• Odetta

Plus igen efter mf/ma

KMW skrev 2012-06-26 18:14:34 följande:
    För övrigt så har jag varit AVSTÄNGD från fl i ett dygn. Det var nån mupp gjorde en riktig skitkommentar i en tråd, bara för att jävlas, och sen dök han upp med samma attityd i en annan tråd och då frågade jag om han tyckte att det var kul att bara provocera och om han hade tråkigt på en regnig dag som igår.

Då blev min, och hans, kommentar borttagen och sen har jag inte kunnat kommentera i någon tråd på 24h.

Fick ju ett mail från Moderatorn ang att jag skulle passa mitt språk men ingenstans stod det nåt om en avstängning. Borde man inte bli informerad om sånt??

Har DU blivit avstängd?! Hahaha, du som är så snäll knasiga dem är, tur det bara var i ett dygn
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • Odetta
    M I M M I skrev 2012-06-27 11:27:19 följande:
    Så var spottingsen här, 5 dagar innan bim... Fasen varför ska det vara så svårt att bli gravid för? Utan plus får vi ju inte ens en chans! Total-depp idag :(

Åh kramar!!! Men jag är en sån där hoppfull jävel så jag tänker fortsätta hålla tummarna...spotting är ju faktiskt inte mensen.

BAMSEMEGAKRAMAR!
  • Odetta
    plutten02 skrev 2012-06-27 12:51:26 följande:
    YEEES!!!

Dammsugaren drog igång vattnet... Kände hur det bara rann till och satte mig på toa och tänkte fan jag kissade nog bara på mig, men då kom det mer sen igen när jag satte dit en ny binda.

NU ÄR VI PÅ GÅNG!!!!

YEAY!!!!! Ha det så kul, snart är bebis hos er!!!
  • Odetta
    plutten02 skrev 2012-06-27 13:57:33 följande:
    Nej jag har inga känningar av verkar alls nu... Han slutar vid 16 så jag ringde förlossningen och sa (Vattnet har gått så vi kommer upp vid 19 tiden) Hon blev npog ganska spak. Så ska upp vid 19 på kollNR 2...  Jag väntar nr 3.

Städningen är klar och ska nu ta och skala lite potatis.

Hahaha, du är cool!
  • Odetta
    Dag och natt skrev 2012-06-27 17:17:49 följande:
    Wiheee Plutten! Bebis är på väg ut! Lycka till!!

Håller tummarna för dig Mimmi ändå, det är inte kört bara för att det kommer spottings! 

Min mage börjar bli så tung, är det nån som har tips på bred maggördel som man kan köpa nånstans, eller går man via sjukgymnast för sådana? Jag köpte nån slags gördel på en babybutik för ett tag sen men den är ju kanske tio cm bred och jag tyckte bara att den var obekväm.  

Det finns ett magstöd man kan köpa på babybutik. Det är samma material som typ strunpbyxor (fast tjockare) och jätte skön för den stretchar över hela magen!
  • Odetta
    KMW skrev 2012-06-30 20:05:35 följande:
    Nu tror jag minsann att busfröet därinne precis sparkade på mig. Flera gånger långt ner på höger sida. 16+6 idag...

Myyyyyyyysigt!!!!!
  • Odetta
    plutten02 skrev 2012-07-01 11:13:09 följande:
    Med dunder och brak kom Julia till oss 28 Juni klockan 08.14. Värkarna startade klockan 05.30. Efter effektiva värkar i 2 tim och 44 minuter så föddes hon hemma.

När vi skulle göra oss klara att köra upp 07.30 så var det bara att vända i trapphuset och ringa ambulans!!!

Det var en upplevelse... Men snabbt gick det hela.

Kom hem från BB igår. Hon föddes 19 tim o 44 minuter efter vattenavgång.

Ååååhhhhh GRATTIS!!! Och vilken grej, att föda hemma! Haha, bråttom liten dam
  • Odetta
    Cat79 skrev 2012-07-01 10:51:37 följande:
    Om allt gå som det ska denna gång så blir Lovis storasyster i feb 2013. VUL inplanerat tor v 28, hoppas hoppas på bra besked.... Idag är min lilla tjej 1,5 år, var tog denna tid vägen?

Grattis till er som fått bebis och hoppas ni som går med era fina magar må bra. KRAM

Wooohoooo!!!! Grattis och tummarna hålls
  • Odetta
    SmåBustroll skrev 2012-07-10 20:37:17 följande:
    Fick höra ett fint galopperande hjärta idag!! Så skönt!

Wooohooo! Tummen upp för det
  • Odetta
    KMW skrev 2012-07-10 22:30:32 följande:
    Här är det lite wiiiiehaaaa-känsla just nu. Har känt sparkar i drygt en veckas tid men alldeles nyss så kände faktiskt både maken och jag sparkarna även på utsidan av magen. 18+1 idag. Så tidigt hade jag inte ens känt några sparkar förra gången...

Åh vad mysigt! Jag har kännt av lillgrodan några gånger ikväll med, men absolut inte så man känner utanpå. Är i v16+2 idag

Åh, måste ju berätta! Jag försöker att göra vår E delaktig i hela bebis i magen grejen och han är så söt för han kommer ibland fram och säger "I love you babytummy". Idag tänkte jag att han skulle få lyssna så vi lyssnade med dopplern tillsammans och hans ögon blev stora som fat när han hörde hjärtat på bebis. Haha, han var sååå söt!

V fattar däremot ingenting utan så fort han kommer åt magen trycker han hela ansiktet ner i den och gör pruttljud följt av ett överlyckligt och nöjt skratt

Ni andra som har blivande storasyskon, gör ni dem delaktiga?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma