vara mindre nervös, fast det är svårt
    Härligt Grattis!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma