Tack 
Nu har jag skrivit brevet...kan inte ni läsa det och säga avd ni tycker? Jag vill få fram min poäng men inte låta för hård...
"Hej -------,
Nu tänkte jag faktiskt skriva ett litet mail till dig för jag känner att jag vill säga några saker.
Jag uppskattar massor att du oroar dig för min hälsa, men skulle uppskatta ännu mer om du lyssnade på dina egna råd. När ni var här sa du flera gånger att det är viktigt att tänka positivt, men själv sa du faktiskt inte en enda positiv sak. Allt var "du skulle ha gjort ditten...du skulle gjort datten...tänk på dig själv...ul är skadligt..." osv. Och allt som jag svarade med ifrågasatte du, det kändes faktiskt jätte tråkigt.
Jag tycker inte om att bli ifrågasatt. Ok om det är att ifrågasätta fakta eller kunskap, men när mina intentioner blir ifrågasatte så känns det faktiskt inte kul. Om jag säger att jag är rädd om mig själv, att jag försöker att träna så gott jag kan och hålla en sund kost...då menar jag det. Då tycker jag faktiskt inte det känns bra att bli ifrågasatt med mothugg som "ja men du borde ha börjat träna för länge sedan, nej men du måste träna mer, nej du måste äta bättre och du har fött fem barn saker kan gå fel"
-------, jag vet det. VI vet det.
Men nu är det som det är och det var inget vi hade planerat. Men när det inte blir som man planerat så får man ju helt enkelt planera om lite och göra det bästa utav situationen, eller? Vi har accepterat att det är såhär, med allt vad det innebär. Vi vet att jag fött fem barn och att varje graviditet är en risk. Vi vet hur en graviditet med alla dess biverklningar påverkar vår lilla familj och att rent statistiskt kommer vi nog få ännu ett allergiskt barn. Men vet du, vi är lika glada ändå!
Vi välkomnar detta lilla liv och ser fram emot dess ankomst och jag hoppas att ni gör det också. Jag skulle hemskt gärna vilja ha dig lika delaktig som när vi väntade Eivin och Vidar, men då vill jag inte mötas av hagelstormar av negativitet. Jag ville tex berätta det roliga om vad jag såg på förra ultraljudet men fick ingen syl i vädret för du styrde in samtalet raka vägen på vad du anser om ultraljud och när jag visade magen så kom allt annat negativt. Det känns inte roligt att dela med sig av framstegen då.
Så, summa summarum. Jag uppskattar din omtanke, men skulle uppskatta än mer om du kunde lyssna på dig själv och tänka lite mer positivt. Det är ett litet barn vi väntar och förhoppningsvis går allting bra och då blir vi en till. Det är ju faktiskt fantastiskt roligt! Snälla släpp dina katastroftankar och gläd dig med oss istället, resan blir så mycket roligare då.
Stora kramar!"
Vad tror ni...kan jag skicka det sådär eller ska jag ändra något?