Inlägg från: toksnippa |Visa alla inlägg
  • toksnippa

Plus igen efter mf/ma

Tack allihopa! Jo det känns lite som man är snuvad på konfekten då man inte får sköta honom som man annars skulle fått om hon varit normalt fullgången. Men men, huvudsaken han mår så bra han bara kan och piggar / växer på sig!

Kram!

underbargava.blogg.se - Mileon 3/12-10
  • toksnippa

Amningsbh'ar... jag körde under graviditeten med Lindex egna amningsbhar, lite vadderade var dem. Riktigt sköna. Sen kom ju lillskrutt med buller o bång, mjölken sprutade och sörjade ner mina bh'ar snabbt. Enda shoppingalternativet blev apoteket på sjukhuset där vi var inlagda. Deras amningsbh'ar är såååå sköna! Dem sover jag även i. Inte särskilt snygga men jag är så nöjd med dem så det kvittar.

• toksnippa

Stor varm kram till dig/er Havsklippan!! Så tungt, och så strongt beslut - det är bara så bittert orättvist att er lilla tösabit fick sådan otur med att få dessa problem.  Ös ur dig, här eller hos någon annan. Så nyttigt!! Kram återigen, tänker på er!

• toksnippa

Grattis röntgensyrran!! Ja det är nog bra att man glömmer fort allt det "hemska" - jag kan knappt minnas exakt hur jobbigt jag tyckte det var på förlossningen - och det är knappa tre veckor sedan! Mys massor med tösen nu!

• toksnippa

GRATTIS björnis!! Skönt att allt gick väl till slut, ingen höjdare med så lång förlossningsarbete - många timmar med värk är helskotta och epidural som inte funkar som den ska - ja det känns väldigt bekant!

• toksnippa
    PåvägMotSyskon skrev 2010-12-28 19:19:32 följande:
       Måste fråga, hur startade de flesta förlossningar härinne?? vattenavgång har ja läst om i flera fall tycker jag?? mer än värkstart??
    tidig vattenavgång, men värkarna kom alldrig igång av sig självt utan blev igångsatt efter 2 dygn.
  • toksnippa
    PåvägMotSyskon skrev 2010-12-28 19:47:21 följande:
    va de första hinnan som gick sönder då? e väl oftast  det? Vad körde dem mef ör igångsättning?
    Ja då när vi kom in var det första hinnan, andra gick sönder när jag var inskriven på förlossningen och väntade på värkar.
    Sattes igång med cytotec, tablett i slidan. Sedan fick jag i droppform vid krystarbetet då värkarna dog ut helt o hållet precis innan huvudet skulle komma ut.
  • toksnippa

Här är det 4 veckor som tidigare skrivet, blev lite fundersam men kom på att du bor i ju Danmark Här får vi D-dropparna gratis på bvc - inte för dem kostar så mycket - men blev förvånad när det var gratis! Man är så van o få betala för allt annat så i detta land.

• toksnippa

CTG, det finns ju siffror som visar barnets hjärtslag och sedan även värkarnas styrka - på förlossningen sa dem till mig att över 40 skulle det ökas (och ännu mer!) för att det var en "bra" värk.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Vårat TUL var nästintill prickat, gjorde TUL två dagar innan han kom till världen, uppskattades väga 2400g och vägde 2396g när han kom ut. 4 grams diff, inte illa pinkat!

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Här kör vi Pampers och gjort sedan neonatalen (där det fanns mini mini pampers som inte går o köpa i butik), testade med libero men det läckte alltid. Dagarna blir det active fit 4 o natten baby dry 4.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

kjaam: stor kram till dig! Var i samma sits, dock var det min mamma som var döende - hon hann inte träffa Mileon helt o hållet - hon låg på dödsbädd då vi kunde ta Mileon från neonatalen och hälsa på i mammas rum med tillhörande personal från neo i släptåg. Hon var inte vid medvetande, men det kändes iallafall skönt att de fick träffas. Hon somnade in dagen efter.
    Det är inte roligt när man lever med anhöriga som är dåliga och man är gravid, man vet aldrig hur länge dem håller i. Jag var grymt orolig att min mamma aldrig skulle få veta att allt gått bra när han väl kom till världen, men jag tror hon förstod då min syster vakade över henne berättade gång på gång efter M anlänt att det gått så bra det bara kunnat.

KRAM på dig!!

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Prommis: ja det var en väldigt turbulent tid, tidig vattenavgång, mamma blev jättedålig, fick sättas igång för infektionsrisk till slut. Bebis blir beräknad som prematur, högt gulsotsvärde som bara trilskas, hamnar på neonatalen och man ränner fram o tillbaka mellan våningarna - mamma, mileon, mamma, mileon. Så slutligen somnar hon in, mitt i babybluesen.. Är faschinerad att man klarade sig igenom allt utan att snavat helt åt skogen. Tuff tid, att bli mamma blev inte riktigt som jag tänkt mig på långa vägar. Både lycka och väldigt mycket sorg.

Tycker allt du ska packa väskan så den är klar, det är inte roligt - vår väska var inte packad på långa vägar, kaotiskt! Det finns annat o lägga tiden på när det väl gäller. Kram!

♥ Mileon 3/12-10 ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma