• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Vet ni...jag tror banne mig att jag har börjat på foglossning igen! Suck säger jag till det.

Med trean blev jag påkörd i min bil, det var någon som körde in i mig bakifrån...så jag fick ännu värre problem med min stackars rygg än vad jag redan hade efter en ridolycka som tonåring. Så när jag väntade lilleman gick jag med kryckor sista veckorna för jag hade så ont och vi blev igångsatta tidigare för min kropp orkade inte mer, hade ju ont oavsett om jag vilade eller ej. Men då kom besvären smygande runt v20....jag är bara i v14 ännu! Vart ska detta sluta då?

Efter RUL i september ska jag ringa till sjukgymnasten igen...men ja, jag hade ju hoppats att inte ha besvär innan dess...

Hur har ni andra det med era ryggar?

*kramkramkram*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Och lycka till på alla VUL och UL nu, det kommer att gå bra!!!

*kram*

• Odetta
    Mamma till W skrev 2010-08-05 12:17:39 följande:
    Jag har foglossning som är en "mindre" plåga! Har haft problem sen vecka 12. Har jätteont i höften och ryggslutet, speciellt på vänster sida! Men biter ihop och kämpar vidare. Kvällstid kan jag ha svårt att gå, vissa kvällar får jag hålla mig i väggen för att kunna ta mig framåt då vänster ben/höft inte bär mig.
    Vet du, då kan jag varmt rekomendera en krycka! Hos mig började mitt ena ben ge vika och jag trillade nästan flera gånger...så då köpte jag min krycka! Jag ångrar SÅ att jag inte köpte den tidigare för den var GULD värd!!!

Om du går till en affär som säljer hjälpmedel för handikappade och sjukgymnastgrejjer,, då får du också hjälp med att ställa in den på rätt höjd och så visar dem dig hur du ska gå med den....tror min kostade 140 kronor eller nått sådant.

men helt klart värt det!

*kram*
  • Odetta

GRATTIS till alla lyckade UL och Vul och allt positivt som hänt i tråden dem senaste dagarna!!! WOOHOOOO för oss i denna guldtråd! *bamsekram till er alla*

Själv har jag varit lite bortkopplad från nätet då vi åkte ut till en av mannens kollergors sommarstuga....SÅ fint! Vi sov bara där en natt, men det kändes som en hel vecka semester när vi kom hem.

Nu booooorde jag skriva på ett 5 sidor långt arbete om hållbar utveckling...det ska lämnas in på tisdag, men ååhhhh, jag är SÅ oinspirerad så det finns inte. får se hur det går, jag måste ha påängen dock för att få gå höstterminen så det är ju viktigt, men ja...ett ämnen som jag tycker är skittråkgt. FL är _mycket_ roligare

*kramkramkram*

• Odetta
    acure skrev 2010-08-07 16:49:26 följande:
    Jag har pluggat mycket Hållbar Utveckling i min lärarutbildning, säg till om du behöver någon hjälp! :)

Jag behöver all hjälp jag kan få

Vad är du för lärare? Jag går ju lärarutbildningen nu jag med, inriktning lek, lärande och utveckling

Just den delen av kursen som handlade om Hållbar Utveckling missade jag pga senaste USA-resan, så jag känner mig lite vilsen....

*kram*

• Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-08-08 09:25:56 följande:
    visste väl att det var för bra för att vara sant... bruna flytningar nyss!!!
    Kunde inte fragmnet ha fått hjälpa då!!
    Hur mår du vännen?

Jag säger som alla andra...det behöver verkligen inte betyda det värsta. Jag vetvetvet hur det känns dock...alla mina mf har börjat med en blödning så blödning för mig är lika med mf....förutom denna gången! Jag har också blött vid 2 tillfällen och den är fortfarande där!

Så jag håller mina tummar och tår att det är likadant för dig....visst äter du nått blodförtunnande med? Man blir mer lättblödande då och då kan det vara den sköra slemhinnan som spökar. Hoppas du kan hålla monstertankarna borta och slappna av lite, men kan du inte det så tycker jag du ska åka in så du får kolla...bara för att bli lugn.

Tänker massor på dig gumman!
    *stora bamsekramar*
  • Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-08-08 18:22:49 följande:

uppdatering: Var inne på akuten och fick göra vul + hcg blodprov.

Vulet såg bra ut. hinnsäcken var 14 mm stor men hon sa inget om fostret mer än att hon tycktes se det. hon mätte det inte. hon såg även gulesäcken vilket är bra. Hon sa att hon såg ljusbruna "flytningar" i slidan men inget mer. ingen pågående blödning vilket är SUPER BRA!
    Ska ringa dit imorgon igen för att få en ny tid på onsdag så ska de göra ett nytt vul då och nya prover.
    Hcg halten låg på 22000 vilket var väldigt högt och bra...

Snälla låt detta gå bra :( vi har kämpat så!

Åh så bra!!!!! Himlans bra hcg och jättebra att det såg bra ut på vul också! Jag fortsätetr att hplla mina tummar för dig vännen, nu SKA det gå bra för er också!

***bamsekram***
  • Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-08-08 18:52:28 följande:
    tack tack tack odd vännen..
    du anar inte hur skör och ledsen jag känner mig...
    Vi har ju kämpat så hmlans mycket!
    Alla dessa år.
    Kan det bara inte få gå bra?
    Jag förstår det gumman...och det är ju inte så konstigt! Vi härinne går ju i tusen bitar när vi får minsta lilla konstiga på pappret, vi vet ju allt för väl att ett plus inte är en garanterad bebis.

Men vet du, du får fokusera på att det faktiskt såg jätte bra ut idag! Och ni ska dit på onsdag med och det kommer se jätte bra ut då med, vi måste tro på det helt enkelt. Att tro annat blir man bara knäpp av...believe me, I know.

Så njut av kunskapen att allt såg bra ut idag, idag mår den bra och då ska mamma också må bra! Se till att vila lite extra också för även om det kanske inte spelar någon medicinsk roll om man vilar mycket, så KÄNNS det bra att göra det i alla fall.

STORA kramar vännen!!!! Det kommer gå bra ska du se! *kramkramkram*
  • Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-08-08 19:04:20 följande:
    de mätte faktiskt inte hinnesäcken när jag gjorde vulet i fredags. där mätte han bara embryot, och idag på andra akuten jag var på gjorde de tvärtom :/ så har inget direkt att jämföra med...
    men får väl försöka hålla mig tills på onsdag då jag ska tillbaka för nya undersökningar...
    HOPPAS ALLT SER BRA UT DÅ!
    Du vet du vad jag kom på....om du gjorde vul i fredags så är din flytning nog bara rester efter den ju!!! Och det förklarar ju också varför det är brunt...det är ju 2 dagar gammalt liksom

Så jag tror absolut på att det inte är någon fara. Man ÄR mer blödningsbenägen som gravid och jag vill minnas att du käkar blodförtunnande också (eller var det sprutor du fick?) och då blöder man ännu lättare...tycker jag låter som en alldeles rimlig förklaring att det är från vulet då. BAMSEKRAM!
  • Odetta

Nu är jag fan deprimerad

Jag har slitit som ett djur för att bli klar med min tenta som ska vara inlämnad innan klockan 08 i morgon bitti, jag har suttit och skrivit alla 5 sidorna och jag är KLAR....men kan jag lämna in den? NEJ

Såhär har min dag sett ut idag:

-inser att bläcket till min skrivare är slut
    -vi kör till högskolan så jag kan skriva ut där...men jag har inget utskriftskonto och expeditionen är stängd
    -kör till bibioteket
    -dem tar inte kort utan bara kontant, så vi måste hitta bankomat
    -hittar bankomat och tillbaks till bibioteket
    -köper utskriftskort och letar dator
    -hittar efter halva bibioteket en dator -måste ha lånekort (vilket jag inte har)
    -hittar en annan dator som funkar utan lånekort
    -BIBIOTEKETS DATORER STÖDJER INTE MINA DOKUMENT...dem är i works så kan inte skriva ut det ändå
    -ringer våra grannar...ingen har skrivare

hemma igen har jag omformaterat dokumenten till .doc och mailat in det till urkund (där dem kollar så man inte fuskar) och så tänkte jag att jag mailar dem till min lärare så kanske kanske kanske det går bra med det tills jag kan få in papperskopian till på onsdag....får ett automatiskt svarsmail att läraren har semester till och med den 16/8 så då kommer det gå genom receptionen och reglerna är att tentor som inte kommer in innom tidsramen skall skickas tillbaka underkända

wuaaaaaahhhhhhh känner jag bara Gråter Allt slit och så blir det såhär....jävla skit också

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma