• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Jag som mår bra och har minimalt med illamående. Jo tjena - fick rusa till toan och tömma innehållet. Tur att min kompis från Falun fokuserar på Wildabus!

• Mabaja

Ringde bvc nyss för att fråga om vi kan ge Wilda mässlingvaccinationen innan vi åker till Rhodos om en månad. Hon tycker att vi ska ta det 15 aug på tiomån-kontrollen. Sen säger hon "barnen kan få feber efter 10-14 dagar så blir samtidigt ni åker bort, men det är ingen ny infektion så det är ingen fara". Jo för jag vill säkert åka till Rhodos för dyra pengar med en dotter som har feber?

Försökte då få en tidigare tid för sprutan men då hakade systemet upp sig och hon säger "ring på måndag"...

Tack bvc för den hjälp jag inte fick! ;)

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja

Mct: du är inte ensam om att vara mer död än levande! Wilda vaknade 3 inatt! Och hon somnade först 5. Jag somnade en timme senare. Sen vaknade hon kl 8 igen. Zzz

• Mabaja

Beklagar nikki! Det kan vara ett tidigt mf tyvärr. :( jag började blöda på dag 28 med w i magen och ringde till gyn där de sa "hade du inte testat i förväg hade du aldrig vetat om du var gravid". Fast jag var på bim +3 då jag hade kort cykel. Och ja de antog att det var ett tidigt mf helt enkelt.

• Mabaja
    MCT79 skrev 2011-07-30 21:40:24 följande:
    Jag försöker...massor... men det gör ont, magen, bak i ryggen och så känns det som något "rinner" så jag springer på toa var tionde minut men där är ingenting.....

bläää blää blä... låt det bli tisdag. NU!
    Det låter som mig i veckan.. :( Det är så jag känt på kvällarna! Fy vad rädd man är! Jag hoppas på att det är ett falskt alarm bara! :)
  • Mabaja

MCT: Det är snart tisdag... Bara en söndag, sen en måndag (där du ändå är stendöd iom att du jobbar så den märker du knappt av) och sen är det tisdag och vul! :)

• Mabaja
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-07-30 22:29:35 följande:
    ja man blir ju helt rädd när de tar sån tid..

Bebben kommer nog snart. när de väl sätter igång kan de gå fort. min svägerska fick sin andra unge för ett par veckor sen gick på 8.5h från första värken!!

och här tog det sex timmar från att slemproppen gick! ;) Min man är redan nervös inför nästa förlossning... Iom att andra brukar gå fortare och vi har en timme till sjukhuset. :)
  • Mabaja
    Evve81 skrev 2011-07-31 11:58:34 följande:
    2barnsmamma: Ja jag försöker njuta men man blir ju inte smidigare direkt. Lyckades tippa ut sonen pärlos när vi byggde pärlplatta tillslut fick maken komma och plocka upp det sista.

Har ont i min högra sida IGEN men om jag tar en alvedon fösvinner det nog är dessutom lite halv yr och bläh! Nu får bebis gärna komma. Blir så avis när jag läser om ALLA som varit ute i skogen och plockat svamp och grejat. Inte chans i världen att jag kan gå till mina ställen tror jag med denna TJOCKMAGE........ Jag ska beklaga mig DJUPT på tisdag!
    Så som du känner kände jag på bf+7.. jag hade sagt till mig själv att Wilda skulle komma på bf+7 och bf+8... Men inte hände det nåt där heller... Innan tyckte jag att det var rätt ok! =) M
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma