Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

rontgensyrran skrev 2010-10-08 11:05:48 följande:
    Det samma gällde mig. Först blod sen värk.
    Då då! Då ser jag den här molvärken som ett gott tecken. Nåt pågår ju därinne i alla fall Glad
  • Pancakes
    rontgensyrran skrev 2010-10-08 11:33:30 följande:
    Pancakes..hahahaa..inget kaffe, ingen cola. Bara ett glas mjölk med honung. Räckte tydligen. Brukar inte vara så varje kväll. Kissandet kommer och går.
    Jobbigt.. Men det är väl inte pga det du druckit utan pga att bebisen trycker på?  Jag är också mer kissnödig än vanligt tycker jag, men det är ju alldeles för tidigt i mitt fall så det måste bero på nåt annat. Försöker dricka mycket vatten och äta apelsiner just nu för jag tror att jag kanske har en förkylning på gång.
  • Pancakes

Vad tror ni, kan man åka skidor när man är i vecka 22? Har fått fråga om skidresa redan nu och vet inte riktigt vad jag kan svara. Det är bara i Sälen torsdag-söndag så det är nästan så att jag kan sitta och dricka varm choklad och läsa en bok om det är så att jag inte orkar. Men det vore ju kul så klart.

• Pancakes
    rontgensyrran skrev 2010-10-08 11:54:32 följande:
    vi har juh 2 skidexperter i tråden. sofy ovch happiness :) jag hade nöjt mig med längskidor isf...men jag kan inte heller åka slalom+ att jag är rädd att nån ska åka på mig och jag skulle falla oturligt,
    Ja, Sofy och Happiness får uttala sig:) Jag var gravid när vi åkte skidor i vintras. Men då var jag i vecka 9 så det är ju en viss skillnad. I alla fall så tog jag det rätt lugnt och ramlade inte en enda gång. Men man kan ju aldrig veta vad andra kan tänkas göra. Får se hur jag gör. Vill inte tala om för familjen redan varför jag inte följer med så jag kanske hänger på ändå och tar hand om mina små brorsöner och lär dem åka skidor eller nåt. Då lär ju tempot vara extremt lugnt i alla fall.
  • Pancakes
    sofy skrev 2010-10-08 12:53:43 följande:
    Hello tjejer!

Hemma från UL + läkarbesök nu. UNDERBARA läkare! Jag älskar henne. Hon finns på Ultragyn vid odenplan och är absolut bäst. Hon tog upp att de finns stödgrupper för mammor som själva har ADHD, JATACK sa ja direkt. De är min oro, hur hanterar jag min ADHD och bebis? Men de va inga problem sa hon. Pratade massa annat runt också o min man va me, sen kollade vi in lilla pyret som låg o sparkade som fasen, en liten zlatan sa hon! Sen gnuggade den sig i ögonen, va väl trött stackarn ;) Och så mätte hon, jäkla high-tech apparat kan ja lova. 5,1 cm vilket innebär 11+6 idag. Haha! En liten genväg sådär ;) Hon tyckte ja skulle gå mer på de här datumet jag fick nu, alltså BF 22 april istället. Så ja, hm.. jaja isåfall är ja ju i v 13 imorn ;) Va skönt! Den lille har ju alltid legat nån dag eller två före de ja trodde i storlek så får väl gå på de då.

Pancakes; Jag hade åkt, ska upp över nyår me familjen + min man och då är jag i v 23 typ, någe sånt - och jag ska åka :) Kanske inte svarta pister men absolut blå iallafall, kanske inte lika hårt som ja brukar köra heller men åka ska jag. Happiness åkte i 7e månaden en gång, så de går de :)
    Där är du ju! Har förstått att du är väldigt duktig på skidor så jag förstår att du åker. Jag vurpar väldigt sällan för att jag är ganska försiktig av mig typ gillar röda breda backar. Jag hänger nog med så får vi se vad jag gör. Det finns ju spa och längdskidor och våfflor och sånt i alla fall :)

Åh, vad underbart med en sån läkare! Jag försökte boka tid på ultragyn men det gick inte. De tar inte emot några nya patienter som inte har remiss just nu. Däremot blir RUL där om jag kommer så långt. Nu har jag bokat mitt VUL om två veckor på Ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen. Kostar 600 kr men har hört väldigt bra saker om dem så det får det vara värt.
  • Pancakes
    sofy skrev 2010-10-08 12:59:06 följande:
    Haha jaa först såg vi bara benen o den härjade verkligen runt, lill-zlatan sa hon då för den sparkade massor. Sen vände den sig mot oss o låg o vinkade först, tydligt såg man de haha. Och sen gnuggade den sig i ögonen, så då avslutade vi så den fick sova ifred ;) Skithäftigt o se nu när man ser allt så tydligt, o va stooor den va enligt mig. Och skönt o "slippa" v 12, haha! Men eftersom den legat nån dag före hela tiden så blev den väl gjord tidigare.. ;)

Jag förstår att du längtar! :D Min man blev skiiitglad, pratade inte om ngt annat sen :)
    Så otroligt häftigt att man kan se så mycket redan! Klart att det är en lill-Zlatan :)
    Längtar tills jag är där också!
  • Pancakes
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-08 13:14:45 följande:
    Pancakes: Ultraljudsbarmoskorna i liljeholmen har jag gjort både KUB och RUL på, härlig miljö och fin stämning. Men gör de VUL? Bokar man knte vanligt UL och OM dom inte kan se då så blir det VUL? Från v 8 har jag hör att de gör vanliga UL på magen! Vem ska du går till där?
    Jo, det är sant. Det är faktiskt ett UL jag gör där och så tar de till VUL om man inte ser nåt. Är i vecka 9 då (8+1) så det ska nog funka. Är rätt glad över att det är vanligt UL för det blir liksom dubbelt jobbigt att ligga där med benen i vädret och känna sig utsatt och få ett dåligt besked. Vid mitt missfall så sprattlade jag nästan ner själv för jag kände bara "vill bort NU!!!!" när jag fick beskedet att den inte levde.

Skönt att du var nöjd med dem. Vet inte vem jag ska till. Rekommenderar du nån speciell?
  • Pancakes

Snacka om att man är känslosam just nu.. Fick nästan tårar i ögonen av ditt inlägg Happiness. Vad fint :)

• Pancakes
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-08 13:33:53 följande:
    Pancakes: nu har jag inte namnet på henne jag gjorde båda med men jag rekomenderar ändå inte henne. Hon va charmig och lite smått förvirrad ibland, bjöd på många skratt men gjorde inte mer än vad hon skulle lixom. Har en kompis som oxå gjorde RUL där och fick veta vikt och fler mått än mig så lite missnöjd är jag men hon kollade allt hon skulle. Kan återkomma med namnet när jag är tillbaka i stora staden!
    Ok, tack!
  • Pancakes

Mabaja, trist att du känner dig hängig och less. Hoppas så att den vill titta ut snart! Tänk vad underbart, snart har ni en liten bebis hos er!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma