Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

Dag och natt skrev 2010-09-04 10:33:42 följande:
    Godmorgon...!

Åh jisses säger jag bara... Nu mår jag så sjukt dåligt, har spytt några gånger på morgonen - japp, det verkar som det har kommit igång. Igår kväll trodde jag att det var pga min hostattack. Men jag är säkert känsligare nu när jag är sjuk så det kanske inte är så konstigt. Jag får inte i mig nånting, försöker dricka lite, försöker ta nåt kex... Även fast jag hade ätit lite frukost i form av yoghurt och macka så hjälpte det inte.
    Har inte sovit på hela natten för jag var alldeles tjock i halsen! Så jag är helt slut....

Jag brukar ha problem med åksjuka i normala fall och har därför Calma hemma, åksjuketuggummi. Men när jag läser på nätet så står det att man måste rådgöra med sin läkare vid graviditet och att man bara får ta det efter särskilt övervägande... Jag som tycker Calma är så otroligt bra... ! Vad tar ni mot ert illamående ni som fått det? Just nu sitter jag med sea-band och hoppas de ska hjälpa någorlunda iaf.

Tror inte att jag vara så aktiv här idag, ögonen går nästan i kors av trötthet. Sköt om er sötisar!! KRAM! 
    Postafen, receptfritt. Lergigane comp rcept, Pimperane recept ( tar ej själv). Mår fortfarande dåligt och är  v13. Så snacket att allt går över efter v 12 funkade inte på mig.
    På apoteket sa de att man inte ska ta Calma som gravid.
    Elocon ska jag inte ta. så ja gköpte Hydrokortison igår. Sen drog jag ut bylarna i mina BH-ar. Haha! Vågar inte ha nåot metaliskt på mig alls. ingen klocka, inte vitguld. inget.
    Ska se om jag hittaer någon info om gravid eksem.
  • Happiness
    Mamma till W skrev 2010-09-04 10:54:36 följande:
    Jag spydde sista gången i vecka 29 så som sagt, allt går inte över i vecka 12. och den förlamande tröttheten har inte försvunnit än heller. Har varit sådär plågsamt trött sen januari. Inte det roligaste kanske, men nu är jag van att vara trött så blir nog ingen större skillnad kommande veckor när bebisen kommit! :)
    Ändå har du varit så duktig och tränat så mycket och så länge impad....
    Tänkte fråga dig...om jag fattat de hela rätt så tyckte du att du vägde för mycket vid inskrivningen och har sen dess bara gått upp 5 kilo. Hur funkar det liksom. Tar barnet av det man redan har då eller? Själv är jag ju stor och bävar för hur mycket vikt detta kommer bli i slutänden. Min BM sa mer eller mindre rakt ut att jag kommer helt bestämt gå upp 15 kilo...Tänkte på dig då och att jag skulle fråga. *hoppas inte frågan är allt för påflugen*  jag blev nog lite ledsen när hon så bestämt sa så och typ menade...synd att du väger så mycket redan typ. *KRAM*
    (väger runt 80 kg nu och är 1.69 lång)
  • Happiness
    Odetta skrev 2010-09-04 11:08:00 följande:
    Hej på dig gumman! Vet du, med lilleman mådde jag illa till v17-18 ungefär så det funkade inte på mig heller Hur mådde du med pojkarna? Jag funderar på om det kanske är en tös i magen för jag mår så heeeeeeelt olika från hur jag mådde med lilleman Kanske en tösabit för er med?

*kram*
    Hej tjejen!

Väntar fortfarande på ditt telefonsamtal *skämt blink blink* Hoppas ni har det bra där uppe. Här är det vindstilla och strålande sol. Mannen är ute och spelar golf och vi är barnlediga till imorgon eftermiddag. Hur går skolan?

Pojk,,,,funderar hur det var. Hmmmm jag mådde pissillla länge med 03:an...till efter v 20 helt bestämt. åhhh vad jag hoppas du har rätt om den lilla flickan skulle så gärna vilja shoppa rosa och Hello Kitty.Är trött på vapen,bilar och Bionicle. . Tänkte ju fråga om kön vi rul men vet inte jag vågar.....får jag dåliga siffror på KUB blir det ju FVP och då får man ju också reda på könet. Grannen sa att hon fick reda på det i v18 och bröt ihop typ. Hela grav. var förstörd. Självklart blev hon kär så fort on fick se pojken men ändå. Man vet ju aldrig hur man reagerar. Vet bara att längtan efter rosa är stor.

Vet du vilket namn vi diskuterade imorse...jo Efraim och Zacharias...udda fina namn. Flicknamn har jag bara ett och det är Sofia. Hoppas det är en liten Sofia i magen. *ha en bra dag*
  • Happiness

ODD: Det lutar ju faktiskt åt att det är DU som har en flicka i magen. och jag en liten Bionicle till. Haha!

• Happiness
    Odetta skrev 2010-09-04 11:27:04 följande:
    Men vännen, vi är lika stora så jag tycker inte alls att du låter stor  Jag är 1.68 och senast jag vägde mig stod vågen på 84 kilo. Ok, jag har gått in i v19 idag, runt din vecka vägde jag ungefär samma som du nu gör.

Hur mycket gick du upp förra gången?

Första gången gick jag upp 25 kilo och alla andra gånger efter det ca 12. Oavsett hur mycket jag gick upp dock så har jag aldrig överskridigt 92 kilo vid förlossningen...så jag räknar med att jag nog hamnar där denna gången med

*kram*
    Ja det kan nog vara vanligt att man går upp som mest under första graviditeten För att sen dala vid nästkommande. Man har ju alltid lov att hoppas. Vad lustigt ja då är vi exakt jämn feta. *vrålskrattar*. det värsta är att jag tycker fläsket sitter på felställen. vad säger du ska vi ta en löprunda ikväll? Haha....träna och vara gravid är inte min grej alltså. Men vem vet när illamåendet släpper ja då åker nog iallafall promenad skorna på.
    Tror det är mest jag själv som mår lite dåligt över detta. Mannen tycker jag är såååå snygg och sexig i den "nya" fettoverallen. Du kommer väga in på 92 i promise sen är du ditt vanliga slanka ja igen PRONTO. För delen med pojkar är ju att dom suger och äter ju som hästar. Sonen sög bort allt fett och vätska på mig efter 3 månader...Han åt jämt och mycket. Men som sagt nu ska det ju bli ebn liten näpen prinsessa så det gäller att inte fetta för mycket. Undra o man skulle ta och göra Längtans kladdkaka med grädde ikväll? Haha!
  • Happiness
    Mamma till W skrev 2010-09-04 11:41:00 följande:
    apropå namn, vår ska heta wilex (står för "den överlevande") eller wilda...
    Läste ditt inlägg slarvigt först och tyckte jag läste Wettex. Haha jag hajade till men sen såg ju att det inte var disktrasa. Så knäpp idag
  • Happiness

Måste lägga av med mina särskrivningar.....misshandlar det svenska språket...me noit like..

Mabaja: glömde skriva att jag tycker alla ovanliga namn är kanon...jag menar Elias, William,Viktor, Lukas och Oskar känns lite uttjatade {#emotions_dlg.djavulsk} 

• Happiness
    Odetta skrev 2010-09-04 11:54:10 följande:
    Här springer jag ingenstans! Mannen har precis bakat igen....så vi kan skippa att röra på oss och äta nybakade bullar istället Eller nybakade kolakakor...nybakad kladdkaka eller får jag bjuda på lite cheesecake? ASG!!!

(vi ska på fika till min mamma och hon frågade om M inte kunde baka nått, så han sa ok och bakade massor)
    Åhhh vilken härlig förnuftig man du har Han vet vad man ska göra till  svärmor...Det går absolut INTE att röra sig en centimeter efter nybakade bullar kommer med laidback-garanti....

Jiiiis ett helt bageri...jag tar gärna mycket cheesecake. Suck tänk om det är sån där god frusen sak. Vanlig går också bra *trånar'
  • Happiness

ODD :Minea gillade jag....på vilket språk betyder det den efterlängtade?

Gillar namn som börjar på M det blir så runt och fint. Melody har jag gillat sen jag var liten ( Hello Kittys komis)...men men mannen tycker det är för hippt . Hon skulle inte bli tagen seriööööööst i samhället...ok då.

Zacharias betyder "GUD kommer ihåg."
    Sofia betyder "vishet"
    Efraim betyder den fruktbare eller fruktsamma... Haha! Det kan ju komma till användning.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma