Inlägg från: SmåBustroll |Visa alla inlägg
  • SmåBustroll

Plus igen efter mf/ma

KMW skrev 2012-11-14 20:02:13 följande:
    Woooaaa! 36 fulla veckor gjorda imorgon. Jisses, var har tiden tagit vägen?
    När är det dags att packa bb-väskan? Snart antar jag?! Gjorde en liten packningslista härom dagen, men några saker på listan behöver fortfarande inhandlas...

WOW! Tiden bara susar iväg. Bb-väska ja... En sån är jag nog inte så bra på att packa. Men lite kläder till mig och bebis skall nog få åka med. Och så skall jag inte glömma babyskyddet hemma denna gång Det kan vara bra att ha så jag slipper skicka hem någon att hämta det när jag får hemlängtan. Vecka 30+2 här. Så det är ju ett tag kvar. Men frammåt jul får jag nog packa tänkte jag Fast kan ju vara bra om jag har lite koll på var jag har saker innan dess.

På fredag är det BM-besök igen. Blir spännande att se hur mkt magen vuxit!  
  • SmåBustroll

Härligt Oddetta med ett datum. Och ett så kul datum dessutom! Vilken vecka blir det i då?

• SmåBustroll

Ja för V startade de väl lite tidigare, eller hur var det? Ja nä stoppar gör de väl knappast när allt ser bra ut och lillan är så välväxt  Hur stor tror de hon blir när hon kommer? Åh så spännande att det är så nära nu för både dig och Kmw. Längtar till det blir januari och vår lillFis är färdigbakad. Han är verkar glad och pigg i magen i vart fall. Sparkar mkt och har sig

Här stoppar de i utgångspunkten inget eftter 34 hela veckor har jag förstått det som... Då kan ju bebisarna vara ganska små. E var ju liten när han kom.  

• SmåBustroll
    Odetta skrev 2012-11-15 20:57:53 följande:

Ja, med V blev jag igångsatt i v37+1 och så kom han 37+2. Han vägde då 4575 g och var 55cm lång och den här tösen är väldigt lik i sin tillväxtkurva. På tul för tre veckor sedan låg hon på +3 på kurvan och nu +18.6...risken är med andra ord väldigt stor att hon blir lika stor som V och hahaha, jag går inte längre än 38 fulla och läkaren höll med

Nej inte längre en 38 Det låter smart.
  • SmåBustroll

Så olika det kan vara Jag kommer nog försöka packa min väska i god tid. Är ju lite nervös över den där lilla detaljen att hinna till sjukhuset alls, så kan nog vara klokt med färdigpackad väska. Skall också ta och höra med BM om "bra-att-ha" saker att ha hemma om det känns som en dålig ide att åka alls. Har funderat lite på igånsättning jag med, men tror inte jag vill det. Men funderar på om man kanske kunde be lite snällt om en hinnsvepining om jag ändå råkar ha vägarna förbi förlossningen kring bf. Får fråga BM i morgon! Fast det är ju ett tag kvar. Men jag vill gärna ha en plan.

Odd, du som fött flera, har dina förlossningar gått snabbare och snabbare eller vad kan man liksom förvänta sig? E tog ju nästan 12 timmar från första känning, men inte mer än ca tre timmar från 4 cm. O tog 3 timmar från första känning, 50 min från 4 cm... Så jag inbillar mig ju att denna kan komma lite fort den med.  

• SmåBustroll
    Odetta skrev 2012-11-15 21:21:57 följande:

För mig har förlossningarna gått snabbare och snabbare. Kroppen lär sig och kommer ihåg
    Hm...Blir intressant för mig i januari i sånt fall Får skicka maken på hospitering på förlossningen kanske
  • SmåBustroll
    Mamma till W skrev 2012-11-15 21:24:34 följande:
    Småbustroll: för mig har det inte varit så stor skillnad. 6 tim med wilda och 5 med Willemo! Troligtvis tog w2 "lång" tid på sig för att vattnet aldrig gick... Det gick i en krystvärk och jag vet att jag tänkte "nej jag kissar på mig inför folk"...

Med E så gick inte vattnet heller. Bm fick ta det precis när jag började krysta. Då sa det "splasch" och hela hon blev blöt. Det tyckte maken var ganska kul Sen var E ute på max tio minuter. Med O så började det med vattenavgång så kanske därför det gick så fort... Får hoppas på värkstart med denna då så jag hinner med
  • SmåBustroll

Viktgissning, så kul Gissar på 4,7  

• SmåBustroll

Dagens BM-besök avklarat. Mitt på kurvan med magen (mins inte cm, kollade bara på bilden ). 90/60 i bt, lite lågt kanske men jag är inte så yr så det var ok. Och 144 i hjärtfrekvens på liten som sparkade argt då BM använde doplern. 

• SmåBustroll
    Odetta skrev 2012-11-21 12:41:57 följande:
    Bm idag och hon har satt sig i säte

Ajdå! Drömde att min lillfis gjorde det med. Men han verkar vara med huvudet nedåt fortfarande.

Blir det vändning tro? Eller sätesfödsel? Men då måste de kanske sätta igång dig typ nu snart så hon inte blir så mkt större? Eller snittar de hellre nuförtiden? Här i Norge vänder de nästan aldrig utan man får välja sätesförlossning eller snitt.  
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma