Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Plus igen efter mf/ma

Mammas hjärta.. En liten böna på 15mm.
    Allt såg bra ut.
    Hon sa att blödningarna kommer från livmodertappen och är helt ofarligt för barnet OM jag inte stressar upp mig vill säga. Så ska köpa cyklo.f som jag ska ha med mig till Grekland. Dom stoppar blödningen.
    Fortfarande sjukskriven och får inte anstränga mig, inte ens bära dottern och har sexförbud.
    Blödde såklart lite när hon var inne och gojsade, men frågade bestämt om det var för att hon var där och ja det var det. så punkt slut inget oro för det.
    Så nu känns det bra igen. Ska dit på tisdag för en sista koll innan resan så man kan känna sig lite trygg på resan.
    Älskar redan den här bönan så enormt....
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten

sugar: tack tack tack...
    du anar inte hur lycklig jag är just nu. kan knappt fatta att den på bilden är inne i mig och gror...
    Jag hopas h*n vill stanna och träffa oss i mars/april 2011...

• Längtan efter liten

Ja nu känner jag faktiskt att jag kan andas ut lite iaf..
    De "blödningar" jag har kommer ju inte från livmodern och har aldrig gjort så barnet mår ju bra även om det "blöder" lite... SKÖNT!!! mitt hjärta...
    Just nu önskar jag en helt blödningsfri semester så den blir 100% lyckad :)

• Längtan efter liten
    Happiness skrev 2010-08-23 17:10:07 följande:
    SKönt Längtan nu kan du andas ut!!!!

Ego: Har lämnat blod idag för KUB:n. Suck jag börjar bli rikigt nervös...men det kommer bli värre ju närmare det blir till NUPP:n. Puss alla!
    är det mycket blod man lämnar? när är den senaste veckan man kan göra kub?
  • Längtan efter liten
    Happiness skrev 2010-08-23 17:25:58 följande:
    Nej det är inte mycket. Ett rör med stick i armen. No problems! Fick t om usken att ta en "butterfly". Tror det är den tunnaste av nålar. Om du menar mätningen av nacken så gör man det i vecka 12+0. Blodet lämnar man i v 10+0. Då är testet mest exakt. Efter den veckan växer spalten i nacken igen och då går den inte att mäta. Blodprovet ska vara i den veckan...har verkligen försökt ta reda på exakt varför och ite fått något vettigt svar....mer än att det ska gå den tiden mellan blod och nupp...sen att det man mäter PAPP-A är väl som högst då och det är det som avgör risken för kromosomfel. Ska du också ta?
    jag är lite sugen, men kommer inte kunna göra det då..
    när jag är i v.11 10+0 är vi  i Grekland... kommer hem när jag är i 11+6
    så det är nog kört... får fråga på inskrivningen den 2 sept. då är jag 9+3
  • Längtan efter liten
    En Elva skrev 2010-08-23 17:33:15 följande:
    När jag gjorde KUB senast så gjordes det fram till v.11+6 och blodprovet skulle tas 5 dagar innan KUB-undersökningen. Det var MVC som gav mig den informationen och jag fick ett papper med mig hem. Gjorde KUB på UltraGyn i Stockholm.
    då är det kört där också :D
  • Längtan efter liten
    Happiness skrev 2010-08-23 17:47:53 följande:
    Det ska nog går bra att du lämnar blod innan du åker. Sen kan du göra Nuppen när du kommit hem.
    tror du det? får ringa till mvc imorgon och prata med dom. jag kanske inte ens för göra det pga min låga ålder.
  • Längtan efter liten

tack alla, vad söta ni är.
    Ja jag fick samma BF alltså den 3 april så det kanske stämmer då...
    Enligt mina egna uträkningar så ska det stämma bra.

Havsklippan: Jasså är du en Hallstaviks bo? får man fråga vem du är? :) eller är du lite hemlig?

• Längtan efter liten
    sugarrush skrev 2010-08-23 21:23:06 följande:
    Regnet öser ner utanför och jag är alldeles ensam hemma, sambon är bortrest på jobb.
    Jag ska strax krypa ner i ett varmt bad... har firat att jag klarat BIM-helgen utan blod genom att köpa denna graviditets första gravid-tidning! Ska läsa den i badet....mmmm *njuter*
    uuuuuh jag är inte avis.. är så rädd för att vara hemma själv på kvällarna och helst när det regnar :)
    ang. gravid tidning tänker jag köpa min första när jag åkert ill grekland så jag kan läsa på flyget :) det ska jag unna mig minsann :D
  • Längtan efter liten
    fröken SJ skrev 2010-08-23 21:47:04 följande:
    Jätte TACK Längtan efter liten !!!! {#emotions_dlg.flower}
    om det var listan du menade så var det ingen fara... :) Kram
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma