Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

kajsalisa skrev 2010-06-16 08:50:23 följande:
    Halloj tjejer!
    Har varit dålig på uppdateringar senaste dagarna. Sorry!
    Allt bra här annars. Semester om tre dagar, så ni kanske kan ana att jag räknar ner...
    Hur mår ni andra? Några spännande vul/ul på g?
    God morgon.

Jag mår hyffsat, vaknade i natt kl 01.30 av vrålhunger så att jag inte kunde somna om så jag var tvungen att käka en banan. Nån annan som känner sig väääldans hungrig emellanåt.

Även jag har en vecka semester om tre dagar det ska bli skönt! hur är det med dig då kajsalisa?
  • rontgensyrran
    No way skrev 2010-06-16 10:04:38 följande:
    Ska på Ultraljud på fredag , ihhh nervös. Har i 2 dagar haft skitont i magen och nedre delen av rygen så nu tror jag såklart allt har gått åt skogen. Samtidigt försöker jag intala mig att det är växtvärk... Nojigt värre!!
    *Elias*
    Det är säkerligen växtverk! Inget att oroa sig över. Vilken v är du i då?
  • rontgensyrran
    No way skrev 2010-06-16 10:14:19 följande:
    Hoppas inte det, men man KAN ju verkligen inte sluta noja.. V 14 är jag i..
    *Elias*
    Ojdå då har ju du kommit långt! Även jag känner oro till och från. Har en patient som uteblivit och sitter nu och överväger om jag ska "låna" u-ljuds maskinen och kolla lite nu när jag har en lucka. Men försöker att tänka att det bara är dumt att göra det själv. Är ju nu bara två veckor kvar till KUB. jag tror iaf ditt u-ljud kommer att gå jättebra!
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-06-18 11:09:09 följande:

Hej kära medsystrar!

Om 4 timmar vet vi hur det står till just nu....då ska vi på VUL. Jag är så himla orolig så det finns inte....tänk om jag är tom

Men men...det är som min älskade man säger: "Oroa dig inte, det finns ändå inget vi kan göra" och han har ju rätt....så varför oroa sig egentligen. Men ja...fasken....om 4 timmar vet vi.

*kram på er*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
    Håller tummarna för dig!!! Jag hoppas så i norden att det går bra för dig! Hoppas på att få höra ett glädjetjut här inne om några timmar :)
  • rontgensyrran

Grattis ODD!!! Underbara nyheter, du är här för att stanna!

Kajsalisa, även min mage putar. Men jag tycker den har gjort det nästan från början, men den börjar nu längre ner och går högre upp än innan.

Igår var jag på vinprovning med en massa till tugg med 10 tjejer på jobb. Hahahahah...det var så supertrevligt fick en spottkopp att spotta ut mitt vin i. Kändes så konstigt att sitt med en klunk i munnen och känna smaken och sen spotta ut det.

Igår kunde jag förresten inte stå emot längre utan "lånade" ultraljudsmaskinen på jobb. Och vips där var det våran alldeles egna bebis! Så otroligt söt liten sak. Man såg nu näsan, benen och armarna så mycket tydligare än sist när jag var på VUL. Ville inte titta för länge om nu bebis störs av  vågorna. Även hjärtat låg och surrade där inne i kroppen. Så det känns verkligen kanon nu. och bara 1,5 vecka kvar till KUB! Idag 11+1 LYCKA!

• rontgensyrran

Bjornis, låter som du har det skönt på din semster. Härligt!

Idag var jag på rean på stan. Kan tipsa om att de på hm rear mamma-jeans för 100:- Köpte 3 par :)  Har jag ju äntligen lite kläder som inte spänner över magen. Men man ser ju helt klart gravidare ut med dessa byxor.

• rontgensyrran
    MB73 skrev 2010-06-20 17:12:08 följande:
    GRATTIS till alla fina VUL/RUL och extra UL på arbetsplatsen Flört!

Tipsar även om POP:s rea...deras jeans är outstanding tycker jag, superkvalitet, såklart lite dyrare än H&M men väl värda en investering! Även snygga jeanskjolar...

Jag som ligger" i topp" på BF listan har precis gått in i v 27, så vanliga byxor har varit uteslutet en längre tid...Förvånad
    Hahahaha..kan jag tänka mig att du inte kunnat ha det på ett tag. Var även inne på deras rea, men i malmö var det tyvärr rätt utplockat på mammaavdelningen. Syns att man inte vet könet på bebisen annars hade jag shoppat loss på barnkläder där...massa fint :)
  • rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-06-20 21:04:10 följande:
    Nu har jag precis varit inne på hm:s webshop och klickat hem ett par mammajeans från rean. Beställde min vanliga storlek, men man vet ju aldrig när man inte har provat. Tog du din vanliga sorlek Röntgensyrran? Du som hade möjlighet att prova i butik menar jag...
    Har inte så jättemycket planer på att köpa så mycket mammakläder annars utan försöka klara mig på "vanliga" kläder fast kanske i något större storlek. (bortsett från byxor då förstås) Tycker att dom flesta mammakläderna man kan hitta till hyfsat pris, t.ex på hm, oftast är supertråkiga och tantiga. Vill ju fortfarande kunna känna mig snygg trots att jag är gravid...
    Tyvärr så måste jag gå upp en storlek. Anledningen till att jag måste ha stora mammabyxor på hm är att jag är väldigt bred över baken, har rejäla höfter. Och hade jag köpt min normala storlek så får jag inte över dem över häcken. De är normalt sett rätt små i storleken där. Samt att det går inte att knäppa upp nånstans. Det säger även en tunn lite tjej i kassan som har provat deras mammabyxor utan att ha vart gravid för nöjes skull, även hon var tvungen att gå upp en storlek.
  • rontgensyrran
    Lallan skrev 2010-06-21 09:03:01 följande:
    Nu kan jag inte hålla mig längre utan lyckades få en tid senare idag för att se om båda lever. Känns som att jag behöver massor av tummhållning. Nervös till tusen!
    Oj tumhållning var det här! Håller tummarna så en i bergen.

Idag ska jag förresten gå och lämna mitt blodprov till KUB testet som är på onsdag nästa vecka. Ska bli så spännande att se smurfen min igen :)
  • rontgensyrran

Åhhh förresten Kajsalisa du vet att veramoda också har en del mammakläder?? Vissa butiker, tror 3 av butikerna här i malmö har. De har ju lite modernare "mammakläder", kanske faller dig i smaken. ¨Många snygga jeans :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma