Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Plus igen efter mf/ma

Längtan: härligt att inskrivningen gick så bra! Kul att ha lite datum att se fram emot. =)

Jag vill inte heller väga mig framför folk, väger betydligt mer än jag egentligen "vill väga", så jag tror jag kommer säga till mvc att jag väger mig hemma, och så kan jag tala om resultatet istället... Hoppas de nöjer sig med det.
    Dag och natt skrev 2010-09-02 12:59:55 följande:
    Men är det inte konstigt att jag bara skulle vara i vecka 5+0 enligt honom? Jag fick gravid på cb digital enligt min beräkning när jag var i vecka 4+0 (alltså för ca två veckor sen) men enligt hans skulle jag då ha varit i cirka 3+0. Det känns ju alldeles för tidigt? Jag fick ju dessutom svaga plus på testerna två dagar innan. Och pga min uvi hade vi ju knappt nåt sex vid ÄL, det skulle ha inneburit att de har överlevt typ 7 dagar med hans beräkning, och det känns väl också helt otroligt och osannolikt?
    Det kan bli lite konstigt när de ska mäta så små saker, har jag fått erfara. Vi gjorde vul när jag enl senaste mens var i v 6+3. Man såg ett foster med tickande hjärta och allt såg bra ut, men enl läkaren var det såpass litet att hon daterade det till v 5+2. (Vilket jag ansåg inte var möjligt, med tanke på när jag testat possetivt mm)

12 dagar senare, hade fostret vuxit och daterades som 18 dagar äldre. (8+0)

och ytterligare 15 dagar senare så daterades det till ytterligare 18 dagar äldre, (10+4)

alltså borde det varit 6+5 när det daterades som 5+2 första gången. Så nog har de svårt att få det korrekt sådär i början... Så ta det med en nypa salt, de har svårt att mäta och datera i början!
  • färnik
    Odetta skrev 2010-09-04 11:44:17 följande:
    Bionicle....ä'r det det vi har att se fram emot? Haha, det vet jag inte ens vad det är! Gillar barn inte dinosaurierr och sådant längre nuförtiden?
    Inte jag heller. Min dotter är dinosauriefrälst sedan ett par år, så visst finns det sådana barn fortfarande. Flört

Fy tusan vad jag har mått dåligt ett par dagar, igår låg jag hela dagen och kräktes. riktigt eländigt är det just nu. Vill bara sova... Och vi som ska på kräftskiva idag och allt, hur ska jag orka?!?

Idag går jag in i v 12, trots att dagarna går så långsamt, så har ändå tiden gått ganska snabbt på ngt vis... Oskyldig Den här bebisen börjar bli verklig för mig nu, fastän jag inte vill, så fantiserar jag om namn, förlossning och allt möjligt, både i vaket och sovande tillstånd... Jag har bestämt fått för mig att det är en pojke därinne. Men egentligen vill jag inte alls tänka så, inte redan, det är fortfarande alldeles för osäkert, om det ska få gå bra...
  • färnik
    Happiness skrev 2010-09-05 09:33:33 följande:
    Usch hemska tanke att att abortera ett full friskt foster pga ett FVP. Kan man leva med det liksom?
    Det där är ju min stora skräck också... Jag tycker det är skitsvårt det där, göra eller icke göra KUB... Men vi ska också göra det, 12 dagar kvar nu... KUB:en är ju åtminstone ofarlig, får vi dåliga siffror där, så får vi ta den funderingen då, vad vi ska göra, om det ska bli FVP eller inte...

Pratade med en bm som påtalade att det finns ytterligare en bra sak med att göra KUB, och det är att de faktiskt går igenom fostret väldigt noga redan då i v 12-13, och kan hitta en del större missbildningar, som man annars fått reda på först vid RUL runt v 17-20... och att det faktiskt blir mer jobbigt ju längre man gått, om graviditeten måste avbrytas... Den biten har jag hakat upp mig lite på, det känns bra att de ser att allt är som det ska med den lilla...
  • färnik
    Muffe80 skrev 2010-09-05 12:36:36 följande:

ok. man googlar ju på saker sm man inte vill se, typ att missfall startar med brunt osv...

Det där är väldigt olika Muffe! Jag har haft 3 mf i v 7-11, och inte ett enda av dem har börjat med brunt. Alla har börjat med smärta i 2-3 dagar, och sedan riktig blödning direkt. (När jag då ringt gyn för att jag haft ont, så har de sagt till mig att så börjar inte missfall, du behöver inte vara orolig. Say no more, liksom...)

Däritll har vi en hel hög kvinnor här i tråden med bruna flytningar och levande småttingar i magen!!!
  • färnik
    Dagens ego: Idag mår jag mkt bättre, av ngn anledning. Sov till 12 (! dottern stannade hos farmor vid kräftskivan igår) och vaknade bara så där lagom, hanterbart illamående. Skönt! Har haft två riktigt dåliga dagar nu så det här kan behövas.

Vi åkte till krä'ftskivan igår, och jag spydde både på ditvägen och efter kräftorna, men på det stora hela klarade jag det ganska bra ändå, trots allt. Kunde sitta vid bordet och vara skapligt trevlig i 2 timmar i alla fall. *nöjd*

Ser att ni pratar namn... Jag har också börjat tänka mkt på namn. Har fått för mig att det är en Joel i magen. (fast det har en väldigt trist betydelse, såg jag sedan, inte alls speciell) Tänkte tidigare på Fabian, jag gillar det namnet, men så sa en vän att det var ett b*gigt namn. Vilket ju inte alls spelar ngn roll att hon tyckte egentligen, men då kom jag av mig gällande Fabian. Flört Eskil och Tobias är också två namn som jag skulle kunna tänka mig...

Den här gången kommer jag bara på killnamn, trots att jag kanske egentligen misstänker att det är ännu en tös i magen, den här graviditeten är så exakt lik den med dottern... Eller egentligen är inte problemet att jag inte kommer på flicknamn, utan att alla som jag gillar har blivit jätteinne och ligger på topplistan, det känns ju lite trist... Astrid gillar jag, men vi har vänner vars dotter heter så, och det vill jag helst inte... Kanske blir det en Kerstin?

Fast egentligen ska jag väl inte spekulera i namn alls ännu, är ju bara i början av v 12, så det är lite väl tidigt, vet ju inte om vår lilla tänker stanna kvar, även om det gått bra hittills... Skäms
  • färnik

Ja gisses så spännande, det är snart dax för er!!! Hjärta

Hugo är jättefint, och var i det närmaste bestämt till ev kommande pojksyskon redan för 5 år sedan (då vi fick reda på att det väntade barnet var en flicka) men när sedan en bekant tog det namnet till sin son, och det numera ligger bland de populäraste på topplistan, så blev det tyvärr inte aktuellt den här gången...

• färnik

Angående Edwin och Inez, jättefina namn bägge två som jag skulle kunna tänka mig, men jag hänger upp mig på att "folk" vill stava med en massa w och z så fort det är möjligt... Skäms  Edvin och Ines, vill jag ha det till! Oskyldig

• färnik

försöka går alltid, hoppas du får igenom det så din oro lättar lite!

• färnik

Fy fan vilken natt jag haft! Kissat minst varannan timme hela natten, och inte har jag sovit bra däremellan heller, bara snurrat och svettats. Och idag mår jag bläilla igen *suckar* Börjar tröttna på att må illa nu, men ändå kan jag inte njuta de få dagar jag mår lite bättre, som igår, utan då oroar jag mig att ngt ska vara fel istället.

Dagarna går sååå långsamt, men iaf framåt, 11+2 idag!

• färnik

Snart framme vid målet ju, Mabja! Du må tro att jag längtar tills jag också kommit så långt!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma